Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: [156 2003r] Wymiana łożyska koła przód + osłona przegubu zew. (problem z tarczą)

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1984 Zobacz post
    yyy.. Co? nie da się samemu zdjąć tarczy? robiłem to jakieś pół roku temu, wszystkie cztery koła! odkręcić ten mały trzpień WD40 lub inny rzadki środek smarny w szczelinę między piastą a tarczą, od przodu i od tyłu, po kilku minutach rękami ją zdjąłem. A też była w cholerę zardzewiała. Bez żadnego problemu można to zrobić w domu. Kluczem jest pozostawienie WD na chwilę, zlać, chwilę odczekać i gotowe.
    Tu nie chodzi o demontaż tarczy hamulcowej, którą się stosunkowo łatwo zdejmuje, tylko o piastę koła, która jest wprasowana w łożysko - to właśnie jej demontaż sprawia niektórym sporo problemów.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    W Omedze wymieniłem piastę w 10 min, w Alfie swojej bez odpowiedniego ściągacza trudno jest to zrobić
    Mówimy o wymianie łożyska W Oplu łożysko trzeba wyprasować albo wybić i nabić,w Alfie odkręcasz cztery imbusy i masz łożysko z obudową w ręku. Nie wiem jakich specjalnych ściągaczy Ty chcesz do tego używać. Ja to robiłem w 156 bez specjalnych ściągaczy. Wiec nie mów że w Oplu łatwiej.

    PS. Nie sądzę żebyś to zrobił w Omedze w 10 minut bo tyle to zajmuje podłożenie lewarka i zdjęcie koła

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To jeszcze napisz, jak wybiłeś piastę koła z łożyska (bo o tym zapomniałeś, a to jest najważniejsze) i będzie temat do zamknięcia.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Mówimy o wymianie łożyska W Oplu łożysko trzeba wyprasować albo wybić i nabić,w Alfie odkręcasz cztery imbusy i masz łożysko z obudową w ręku. Nie wiem jakich specjalnych ściągaczy Ty chcesz do tego używać. Ja to robiłem w 156 bez specjalnych ściągaczy. Wiec nie mów że w Oplu łatwiej.

    PS. Nie sądzę żebyś to zrobił w Omedze w 10 minut bo tyle to zajmuje podłożenie lewarka i zdjęcie koła
    To że tobie zajmuje zdjecie koła 10 min nie znaczy że wszyscy mają z tym tyle kłopotu , w Omedze wystarczy tylko zdjąć zacisk hamulcowy, jażmo i wcześniej odkręcić śrubę piasty, następnie uderzyć w piastę od strony wewnętrznej i piasta w ręku. Potem nowa piasta w miejsce starej, nakrętka, tarcza, jażmo, klocki i zacisk razem do rozkręcenia i przykręcenia 10 śrub. Co do tych 10 min to mówiłem tylko o wyjęciu piasty kolejne dziesięć na złożenie całości.

    Jeżeli chodzi o Alfę to ja miałem wielki problem aby wyprasować półoś z piasty i piastę ze zwrotnicy i do tego używałem ściągacza.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Widzicie,z wymianą tego łożyska to jest u mnie tak,jak ostatnio czytałem gdzieś na forum o wymianie amortyzatorów z tyłu. Wnioskując z tego co było tam napisane najwiekszy problem ludzie mieli "jak dostac sie do górnej śruby amorka i wyjąć go z pukla skoro jest tam miejsce zamknięte wykładziną" Jedni chcieli ją wyciąć,drudzy wyrwac kawałek górnej części Ja właśnie na dniach zmieniałem tylne amory i najwiecej kłopotu miałem z taką dłuuugą zapieczoną śrubą w dolnej części amortyzatora,a wykładzinę to sie po prostu wyjmuje,tylko trzeba troche sposobu. I... z tym łożyskiem jest podobnie,mi najwięcej problemu zajmuje podłożenie lewarka i zdjęcie koła jak wspomniano wyżej,a łożysko,piasty i ośki wychodzą u mnie bez kłopotu.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Co do śruby w tylnym zawieszeniu mocujacej zwrotnicę do wahaczy poprzecznych to jeszcze nie słyszałem, żeby komuś wyszła lekko - tam zawsze mocny młot i dużo WD40 jest potrzeba.
    Piasta koła w przodzie też jest dość mocno wprasowana w wewnętrzny pierścień łozyska i zwykle jej usunięcie wymaga wyjecia zwrotnicy i podejścia do tematu na warsztacie - z prasą lub lepszym młotem - tak, że tu zazdroszczę koledze łatwości w demontażu.

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maly_wla Zobacz post
    1. Na każdym kole piasta przykręcona jest nakrętką 36 mm, nasadka 1/2" STANLEY nie pasuje bo jej obwód zew. nie mieści się w otworze piasty.
    - Rozwiązanie - szlifierka kątowa i nasadka pasuje
    Rozwiązanie nr.2 - dla estetów, lub dla ludzi którzy jeszcze nie mają nasadki i chcą kupić coś lepszego
    http://allegro.pl/nasadka-cienkoscie...027895070.html
    są też 6 kątne, ostanio kupowałem, jest sklep w wawie z king tony.

    --
    Pozdr.
    Hubert
    Ostatnio edytowane przez hubizx ; 12-01-2012 o 12:31

  8. #18
    laurin
    Gość

    Domyślnie

    czy aby wymienić przednią piastę w 147 to trzeba rozpiąć zawieszenie czy wystarczy odkręcić tą śrubę 36, tarczę i już mamy piastę na 4 imbusy? Odkręcamy piastę z łożyskiem i składamy w odwrotnej kolejności?
    Ma ktoś może foto relacje z wymiany?

Podobne wątki

  1. Wymiana łożyska przedniego koła
    Utworzone przez pawlo12 w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-01-2014, 23:35
  2. Wymiana łożyska piasty koła przód
    Utworzone przez wojti w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-01-2013, 21:02
  3. [145] wymiana łożyska koła
    Utworzone przez czarek145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-05-2009, 13:54
  4. [156] wymiana klocków/ osłona przegubu
    Utworzone przez Alfaauto w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-05-2008, 13:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory