Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Dlaczego? Poważnie pytam, bo nie wiem...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Tyle, że we wszystkich poradnikach "na zimę" piszą, żeby nie trzymać auta na biegu jałowym, tylko od razu ruszać - może stanie w korku na biegu jałowym nie jest takim dobrym pomysłem?
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
kupiłem Giuliettę 10 maja br -1,4 Distinctive. znajomość systemu s&s nie jest mi obca.ale w Julce to działanie "przypadkowe"-jak system chce to działa a jak nie zechce to nie działa.
w tym okresie 3 tygodni przejechałem 643 km-z czego 350 na trasie do Wrocka.w piątek podjechałem do serwisu bo okazało się,że nie mam lamp cofania no i po to by zdiagnozowali działanie systemu start & stop.
serwisant podłączył autko pod komputer i zdziwiony stwierdził,że mam nienaładowany akumulator.
auto kupiłem jako nowe z przebiegiem 0 km z salonu.ponadto 3 dni wstecz elektryk samochodowy ładował mi akumulator bo gdy nie działał prawidłowo system s&s po doczytaniu instrukcji obsługi stwierdziłem,że skoro auto stało ponad pół roku w salonie to akumulator ma prawo być niedoładowany.
ale serwisant powiedział mi,że komputer wykazał ,ze s&s nie działał ponad 600 razy z czego ponad 200 to z winy nie naładowanego akumulatora a 400 to niezapięte pasy.
jest to absurd bo skoro autem przejechałem 650 km z czego 350 to trasa to pozostaje 300 km -czyli musiałbym co najmniej co pół kilometra stawać i zatrzymywać auto .ABSURD!!!ponadto ZAWSZE !!!! jeżdżę z zapiętymi pasami!!!!!
serwisant stwierdził ,że auto musi pozostać w serwisie ale to potrwa bo muszą sprawdzić cała instalację i poszukać(!!!????)przyczyny. no to jakie mają te programy komp.? szukanie przyczyny awarii polegać będzie na wypinaniu i wpinaniu poszczególnych detali systemu metodą prób i błędów?
ile powinna trwać maxymalnie naprawa auta na gwarancji?
u mnie s&s żyje własnym życiem , jak chce to działa a ja nie to nie, czasem nie zadziała wogole po zatrzymaniu - na nastepnych swiatłach zadziała a na kolejnych znów nie- bez zadnej reguły ,przy czym nie wyswietla sie zaden komunikat na wyświetlaczu ze s&s nie dostępny czy coś takiego- po prostu zadnej reakcji i tyle. Dodatkowo dosc czesto zdarza się ze jesli juz wyłaczy się silnik to po wcisnieciu sprzegła uruchomienie jest nie udane tzn zapala ale w efekcie silnik nie zostaje uruchomiony (lub moze od razu w ułamku sekundy gasnie) . Trzeba ponownie uruchamiać stacyjką. Przy normalnym zapalaniu nigdy w zyciu sie nie zdarzyło zeby mi nie odpalił . Niestety z w/w powodów zmuszony jestem nie korzystac z tego "wspaniałego" systemu bo powoduje to frustracje zarówno moją jak i innych kierowców ktorzy stoją za mną i trabią bo zielone sie zapala a auto nie rusza, 5s. straty na cyklu to juz całkiem sporo . Oczywiscie po podpieciu egzaminera aso nie znalazło zadnych błedów . Akumulator ładowałem na full (serwisy bardzo lubią zrzucac wine s&s na akumulator) ale nic to nie pomogło. Nie wiem czy ten system jest tak niedopracowany czy tylko u mnie cos jest nie tak (??) . Aktualizacji zadnej nie ma, przynajmniej nie do 1.4MA w manualu. Miał ktos jeszcze podobne objawy lub obserwacje?
Ewidentnie S&S nie działa u ciebie prawidłowo. U mnie po wymianie kiepskiego fabrycznego akumulatora na porządny przystosowany do S&S jakiekolwiek problemy z tym systemem zniknęły
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)