Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-01-2012 o 17:35
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
-Tak, ale Ty trzymasz to w rękach, a ja mam zamontowane i to w fatalnym m-cu. To jest z tyłu przy samej ścianie grodziowej… i dodatkowo niemal, równo centralnie.
-Widziałam ten z Twojego na zdjęciu jakby sote – luzem – inaczej wygląda niż mój, zdecydowanie. Mniejsza z tym.
-Uszczelka... nie masz innego zdjęcia - jakby, żeby zobaczyć, jak to siedzi w samochodzie. Rozumiem, że w TS ten zawór jest z boku z lewej strony?
- mam psikać od spodu, ale od góry wyciągnięta na maksa, brać objaw na słuch i jeszcze badać delikatne wstrząśnięcia silnika? Nie wiem… co z tego może wyjść![]()
- jak zrobiłby to mechanik?
Cuorventi – nie tyle, że konieczne, nic na siłe, ale miło by było, jakby Ci to większego kłopotu nie sprawiło, ten alfadiag…
- zrobiłem testy parametrów korekcyjnych w samochodzie alfa romeo 156 TS 1.8 z 2002 roku, testy krótkie 2 minutowe.
- ale ważne że koledzy z 156 TS rok produkcji => 2002 mogą się przyłączyć do tego tematu i jego testów.
OGŁOSZENIE
--- każdy kto dostarczy poprawny log z testów OBD (patrz w tym temacie temat numer #216.) oraz przejdzie weryfikację tego logu, otrzyma program Scan XL.
- do kazdego logu proszę dołączyć zrzut z programu FES, auto na postoju , parametry podobne do tego na zrzucie poniżej.
- oferta dotyczy użytkowników AR 156 TS aut z roku produkcji >= 2002, 147 TS, 156 JTS.
- log ma być wykonany programem Scan Master oraz plikiem konfiguracyjnym odpowiednim dla danego modelu auta.
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-01-2012 o 21:46
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Tylko gdzie tu znaleźć taką drogę , żeby spokojnie przejechać 10 min stałą prędkością .Próbowałem nawet A4 płatną....
- ja to mam dobrze, zbudowali obwodnicę na Euro 2012 wokół stadionu i ma ponad 35 km oraz status autostrady.
- droga równa , bez wzniesień, włączam tempomat i zbieram logi.
- potem zapis logów i droga powrotna z logowaniem.
- ale A4 ma chyba około 75 km, tylko jak tam byłem to były jakieś prace prowadzone na nawierzchni.
- niestety norma OBD nie przewidziała takiego dziwnego kraju jak Polska.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Moje logi.
Choć przyznam że jeszcze ich nie przeglądałem.
W każdym razie jest równo 10min jazdy 3000 rpm na najwyższym biegu i tempomacie.
Logi 156 2.0 JTS.rar
I moje OBD, z A1:
120112_EOBD_GT_JTS.zip
Spalanie z wyświetlacza:
Resetowalam przed wyjazdem:
Po dojezdzie i 3000 i stałej jeździe 8 l
Potem: 9,2 l do końca A1 w stronę LDZ
Na Łącznie 226 km
A najgorsze jest to ze zgubilam kratkę ze zderzaka :/
Ostatnio edytowane przez Majka ; 12-01-2012 o 18:02
Jak odczytać logi ze scan mastera w inny sposób niż excelem?
Albo jestem ślepy albo nie widzę jak można je z powrotem wrzucić do odczytu w Scan master.
Zamiast zapisać logi najwyraźniej pomyłkowo wyeksportowałeś pliki – stworzyłeś pliki eksportu. Ja nie umiem ich zaimprortować do scanmaster. Możliwe, że już się nie da. Trochę szkoda...
... i tak muszę się za gaz chyba brać, bo u Ciebie jest jak w TSie u bubu... Ale spokojnie już znalazłam dojście do elktrozaworu stosowne, więc zrobię może test, co bubu? Mam nawet pomysł jak zrobić zapis elektroniczny, z lokalizowaniem, a bez skanera 3-D
Ale w sumie poczekajmy na wnioski - bubu.
A tak jak patrzyłam, to w sumie jestem ciekawa, gdzie mi z tego czujnika w.k. zrobią wyprowadzenie. Ciekawe?
Ostatni log króciutki – padła mi bateria, a miałam plany rejestracji dłuższej jazdy na wyższych rpm… to nic… jutro będę na A2. Ciekawi mnie co się stanie na wyższych rpm.
Z tym testem OBD problem na A1 jest taki, że za szybko za tirami, a za wolno lewym pasemAle na A1 da się, jakby ktoś miał tam blisko.
Ostatnio edytowane przez Majka ; 12-01-2012 o 20:10
- z pliku eksportu nie ma możliwości importu do programu aby można było przeglądać off-line przebiegi, szkoda stracona szansza.
- @majka, ja bym zrobił te testy na psikanie jak masz pomysł na skaner 3D.
- można psikac w jedno miejsce i potem zapisywać log nazwą elementu na który psikałaś.
- kolejne psikanie na inny element i zapis logu jego nazwą, i tak masz skaner 3D.
- na wnioski za szybko z tego jednego logu.
- sondy prądowe zachowują się porawnie, na biegu jałowym prąd około + 0.6 mA.
- podczas hamowania silnikiem , mieszanka staje sie uboga i prąd sond wzrasta prawie do + 2.5 mA.
- podczas przyśpieszania mieszanka staje sie bogata i prąd maleje do wartości - 0.75 mA.
- charakterystyka sondy prądowej szerokopasmowej jak widać jest bardzo nieliniowa.
- podczas testu OBD paramety korekcyjne długofalowe long są stałe , równe + 4%, + 6%.
- trochę to dziwne że w takim okresie czasu nie zmieniają swoich wartości.
- na zrzutach poniżej widać jak parametry shortft pod koniec testu zmniejszają swoja wartość amplitudy i się stabilizują.
- z tego mozna wyciągnąć wniosek że nagrzewanie katalizatora, stabilizacja parametrów trwa dość długo, tylko dlaczego.
- dziwne także są rozbiezne parametry short dla banku 1 i drugiego.
np. shortft1 == - 7%, shortft2 == -2%,
shortft1 == -9 %, shortft2 == 0%.
shortft1 == -9 %, shortft2 == + 6%
- naturalnie FT (fuel_trim ) zmienia swoje wartości od - 9% do + 13%.
--
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-01-2012 o 20:28
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm