Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Pukanie na wybojach - zabrakło mi koncepcji

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie Pukanie na wybojach - zabrakło mi koncepcji

    Od jakiegoś czasu z przodu samochodu coś puka jak jadę po kiepskiej drodze.
    Nie mam pojęcia skąd. Odgłos jest podobny jak przy wybitych gumach stabilizatora lub łączników stabilizatora.
    Zawiecha dzisiaj sprawdzona - brak żadnych luzów, wszystkie gumy ok, śruby należycie dokręcone. Ma 10.000 km , wszystko z TRW, amory oryginały, stabilizator oryginał.
    Samochód to GTA.
    Proszę o jakieś sugestie bo brak mi koncepcji.

  2. #2
    Luc156
    Gość

    Domyślnie

    a moze drazek od maglownicy ? u mnie tez tak jest po wymianie wahaczy itp i stuka okazalo sie ze lewy drazek od magla do wymiany...

  3. #3
    nhobywatel
    Gość

    Domyślnie

    czasem wahacze pukaja mimo ze luzow nie maja

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Skoro jesteś pewien wahaczy i stabilizatora może być jak wyżej wspomniano drążek od maglownicy. Kiedyś w innym "makaronie" miałem podobnie,cos pukało ale nie szło wyczuć co a zawiecha po wymianie cała. W końcu się wkurzyłem podniosłem woza do góry trochę porozkręcałem i wyczaiłem drążek od "magla". Na opuszczonym nie szło tego wyczuć.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    Sprawdź też czy masz z przodu sprężynki na zaciskach. Przez ich brak też puka.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Kiedyś po wymianie komplętnego zawieszenia z przodu po kilku tygodniach znowu zaczeło mi coś pukać,wściekły byłem jak diabli,wydałem fortune na TRW żeby było wręcz idealnie a mi tu znowu puka, pojechałem na stacje diagnostyczną i gość zaczyna sprawdzać przednie zawieszenie i mówi " pan ma tu wszystko nowe,tu jest dobrze" i przeszedł na tył. Okazało sie że łącznik stabilizatora z tyłu sie zjebał i pukał a odgłoś niusł sie po karoserii jakby pukało z przodu, teraz wiem że nie koniecznie należy szukać z przodu.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bbbbb29
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Janowiec Wlkp. kuj-pom
    Auto
    Alfa 156 2.5V6 2002r
    Postów
    52

    Domyślnie

    W mojej Belli którą niedawno kupiłem też był taki problem, nawet na lekkich wybojach stukała strasznie, koleś który mi ją sprzedawał powiedział że wymienił wszystkie wahacze na nowe z ASO, (być może dlatego ją sprzedał) ale jak się okazało miałem luzy na drążku stabilizatora, jak uniesiesz przód samochodu to spróbuj bardzo mocno szarpnąć tym drążkiem na boki, jeśli przesunie się choć trochę to ma lekki luz i niestety pomimo kompletnego nowego zawieszenia (włączając gumy tego drążka) będzie pukać, jest to najprawdopodobniej spowodowane wytarciem się w tym miejscu drążka. Ale jest na to lekarstwo, ale wymaga dużo pracy. Trzeba odkręcić uchwyty drążka, najlepiej je wyciągnąc (masakryczne dojście) następnie pod gumę która obejmuje drążek podłożyć coś gumowego od spodu i skręcić z powrotem. Sposób ten podpatrzyłem od znajomego mechanika który zajmuję się tylko zawieszeniem. Zrobił mi to za 60zł.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Cytat Napisał bbbbb29 Zobacz post
    W mojej Belli którą niedawno kupiłem też był taki problem, nawet na lekkich wybojach stukała strasznie, koleś który mi ją sprzedawał powiedział że wymienił wszystkie wahacze na nowe z ASO, (być może dlatego ją sprzedał) ale jak się okazało miałem luzy na drążku stabilizatora, jak uniesiesz przód samochodu to spróbuj bardzo mocno szarpnąć tym drążkiem na boki, jeśli przesunie się choć trochę to ma lekki luz i niestety pomimo kompletnego nowego zawieszenia (włączając gumy tego drążka) będzie pukać, jest to najprawdopodobniej spowodowane wytarciem się w tym miejscu drążka. Ale jest na to lekarstwo, ale wymaga dużo pracy. Trzeba odkręcić uchwyty drążka, najlepiej je wyciągnąc (masakryczne dojście) następnie pod gumę która obejmuje drążek podłożyć coś gumowego od spodu i skręcić z powrotem. Sposób ten podpatrzyłem od znajomego mechanika który zajmuję się tylko zawieszeniem. Zrobił mi to za 60zł.
    Drążek też jest nowy, wymieniłem go z 2 miesiące temu na oryginał chyba za 500 zeta.

    ---------- Post added at 09:54 ---------- Previous post was at 09:52 ----------

    Cytat Napisał TIO_2007 Zobacz post
    Kiedyś po wymianie komplętnego zawieszenia z przodu po kilku tygodniach znowu zaczeło mi coś pukać,wściekły byłem jak diabli,wydałem fortune na TRW żeby było wręcz idealnie a mi tu znowu puka, pojechałem na stacje diagnostyczną i gość zaczyna sprawdzać przednie zawieszenie i mówi " pan ma tu wszystko nowe,tu jest dobrze" i przeszedł na tył. Okazało sie że łącznik stabilizatora z tyłu sie zjebał i pukał a odgłoś niusł sie po karoserii jakby pukało z przodu, teraz wiem że nie koniecznie należy szukać z przodu.
    Tył zrobiłem razem z przodem - przebieg 10 tysi.

    ---------- Post added at 09:56 ---------- Previous post was at 09:54 ----------

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Skoro jesteś pewien wahaczy i stabilizatora może być jak wyżej wspomniano drążek od maglownicy. Kiedyś w innym "makaronie" miałem podobnie,cos pukało ale nie szło wyczuć co a zawiecha po wymianie cała. W końcu się wkurzyłem podniosłem woza do góry trochę porozkręcałem i wyczaiłem drążek od "magla". Na opuszczonym nie szło tego wyczuć.
    Pójdę w tym kierunku - w przyszłym tygodniu wymienię końcówki drążków od magla i zobaczymy.

  9. #9
    Luc156
    Gość

    Domyślnie

    Drążek też jest nowy, wymieniłem go z 2 miesiące temu na oryginał chyba za 500 zeta.?????

    Andy1970 ile...?????

  10. #10
    Krolik
    Gość

    Domyślnie

    wymien sobie tuleje w maglownicy ktora trzyma drazek i bedziesz mial spokoj. To nic innego jak wlasnie ta tuleja.
    Tu masz o tym temat http://www.forum.alfaholicy.org/156/...tml#post414075

Podobne wątki

  1. 2.4 JTD na wybojach rozklekotana!!!
    Utworzone przez Black Jack w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 09:15
  2. zabrakło paliwa - teraz nie odpala
    Utworzone przez grzesiekgrizzly w dziale 156
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 23-06-2014, 14:59
  3. Panowie nagle zabrakło BASU
    Utworzone przez mihuvanstuff w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-08-2010, 18:46
  4. Zabrakło wam kiedyś paliwa? Mi tak :) Dzisiaj :)
    Utworzone przez ideally w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 20:42
  5. Przerywa na wybojach...
    Utworzone przez Timon w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-01-2009, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory