Strona 31 z 158 PierwszyPierwszy ... 21222324252627282930313233343536373839404181131 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 310 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #301
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    - też o tym myślałem ale 147 są bardziej wrażliwe na napięcie.
    - 156, GT JTS mają inne ECU gdzie ten problem podobno naprawiono.
    - ja tak rozumiem ten tekst że JTS są nie wrażliwe na obniżenie napięcia akumulatora.
    - dlatego u kolegi cuoreventi przy słabym akumulatorze zapłon nie wypada i tak ma być.
    - napięcie akumulatora nic nie mówi o jego stanie, stopniu zasiarczenia.
    - to tyle na temat akumulatorów.
    -
    - dalsze prace, nie ma sensu czyścić dalej wtrysków, czyszczenie pokazało że to nie wtryski są problemem.
    - może bys jeszcze raz podała co było zmieniane, wymieniane.
    - MAF był testowany do odcięcia i parametry miał w normie, zresztą test bączka chyba potwierdził jego wydajność.
    - nie masz błędów wypadania zapłonu więc problemu z cewkami zaplonowymi też nie ma.
    - świece były kiedyś tam wymieniane.
    - pozostaje problem testowania sond, pre-cat oraz post-cat.
    - GT JTS ma cztery sondy, 2 pre i dwie post-cat oraz dwa banki katalizatorów.
    - to czemu nie mamy wykresu drugiej sondy post-cat, zawsze były wykresy tylko jednaj sondy
    -
    - zawór EVAP, prosze o zrobienie tego testu na postoju, bez uruchomienia silnika. czas testu to około 15 sekund, taki tez czas należy podawać ciśnienie do rurki.
    -
    Czemu mi nie chcecie pokazać wykresów sond post-cat?
    - w każdym prawie teście OBD pokazujemy wykresy sond post-cat.
    - ja za to w programie Scan XL nie mam tego parametru, mam go za to w programie Scan Master bez problemu oraz w alfadiagu.
    -
    - teraz mi się coś przypomniało, ze dobrze byłoby dołaczać dodatkowy plik z programu Scan XL, pod tytułem Tablica parametrów mierzonych.
    - z tego pliku po wgraniu będzie widać co zostało zlogowane, z samego pliku logu można coś pominąć.
    - podłączam swój plik tablicy parametrów pomierzonych dla JTS oraz wykresy dla JTS..
    - te dwa pliki warto dołącząc za każdym razem , nic nam wtedy nie ucieknie a i wykresy i parametry będziemy mieli takie same.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-01-2012 o 12:53
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #302
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    - Wykresy sond, tak mam w sumie, muszę przejrzeć w scanmaster – nie lubię tego programu, trzeba się domyślać - nie ma wartości poszczególnych parametrów, jedynie trend, ale mogę zobaczyć w exelu.

    - drugą sondę post-cat zrobiłam wczoraj. Są obie sondy post-cat w kilku logach z wczoraj i pokazują różne wykresy w analogicznych warunkach jazdy - OBD. Stąd moja natarczywość.

    Dobrze zrobię ten test:
    - Test – muszę się upewnić:
    - kluczyk w pozycji MAR
    - 15 s mam dmuchać w rurkę
    - logować EVAP w alfadiagu?

    Proszę, tablica - dla wczorajszych parametrów, wykresy.

    wykresy_GT_JTS.zip
    tablica_par_mierz_GT_JTS.zip

    Ok. Później wkleję listę wymienianych/podmienianych elementów.

    Proszę:

    Przy układzie – wypadający zapłon na 3 cylindrze, błąd mieszanki addytywny, błąd lambda poza zakresem, nierówna praca na jałowym (w sumie obserwowałam dwa rodzaje, ale to nie istotne raczej) błędy nie zawsze występowały razem:
    - świece 3x, ostatnie na poczatku 2010
    - cewka, aktualnie jest na innym cylindrze – nie na 3, ta nowa
    - czyszczenie przepustnicy,
    - nieszczelność układu wodnego – kolektor wodny, chłodnica, o-ringi
    - termostat
    - podstawiana była sonda z innego JTSa (używana) – nie wiem, która – zakładam, że pre-cat z bank2 – ta co oszalała i w kółko wzbogaca, wtedy mnie nie intersowały parametry i kody błędów.
    - rozrząd planowo, kompletny z pompą wody i wszystkim + pasek wieloklinowy,
    - pokrywa zaworów,
    - akumulator,
    - regulator napięcia,
    - naprawa alternatora,
    - klimatyzacja + pasek wieloklinowy,
    - czyszczenie wtryskiwaczy.
    - przepustnica
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 25-01-2012 o 16:36

  3. #303
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    test
    - kluczyk w poz MAR
    - uruchomic test EVAP
    - dmuchać w rurkę.
    - nie logujemy EVAP-a ponieważ test czujników niw ma takiej możliwości.
    - ale jak uruchomisz test to zanim dojdziesz do rurki to test się skonczy, no chyba że diagnostykę robisz tak jak ja na długim kablu USB.
    - cały czas myśle jak zrobić test na czujnik detonacji.
    - w 147 TS, 156 nie ma z tym problemu, odłacza się wtyk czujnika detobnacji i już mamy bład na konsoli.
    - w JTS czujniki nie mają wtyków rozłącznych.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #304
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

    Domyślnie

    Zrobię test tym scanxl ,tylko już nie wiem który to ma być.
    Lecz teraz czekam na złącze elastyczne, bo kwalifikuje się do wymiany.
    Dopiero po wymianie zrobię ten test.

  5. #305
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a to by wyjaśniało dlaczego miałeś takie dziwne parametry , jeden long na -20 % a a chwilę short na + 20%.
    - no i ten katalizator, jego temperatura.
    - zobaczymy po naprawie.
    @Majka
    - dołaczyłem do wykresu sonde post-cat w drugim banku, ale niema żadnej wartości, chyba nie masz jednak dwóch sond post-cat ?
    -
    - scan Master ma ciekawą funkcje, ma możliwość zapisania odczytanych PID, czyli można offline robić dowolne zestawienia.
    - a także odczytuje sondy szerokopasmowe.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-01-2012 o 17:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #306
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    logi_alfadiag.zip

    Dobrze spróbuję z tym scanmaster. Dzięki.

    No jak jest tylko wartość 0, to nie wiem, może podczas zapisu i pakowania coś się stało, albo nie wiem, nie to wkleiłam.

    Załączam jeszcze raz – zobacz proszę, jak nie ma, to powtórzę najwyżej w piątek.

    Załączam także logi z spalania stukowego, które zrobiłam wczoraj, skoro pracujesz nad testem, to właśnie mnie niepokoi, nie wiem, czy słusznie?

    Test EVAP:
    - Spróbuję tą szybkozłączkę zdiąć i założyć.
    - Nie mam jeszcze rurki, ale to warunek konieczny.
    - Tylko, nic muszę – zapytać – co to znaczy uruchomić test EVAP?

  7. #307
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - test EVAP, wybieramy w programie alfadiag zaikładkę Actuators, potem Canister Relay.
    -
    - jak zwykle ciekawe sa parametry korekcja i regulacja dla JTS a raczej brak korekcji na banku.
    -
    - druga sprawa ze wyprzedzenie zapłonu chyba nie powinno tak reagować na sygnał spalania stukowego, zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu z 50 st na 200 stopni.
    - należy to sprawdzić na TS, jak to wyglada w takiej konfiguracji.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-01-2012 o 21:46
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #308
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Test EVAP- muszę zapytać na wszelki wypadek

    -wynik się jakoś zapisze?
    - nie wiem czego oczekiwać.


    GT_JTS_Fuel_Trim_wykresy.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 26-01-2012 o 01:06

  9. #309
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wszystkie testy z zakładki Actuators nie powodują zapisania żadnego logu.
    - jedynie w przypadku awarii testowanego czujnika wpis może się pojawić w ECU i na lampce MIL.
    - pompowane powietrze do rurki podczas testu będzie się zmniejszało zgodnie z sygnałem otwarcia elektrozaworu.
    - przed włączeniem testu pompowane powietrze nie powinno sie zmniejszać.
    -
    - poszukałem dla 147 TS wykresów Knock Control oraz Angle injection.
    - trocę się zdziwiłem,że tego wczesniej nie zauwazyłem, kąt wyprzedzenia to prawie 400 st, knock control prawie cały czas właczony oraz status switch off cylinder pojawia sie czasami na wszytkich 4 cylindrach.
    - wtedy zwalałem to na błędy alfadiaga ale wygląda że tak ma być u mnie podczas dynamicznej jazdy.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-01-2012 o 11:57
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #310
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dziękuję.

    Zawór EVAP:
    - jeszcze mam pytanie – o długość rurki?
    - Tak się szykuję do tego testu, jakbym miała iść na wojnę, wiem, ale chciałabym go przeprowadzić tylko raz.

    - Nie miałam dzisiaj tego laptopa z alfadiagiem w pracy. Za jakiś czas będę jechać to spróbuję zrobić analogiczne testy, tylko nie wiem, czy uda mi się dynamicznie przejechać. Z drugiej strony w mojej może wystarczy dynamika do 2000 rpm? Zobaczymy.

    - Mam zrobić test OBD z tymi parametrami?


    260112_GTJTS.zip

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory