Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: 1.9 JTDm 8v 120 km prawidłowe obroty biegu jałowego.

  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    To w tym dziwnego, że to jest nieekonomiczne, nieekologiczne i ma negatywny wpływ na podzespoły silnika, każdy producent nowoczesnych samochodów zaleca po uruchomieniu silnika jechać, a nie stać w miejscu.

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    nawet jak nic nie widzisz,a zeby szyba odmarzla to chyba musze odpalic bo jest taki maly wlaczniczek do podgrzewania szyby przod/tyl i lusterek.Jakbym mial garaz pewnie bym odpalil i wyjechal.Jaki ma to wplyw ze odpalilem i nie jade??To co nie mozna odpalic auta i poczekac chwile bo tel mi dzwoni itp bo mi sie auto rozleci z tego powodu ze nie jade??Troche to smieszne co napisales.Czyli na swiatlach/w korku tez powinienem jechac bo nie mozna stac z wlaczonym silnikiem??

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Nie, to nie jest śmieszne to jest całkowicie normalne, popatrz w instrukcję obsługi nawet auta sprzed 15 lat. Ja jak mam zaśnieżony samochód czy zamarznięte szyby to najpierw oczyszczam, potem wsiadam, uruchamiam silnik, zapinam pasy i sprawdzam lusterka, włączam światła i ruszam, mija około 30-60 sekund co w zupełności wystarczy.

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    dobra Ty masz swoje zdanie ja mam swoje.Pewnie wiecej ludzi robi tak jak ja.Odpalam,auto sie zagrzeje,olej tez zacznie smarowac i sobie ruszam po paru minutach.Nie widze nic w tym zlego.Co innego gdy jest cieplo

  5. #35
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Prawidlowo powinno sie jechac,wtedy pompa lepiej smaruje silnik,to ,ze auto powinno postac aby sie nagrzac to mit,ale tak jak napisales kazdy robi jak uwaza

  6. #36
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    troszkę się off top zrobił...

    To jak to jest z tymi obrotami ? w FES wyraźnie jest napisane że prawidłowe obroty to 900 (+/- 50 w zależności od różnych czynników jak temp. silnika itp) u mnie na zimnym jest równo 900 po zagrzaniu kiedy woda ma ok 90 stopni spada mi do ok 870... spalanie na zagrzanym silniku na biegu jałowym wynosi 0,5-0,7 l/h. więc chyba wszystko jest dobrze. Martwią mnie trochę korekty wtrysków bo na ciepłym silniku skaczą wyniki 1 i 3 wtrysk (od 0,3 do prawie 2) a 2 i 4 wtrysk (od -0,3 do prawie -2)
    i martwi mnie jeszcze temp wody ... komp pokazuje 83 C a wskazówka stoi równo na 90 stopni nie wiem czy to już objaw jakiejś usterki czy może po prostu trochę ostygła bo na zewnątrz mróz a ja na postoju robiłem wszystkie pomiary...

    Także prosiłbym o jakiś komentarz jak to jest z tymi obrotami, korektami wtrysków (czy sugerować się w ogóle FESem w tym aspekcie ?) i temperaturą, może słynny termostat już powoli wysiada ?

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    nawet jak nic nie widzisz,a zeby szyba odmarzla to chyba musze odpalic bo jest taki maly wlaczniczek do podgrzewania szyby przod/tyl i lusterek.Jakbym mial garaz pewnie bym odpalil i wyjechal.Jaki ma to wplyw ze odpalilem i nie jade??To co nie mozna odpalic auta i poczekac chwile bo tel mi dzwoni itp bo mi sie auto rozleci z tego powodu ze nie jade??Troche to smieszne co napisales.Czyli na swiatlach/w korku tez powinienem jechac bo nie mozna stac z wlaczonym silnikiem??
    Faktycznie nie powinno się w zimie, po dłuższym postoju, trzymać auta bez ruchu. Nie ma wtedy odpowiedniego smarowania. Zamiast dawać ulgę silnikowi i układowi napędowemu to go raczej dodatkowo obciążasz.

    ---------- Post added at 17:52 ---------- Previous post was at 17:49 ----------

    Cytat Napisał chrisdelarosa Zobacz post
    troszkę się off top zrobił...

    To jak to jest z tymi obrotami ? w FES wyraźnie jest napisane że prawidłowe obroty to 900 (+/- 50 w zależności od różnych czynników jak temp. silnika itp) u mnie na zimnym jest równo 900 po zagrzaniu kiedy woda ma ok 90 stopni spada mi do ok 870... spalanie na zagrzanym silniku na biegu jałowym wynosi 0,5-0,7 l/h. więc chyba wszystko jest dobrze. Martwią mnie trochę korekty wtrysków bo na ciepłym silniku skaczą wyniki 1 i 3 wtrysk (od 0,3 do prawie 2) a 2 i 4 wtrysk (od -0,3 do prawie -2)
    i martwi mnie jeszcze temp wody ... komp pokazuje 83 C a wskazówka stoi równo na 90 stopni nie wiem czy to już objaw jakiejś usterki czy może po prostu trochę ostygła bo na zewnątrz mróz a ja na postoju robiłem wszystkie pomiary...

    Także prosiłbym o jakiś komentarz jak to jest z tymi obrotami, korektami wtrysków (czy sugerować się w ogóle FESem w tym aspekcie ?) i temperaturą, może słynny termostat już powoli wysiada ?
    Przecież Ci napisałem, że jeżeli masz takie objawy, że odpalasz auto obroty na zimnym są około 900 a po lekkim przegazowaniu oboroty na jałowym wskakują Ci wyżej to prawdopodobnie masz niedoładowany akumulator. Podłącz na noc pod prostownik i będzie ok lub kup nowe aku.

    Na ciepłym silniku obroty powinny być 750 - 800
    Born to be wild.

  8. #38
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    wg Ciebie powinno być 750 - 800... a wg. Fiat Ecu Scan powinno być 900 (+/- 50) czyli od 850 do 950 w zależności od temperatury silnika... Więc które parametry są prawidłowe ? wydaje mi się FES jakiś błędnych informacji by nie podawał...

  9. #39
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    To ja sie zapytam, co podaje producent? Może 850obr/min +- 50?

  10. #40
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    To ja sie zapytam, co podaje producent? Może 850obr/min +- 50?
    Ja myślę że w FES jest podane to co podaje producent... czyli jeszcze raz powtórzę 900 obr/min (+/- 50)

Podobne wątki

  1. Jak podnieść obroty biegu jałowego. 1.9 JTDm
    Utworzone przez fcb_99 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 15:00
  2. [1.8 TS] Obroty biegu jałowego
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-04-2012, 22:38
  3. Obroty biegu jałowego na ssaniu
    Utworzone przez feecle w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-02-2011, 20:32
  4. Biskie obroty biegu jałowego
    Utworzone przez master007 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 09:27
  5. Falujące obroty biegu jałowego AR 155 2.5 V6 (z LPG power)
    Utworzone przez Piotrek3006 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-07-2008, 00:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory