Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Coś nie tak z zapłonem...

  1. #1
    barto192712
    Gość

    Domyślnie Coś nie tak z zapłonem...

    Na początku się przywitam...
    Jestem tu nowy na waszym forum choć kochaną moją włoszke posiadam od początku lata zeszłego roku. Przejdę do konkretów mianowicie posiadam A.R. 156 1.8 TS (140KM) 2002r. problem zaczął się od pierwszych mrozów w grudniu, przy zimnym silniku pokazywał się komunikat Motor Faiture System i mrugała pomarańczowa kontrolka od analizy spalin. Zwykle pomagało ponowne uruchomienie silnika, lecz pewnego dnia owa kontrolka po ponownych uruchomieniu silnika zaczęła świeci światłem stałym i już nic nie pomogło. Po wizycie u mechanika komputer pokazał błąd "Niewłaściwy zapłon 1 cylindra" mechanik poradził żeby wymienić świece na tym jednym cylindrze i obserwować sytuacje. Minął miesiąc nic się nie robiło, aż do zeszłego czwartku gdy powróciły siarczyste mrozy i ta sama sytuacja. Znów odwiedziłem mechanika tym razem pokazało 2 błędy: 1. "Niewłaściwy zapłon 1 cylindra (ten w którym wymieniane były świece), 2."Niewłaściwy zapłon 4 cylindra". Jakby tego było mało silnik chodzi równiutko i ma kopyto. Lecz powoli kończą się mi pomysły co może być powodem tego, poradźcie coś........

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tzw. wypadanie zapłonu.
    - twoje ECU to ME 7.3.1 , na drugi raz jak będzie podobny komunikat to notebook do ręki, interfejs VAG KKL i proszę o zrobienie diagnostyki.
    - czyli odczytanie komunikatu błędu i jego parametrów środowiskowych, te parametry są ważne.
    - takie dane podaje np. program Alfadiag, link w przuklejonym temacie : ts diag, ....", strona 52 na samym dole.
    - to co ci mechanik odczytał to trochę za mało.
    - jak widzisz nastepuje degradacji pewnych funkcji auta , nie można stać obok tego problemu.
    - no chyba że liczysz na to że mrozy puszczą, no to powodzenia.
    - wypadanie zaplonu w tym modelu to problem: świece, cewka, przewody, zapłon, ECU, wtryskiwacze, pompa paliwa.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Renegat
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 159 2,4 JTDm , Wcześniej 156 2.0 TS, kiedyś może Giulia
    Postów
    249

    Domyślnie

    bubu jak zawsze wie co w trawie piszczy

    Alfa jest jak piękna i namiętna kobieta....
    z tą różnicą, że Alfa jest tańsza w utrzymaniu



    Była: 156 2.0TS
    Jest: 159 sportwagon 2.4jtdm 200hp
    Dusza by chciała: Stelvio Quadrifoglio

  4. #4
    barto192712
    Gość

    Domyślnie

    Dziś wymieniłem wszystkie świece. I mogę je odhaczyć, bo to nie to. Gdy wracałem z pracy kontrolka znów zaczęła mrugać,lecz sama zgasła po jakiś 30 sekundach, i do końca trasy był spokój czyli jednak wymiana świec coś dała. Mechanik pozamieniał jeszcze dziś cewki z tych cylindrów co wyskakiwały błędy na tam gdzie ich nie było, żeby wykluczyć usterkę cewek. Jutro się okaże co dalej, bo pomimo iż kontrolka zgasła komputer musiał by pokazać jaki nastąpił błąd.

  5. #5
    barto192712
    Gość

    Domyślnie

    Nie są tą ani świece ani kable ani cewki.Dziś byłem na wizycie u mechanika dalej wyskakuje jeden i ten sam błąd: "Niewłaściwy zapłon 1 cylindra", czwórka na razie nie wyskakuje jak pisałem wcześniej. Dziś nawet spisałem sobie kod błędu: P0301

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    - czyli odczytanie komunikatu błędu i jego parametrów środowiskowych, te parametry są ważne.
    - czyli taka zabawa w ciuciubabkę z mechanikiem..
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    barto192712
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - czyli taka zabawa w ciuciubabkę z mechanikiem..
    No dokładnie. Dlatego zdecydowałem się na wizytę w ASO . P.S. Mechanik jeszcze mi poradził żeby kupić preparat do czyszczenia wtryskiwaczy, ale nie wiem czy sobie tym nie zaszkodzę, i radził w najbliższym czasie wymienić filtr paliwa.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    To jedź do tego mechanika niech Ci znajdzie ten filtr.
    Posprawdzaj połączenia wtyczek wtryskiwaczy, u mnie jeden raz łączył raz nie i też czasem chodziła nie tak jak trzeba jak podoginałem blaszki w kostkach problem znikł.

Podobne wątki

  1. [145] problem z zapłonem 145 1,4 TS
    Utworzone przez Zdzieszko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-02-2014, 20:45
  2. [146] Problem z zapłonem
    Utworzone przez Siersciuch666 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 21:50
  3. Problem z zapłonem!!!!!!!!!
    Utworzone przez martii w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 23:35
  4. [155] 96r. 2.5v6 problem z zapłonem
    Utworzone przez agi23 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-01-2010, 19:49
  5. [155] Problem z zapłonem
    Utworzone przez mathiasslimshad w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-04-2009, 10:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory