Strona 8 z 21 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 201

Temat: Zamarznięte paliwo, czy jakaś większa awaria??

  1. #71
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Też obstawiam zaje.... filtr paliwa.

    Może go podgrzać warto ?
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  2. #72
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radzik2908
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Siemiatycze, Podlaskie
    Auto
    159
    Postów
    648

    Domyślnie

    Cytat Napisał przemkoskib Zobacz post
    Witam,
    od wczoraj jestem właścicielem AR 159 2,4 jtdm. Samochód zakupiony w komisie (temperatura jaka panuje przez ostatnie dni każdy wie).
    Po kilkunastodniowym staniu na zimnym placu były duże problemy z odpaleniem ale w końcu się udało.
    Samochód zalałem na full paliwem krajowym + uszlachetniacz, bo w baku była jeszcze resztka włoskiego (podejrzewam że letnie).
    Całą noc stało w ciepłym garażu.

    Dziś zrobiłem autem ok. 30km po mieście i mam dokładnie takie same objawy jak Ty dragan.
    Nie wiem co sie z autem dzieje, każde zatrzymanie na światłach to loteria czy ruszę. Na parkingu pod uczelnią było najgorzej bo przed progiem zwalniającym samochód przestał całkowicie reagować na pedał gazu (nie chce myśleć co by było gdybym znajdował się na środku ruchliwego skrzyżowania). Gaszenie i zapalanie nie pomaga. Samochód odzyskał sprawność po ok. 3min na jałowych obrotach.

    Zachowanie dokładnie takie jak opisujesz. Silnik nabiera obrotów bardzo powoli, jakby chciał a nie mógł (nie dzieje się tak za każdym razem), coś go dusi, a po chwili jak załapie ( u mnie przy ok. 2000-2500 obrotów) to ciągnie jak szalony. Jeżdżąc powyżej 2000 obrotów nie występuje żaden problem, auto jeździ bez żadnego problemu, ale w końcu trzeba się zatrzymać na światłach czy w korku i wtedy kaplica...

    Polecono mi w Fiacie zmianę filtra paliwa i na poniedziałek jestem umówiony na wymianę.

    Czy ktoś kiedyś miał podobny problem?
    To co opisujesz to może być zawór Egr, być może cewka się przycina lub kłopoty z paliwem. Na forum gdzieś jest jak sprawdzić Egr, zacznij do tego.

  3. #73
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek72
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Alfa 159 SW 2.4 Q4 210KM+wirus
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cześć ponownie. Powracając do porannego problemu z nie gasnącym "check engine".Więc około południa wsiadłem do AR i przejechałem około 30km...cały czas kontrolka się świeciła.Po przejechaniu tych 30km zgasiłem samochód, startując ponownie kontrolka znikła i już więcej się nie pojawiła. Tak wiec trzeba było rozgrzać te zapchane paliwowe przewody. Wielkie dzięki za wszystkie kompetentne wypowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez Jarek72 ; 02-02-2012 o 18:42

  4. #74
    jasio
    Gość

    Domyślnie

    To mój pierwszy post, witam serdecznie wszystkich Forumowiczów.
    Jako przyszły posiadacz Alfy Romeo 159 2.4 JTDM albo 1.8 TBI przeglądam sobie Wasze forum, bo nie ma to jak poznać samochód (na rok czy 2 przed kupnem) który chce się kupić. Odnośnie problemów ze zgęstniałym paliwem, bo takie problemy mamy w większości przypadków z silnikami popijającymi ON to jest kilka metod żeby jakoś to przetrwać.
    Stacje paliw mają paliwo jakie mają, tankując 2 lata temu Diesla Gold (skandynawski cud na kiju) w ciągu miesiąca natknąłem się 2 razy na dobre paliwo a raz na takie które zatkało mi filtr. To samo przeszedłem na Neste, też głównie było to gęstniejące. Próbowałem też różnych dodatków przeciw wytrącaniu się parafiny które też nie pomagały mimo iż zastosowane były przed mrozami. Od prawie 2 lat tankuję na Shell na tej samej stacji i jestem bardzo zadowolony, bo jedyny problem z którym się zmagam to lekkie falowanie obrotów i to tylko wtedy gdy ruszę po uruchomieniu silnika nie rozgrzewając go w ogóle.
    Czyli podsumowując jak znajdziecie stację na której jest dobre paliwo to tankujcie na niej cały czas.

    Druga zasada to sprawny akumulator - tutaj nie ma kompromisu, to jest pierwsza rzecz która jest potrzebna.

    Trzecia zasada, to jak uruchomicie auto to dajcie mu złapać trochę temperatury, zarezerwujcie sobie te 10 minut, wciśnijcie sprzęgło żeby odciąć wałki w skrzyni od silnika, nagrzejcie dobrze świece, ja w mojej Almerce grzeję świece 2 razy za pierwszym razem czekam do wyłączenia przekaźnika który podaje prąd na świece (kontrolka na desce świeci się 10 sekund a przekaźnik grzeje świece ok 1 minuty). Potem przekręcam i liczę do 10, światełko gaśnie i ognia. 2 obroty rozrusznika i wchodzi na obroty. Włączam dmuchawę na max na przednią szybę i obieg wewn i wtedy idę odskrobać szyby a auto rozgrzewa się i obroty normują się do fabrycznych 750. Jak odskrobię boczne szyby to wchodzę do auta i wciskam gaz do 1500 obr i jak wchodzi bez oporów to czekam na tych obrotach aż wskazówka temp silnika przekroczy minimum(jakieś 5-7 minut). Potem idę ściągnąć rozmarznięty już nieco szron na przedniej szybie (nie trzeba skrobać, gumową ściągaczką schodzi). Wsiadam do auta i w drogę.

    Najczęstszym błędem kierowców jest myślenie że jak zapalił to można jechać. Gówno prawda. Między wysokością zamocowania filtra paliwa a wysokością przewodów prowadzących ON do filtra jest kilka stopni różnicy i te naprawdę zimne paliwo dopiero za kilka minut dojdzie do filtra z przewodów. Rozgrzewając auto przed jazdą rozgrzewamy filtr paliwa o te kilka stopni. No chyba że macie w Alfach podgrzewany filtr paliwa, ja nie mam(tz mam ale taki własnej roboty ale póki co mi się nie przydaje).
    Z niektórymi dieselkami jest dokładnie jak z kobietami. Jak zimna to kilkanaście minut gry wstępnej i się rozgrzeje i ochoczo mruczy.
    Ostatnio edytowane przez jasio ; 03-02-2012 o 13:03

  5. #75
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    jasio już drugą zimę moją alfę odpalam i od razu jadę. Szybę skrobę przed uruchomieniem auta.
    Wkładam kluczyk, spiralka gaśnie, odpalam i jadę ( niezależnie czy jest +30stopni czy -20 ). Nie przekraczam 2tys. obr dopóki nie skończy się toporność auta.

    Nigdy nie miałem żadnych problemów z odpaleniem. Tankuję na shell i lukoil i dolewam diesel skydd.

    Jakbym miał tak robić jak Ty... to bym chyba szybciej doszedł do pracy albo dojechał autobusem - bez urazy


    P.S Alfa ma 216tys. przebiegu i fabryczny akumulator. Rocznik 2007. Parkuje pod chmurką
    Ostatnio edytowane przez karmal ; 03-02-2012 o 11:05
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  6. #76
    jasio
    Gość

    Domyślnie

    tankujesz dobre paliwo mieniasz filtry na czas, nie masz problemu.
    Co niektórzy jednak mają, więc skoro ON im już zgęstnieje do poziomu blokującego filtr (tzw temperatura blokowania zimnego filtra) uniemożliwiając dotarcie odpowiedniej dawki do listwy CR podsunąłem rozwiązanie w 100 % skuteczne dla mojego 11-sto latka - cierpliwość. Jak ktoś kocha swój samochód to te 10 min spędzone na jego rozgrzanie nie będzie dla niego problemem a przynajmniej jest pewność że spod skrzyżowania ruszy. A dzisiaj po drodze kilka takich widziałem - awaryjne i kłęby białego dymu z rury. Niektóre dużo młodsze od mojego.
    Mam spory dystans do własnego "Ja" więc siłą rzeczy nie uraża mnie jak ktoś ma inne zdanie ode mnie. W innym wypadku nie pisałbym na forach.

  7. #77
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    ja robie dokladnie jak jasio i nie widze inaczej.10 min mnie neiz bawi o ile odpale auto a dzis zaliczylem kaplice po raz pierwszy w zyciu-nie odpalilem diesla.Peugeoty palily mi zawsze.Moze nie na dyg ale zawsze.Zero problemow z aku,a tu i z aku pomimoz e nowka od poprzedniej soboty i z paliwem pomimo ze Verva zalana pod korek z 200 ml dodtku o taki http://allegro.pl/dodatek-uszlachetn...077672818.html .Nie wiem co robic teraz bo nie mam garazu,a auto potrzebne

  8. #78
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Czarny robisz dokładnie tak jak jasio.... i fury nie masz. Ja robię zupełnie odwrotnie i śmigam bez problemów.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  9. #79
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    karmal no nie przesadzaj ze to jest powodem tego ze dzis nie odpalilem

  10. #80
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    karmal no nie przesadzaj ze to jest powodem tego ze dzis nie odpalilem
    Nie wiem co jest powodem. Nie zazdroszczę sytuacji. Dużo cierpliwości życzę !
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

Podobne wątki

  1. Sposób na zamarznięte spryskiwacze przedniej szyby
    Utworzone przez Czarnecki w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 24-01-2016, 07:31
  2. [159] Zamarznięte klamki
    Utworzone przez markopolo67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-01-2014, 11:35
  3. Zamarznięte hamulce bez zaciśniętego ręcznego.
    Utworzone przez Brumby w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 29-03-2013, 21:25
  4. [159] zamarznięte drzwi, uszkodzony zamek?
    Utworzone przez alces1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 10:34
  5. [146] Większa moc w 146 ?
    Utworzone przez DRAGON2020 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-09-2008, 09:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory