No przy 90tys czas na wymianę rozrządu (tym bardziej że nie jesteś pewny ile ma naprawdę najeżdżone)
No przy 90tys czas na wymianę rozrządu (tym bardziej że nie jesteś pewny ile ma naprawdę najeżdżone)
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
a moze bedzie ktos wiedzial jakie sa objawy uszkodzonego 2 masowego kola ?
po wizycie w serwisie odnosnie tego szarpania panowie stwierdzili uszkodzenie uchwytu mocowania silnika , taki czarny drazek łączacy silnik z lewym kielichem (stojac przed autem), jest on faktycznie do wymiany bo moge go sobie wyciagnac pociagajac do gory bez odkrecania srub go mocujacych(przynajmniej te strone ktora jes przykrecona do silnika). I jesli to nie pomoze na szarpanie to wedlug ich opini moga byc to poduszki pod silnikiem . Kolo dwumasowe wykluczyli . Czy poduszki pod silnikiem oraz ten uchwyt moze miec wpływ na takie szarpanie ??
Kolego, panowie mechanicy mogą mieć rację! Wymiana poduszek to dużo mniej pieniążków niż sprzęgła! Leniwy mechanik albo nieuk pomylić potrafi te dwie usterki oczywiście na niekorzyść klienta! Dodatkowym objawem może być przy jeździe na wstecznym nieprzyjemne stukanie w podłogę tak jakby tłumik uderzał! Niech mistrzowie sprawdzą dokładnie!
Pozdrawiam!
no takie delikatne stukanie (wlasnie jakby tlumik uderzał w podloge) odczuwam ale jak pracuje na luzie na wstecznym nie sprawdzalemNapisał dasio
No to chyba masz poduszeczki do wymianyAle lepsze to niż sprzęgiełko prawda?
Pozdrawiam!
sprzęgło i koło dwumasowe ot jakieś 2000 zł na same części a poduszkiw dieslach się zdarzają- wkońcu każdy diesel ( no chyba że boxer subaru) trzęsie się jak paralityk
objawem zużytego koła dwumasowego - przynajmniej w dieslach fordowskich- jest odczuwalne na pedale sprzęgła stukanie podczas wysprzęglania na wolnych obrotach i np tuż po wrzuceniu biegu - dodatkowo drga pedał sprzęgła- w takis sposób że po 30 minutach wkorku zaczyna cię boleć stopa![]()
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Jeśli auto z silnikiem diesla miało nawet małą stłuczkę to poduszki mocowania silnika najczęściej s a do wymiany - masa silnika robi swoje.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
w srode jade co by dokladnie jeszcze posprawdzali i sie upewnili co do tych poduszek i jak to one to beda wymienione oczywiscie , a ze silniczek 2,4 troche wazy wiec mogly sie wybic. Ile mniej wiecej szykowac kasy i i lie jest poduszek w 2,4 JTD ??
Nie chcę tu udawać eksperta ale wydaje mi się że standardowo są dwie pod silnik i jedna pod skrzynię!
przy wybitej poduszce przy zapalaniu i gaszeniu silnika przenosi duze wstrzasy do wnetrza, najwazniejsze poduszki ktore go trzymaja to te z przodu, sa 2 po stronie silnika 1 i 2 po stronie skrzyni, maja w srodku olow i to on lapie troche luzu i robi tyle zamieszania.