Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Zapalanie "na pych" a uszkodzenia silnika?

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Z tym odpalaniem na popych to chodzi o to, że jeżeli kierowca nie umie tego robić to lepiej niech tego nie robi. Bo odpalając silnik trzeba zaraz wcisnąć sprzegło gdy silnik zacznie pracować. Najczęściej przeskakuje rozrząd zaraz podczas odpalenia i jeszcze takiej jazdy na "kangura" kiedy mamy na przykład 2-gi bieg a jedziemy 5km/h i silnik próbuje wejść na wieksze obroty a nie może. Rozrusznik w tej sytuacji pozwoli wejść płynnie na wyższe obroty poniewasz ma sprzęgiełko, które jest po to aby odłączyło napęd rozrusznika nawet wtedy gdy rozrusznik jeszcze pracuje.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Zróbmy sondę : Ja odpalałem diesla na pych ok 20 razy różne modele i działają, benzynowce jeszcze więcej i też chodzą ,czy może ktoś napisać ,że osobiście uszkodził silnik?
    SUZUKI BALENO ,VITARA,RENAULT NEVADA FIAT CC, OPEL VECTRA, AUDI A6, DAEWO NUBIRA,
    Ostatnio edytowane przez bonzaj ; 06-02-2012 o 20:23

  3. #23
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9JTDM 150KM '06r
    Postów
    174

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Zróbmy sondę : Ja odpalałem diesla na pych ok 20 razy różne modele i działają, benzynowce jeszcze więcej i też chodzą ,czy może ktoś napisać ,że osobiście uszkodził silnik?
    Niezla mysl, nie ma to jak porownania wziete prosto z zycia.
    A wiec w swojej "karierze" odpalalem lub ciagnalem:

    Diesel - Renault Rapid x3 , Opel Astra, Citroen AX, Audi A3, Ford Scorpio, Fiat Ducato, jakas KIA dostawcza (nie pamietam modelu) no i rodzynek VW Transporter - tylko w samym grudniu 2011 codziennie przez 2 tygodnie (nie dochodzil prad do swiec, a wlascicielowi nie chcialo sie naprawiac) - w sumie z 14 razy!!!

    Benzyna: Peugeot 205, Suzuki Swift, VW Golf III.

    Ani razu nie mialem sytuacji z uszkodzeniem silnika itp.

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    Z tym odpalaniem na popych to chodzi o to, że jeżeli kierowca nie umie tego robić to lepiej niech tego nie robi.
    Kolego to ze wszystkim tak jest i nie tylko popychaniem aut.

    ---------- Post added at 18:42 ---------- Previous post was at 18:37 ----------

    Cytat Napisał Vax Zobacz post
    muszę się zastanowić, jaka jest różnica, czy układem kręci rozrusznik, czy skrzynia biegów
    Jest różnica : akumulator i rozrusznik maja w tedy wolne.
    Moja Bella

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Dla mnie odpalanie na pych/linka = redukacja biegu w czasie jazdy

    Przy redukcji też masz auto rozpedzone do np. 40km/k bieg 3, wciskasz sprzęgło (jedziesz na "luzie") dajesz 2 bieg i sprzęgło
    Czy w czasie odpalania na pych i linkę robisz coś innego?????????!!!!!!
    Wydaję mi sie że nie.........

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Panowie, bez obrazy, ale żeby czuć temat, a co więcej rozumieć go, należy mieć jakieś minimalne pojęcie o mechanice i fizyce, a jeżeli ktoś chce zabierać głos w temacie a nie rozróżnia , że przy odpalaniu na hol silnik NIE PRACUJE, co jest zasadniczą różnicą i wydaje mu się, że na PRACUJĄCYM, URUCHOMIONYM silniku, redukcje, przyśpieszania, hamowania silnikiem to to samo, to naprawdę szkoda czasu na pisanie. Jeżeli dla kogoś odpalanie przez rozrusznik jest tym samym co odpalnie na hol, to proponuję zrobić taki eksperyment, włącz 1,2, czy tam który bieg chcesz, nie wysprzęglaj i teraz kręć rozrusznikiem, pytam się, nie widać żadnej różnicy, a może linka od ręcznego strzeliła, albo korbowód, jak przeczytałem wcześniej???
    Wracając do sedna, według mnie, ryzyko istnieje, i widzę ,że także paru innych kolegów ma podobne zdanie, co zapewne wpłynie pozytywnie na opinię w temacie rzece, ,,awaryjność Alf''. RYZYKO zaznaczam, proszę czytać ze zrozumieniem.

    Pozdrawiam wszystkich

    P.S. Nie miałem zamiaru kogokolwiek obrażać, wszelkie podobieństwa do osób i wydarzeń są przypadkowe.

  7. #27
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nikt nie odpala auta z holu bo ma taki kaprys tylko jest do tego zmuszony i nie robi tego z taką częstotliwością jak zapalanie tradycyjne z rozrusznika.
    Myślę że nie jest to niebezpieczne dla zadnego mechanizmu silnika czy przeniesienia napedu co innego jeśli auto ma skrzynkę z automatem.
    Kolega z wcześniejszego posta nigdy nie przestawiał auta na samym rozruszniku pewnie dlatego takie czarnowidztwo szerzy że zaraz korbowód wyskoczy bokiem lub pasek czy łańcuch sie zerwie
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 06-02-2012 o 23:16

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    A ja wam zadam pytanie: Jak zapala się silnik w stanie "normalnym", czyli rozrusznikiem?

    Odpowiedź: zębatka zaczepia się o koło zamachowe i tak wprawia silnik w ruch.

    Analogicznie rzecz się dzieje w przypadku odpalania na zapych. Różnica taka, że siła napędowa na wał idzie nie z rozrusznika ale od strony skrzyni biegów, co dla silnika nie ma znaczenia żadnego. Myk jest w tym, żeby rozkręcać silnik na jak najniższych obrotach, zbliżonych do tych, jak kręci rozrusznik (ok 100obrotów/min). Im wyższa będzie przyłożona energia kinetyczna na wał, tym mocniej szarpie za pasek rozrządu i tylko dla niego ma to jakieś znaczenie.

    Prawda jest taka, że auto które jest sprawne, ale akumulator nie ma siły zakręcić rozrusznikiem można odpalić z prędkości 5-6km/h, czyli na dobrą sprawę w jedną osobę po równym. W takim przypadku na zapłonie rozpędzasz auto, wskakujesz, 2 bieg i "strzał" ze sprzęgła i od razu wciśnięcie go ponowne.
    Zapalało się tak i benzyny, i diesle, i male i duże. Żadnemu nic się nie stało.

    Jak odpalasz z linki przy prędkości >15km/h, odpalamy z biegu 3 lub 4, powoli puszczając sprzęgło żeby silnik sam "zaskoczył". Potem luz i obtrąbienie holującego, że już gotowe. No i broń boże nie gazować

  9. #29
    ZimnyLech
    Gość

    Domyślnie

    A ja mam pytanie jaka jest różnica czy palimy na pych diesla czy benzynę. Nie rozumie tekstów typu a bo diesel ma większe opory bo ma wiekszy stopień sprężania. Przecież napędzamy wał a z wału przez pasek wałki rozrządu wiec nie ma różnicy czy to diesel czy benzyna chyba ze pompa w dieslu tyle. I jak może przeskoczyć pasek przy odpalaniu na pych to przy hamowaniu silnikiem albo ostrej redukcji tez przeskoczy. Ja tak to rozumie.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    -układ korbowy wprawiasz w ruch poprzez przekładnię skrzyni biegów (dodatkowy większy opór)
    skąd pasek wie, że jest wprawiany w ruch rozrusznikiem, a nie skrzynią biegów?

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Panowie, bez obrazy, ale żeby czuć temat, a co więcej rozumieć go, należy mieć jakieś minimalne pojęcie o mechanice i fizyce,)
    no właśnie

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    przy odpalaniu na hol silnik NIE PRACUJE, ,)
    owszem, pracuje, pracuje. Przy dojeździe rozpędem do skrzyżowania, bez gazu, na biegu, napędzany skrzynią biegów, silnik też nie pracuje? Czym ta "niepraca" różni sie od "niepracy" w trakcie holowania"


    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    włącz 1,2, czy tam który bieg chcesz, nie wysprzęglaj i teraz kręć rozrusznikiem,.
    .
    auto będzie skokami poruszać się do przodu, ale jaki to ma związek z holowaniem, nie wiem

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Alfa 147 nie odpala na rozrusznik a "na pych" odrazu
    Utworzone przez baxter w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2016, 22:17
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 20:50
  4. Zapalanie diesla "na pych"
    Utworzone przez mihau w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 26-03-2010, 16:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory