Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Alfa romeo 147 problem z zapaleniem silnika przy niskich temp. poniej -10.

  1. #11
    dzidekdz18
    Gość

    Domyślnie

    czyli sa objawy takie jak napisales wyzej.Odpalam tak jak jest napisane zgasnie sprezynka i czekam te 2 sek. i nic nie pomaga czyli wychodzi na to ze mam uszkoczona swiecie.Bo zapala dluzej niz 3 sek. i sa takie objawy jak pan napisal. Tylko ze ktos wyzej napisal ze jak swieca jest uszkoczona to komp to powinien pokazac a mi nic nie wyswietla ? prosze o odp.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Nie przeceniaj komputera i jego niezawodnosci. Swiece z czasem sie wypalaja (traca swoja skutecznosc/sprawnosc). Nowa swieca typu twin nagrzewa sie do okolo 900 stopni celciusza. Po dwoch latach moze osiaga 750 stopni. A przy mrozach to moze miec przeogromne znaczenie. I teraz taka sprawa... swieca nadal grzeje, za slabo, zeby wspomoc zaplon mieszanki, ale jednak grzeje. Dla kompa wszystko wiec jest wporzadku.
    I na tym moze polegac problem. Jesli objawy sa takie jak pisalem z tym bialym dymem i telepaniem (krotkotrwalym) silnika to wymien swiece.
    Napewno znajdzie sie odwieczny problem jakie swiece kupic. Oczywiscie wiele osob doradzi DENSO, inne NGK, jeszcze innee BOSCH itd. Ja natomiast jestem zwolennikiem najlepszych, ale tanich rozwiazan, dlatego proponuje Ci swiece polskie ceramiczne. Bedziesz totalnie zaskoczony jak auto bedzie Ci odpalac na nich. Juz wielu osobom zalozylem ceramiki z kielc i poprostu problemy z rozruchem juz ich nie dotycza. I tylko slysze pochwalyy dla naszych swiec.
    Jesli chodzi o swiece do naszych silnikow to symbol CT041 (poszukaj na aledrogo).

    Pytanie tylko, czy masz 8-mio czy 16-to zaworowy silnik, bo od tego zalezy, czy wymiana jest latwa, czy makabryczna.
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  3. #13
    dzidekdz18
    Gość

    Domyślnie

    16 zaworowy silnik swiece CT041 nie moge znalesc na allegro z tego co dzwonilem po mechanikach nikt nie chce swiec wymienic i tu jest problem.

  4. #14
    viciu_gt
    Gość

    Domyślnie

    U mnie podobny problem z tym ze w AR GT wymiana 4 świec pomogła. Ostatni z moja Bella odwiedzilismy wschodnich sąsiadów (Ukraina) i ku zaskoczeniu temp. -30s nie zrobiła na Włoszce żadnego wrażenia. Jedno podgrzanie świec i pyrka. Pozdrawiam alfistow

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep Zobacz post
    Pytanie tylko, czy masz 8-mio czy 16-to zaworowy silnik, bo od tego zalezy, czy wymiana jest latwa, czy makabryczna.
    Na czym polega ta makabra przy wymianie świec w 16V??
    DF

  6. #16
    wolf-pb
    Gość

    Domyślnie

    Ja już z moją alfą (JTD 115KM) walczę od tygodnia, stoi pod chmurką Pali ciężko, jak załapie to telepie się cały silnik jak by palił na 3 cylindry i z rury wydobywa się czarna sadza. Wtedy muszę go zgasić i jeszcze raz odpalić, po kilku próbach odpala dobrze i nie kopci. Komputer nic nie pokazuje, filtr paliwa wymieniłem, akumulator sprawdzony, świece są niby dobre ale już zamówiłem nowe. Dwa dni temu z ciekawości wstawiłem auto na noc do garażu i odpaliła od strzała. Zaznaczam że tylko rano jest problem, potem może być -30c i pali dobrze. Już nie wiem co z nią robić

Podobne wątki

  1. [159] Wycoskie ciśnienie przy niskich obrotach silnika
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 09-11-2015, 18:12
  2. [159] Odpalanie silnika przy niskich temperaturach
    Utworzone przez stuntmachine w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 13-10-2015, 19:21
  3. Problem z klimatyzacją i temp silnika
    Utworzone przez Spartanie w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-07-2014, 17:03
  4. [159] Cieżka zmiana biegów przy niskich temp.
    Utworzone przez Indy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-01-2013, 18:31
  5. [155] problem przy niskich obrotach
    Utworzone przez azer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 19:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory