Strona 17 z 19 PierwszyPierwszy ... 78910111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 182

Temat: Jak palą wasze diesle w mrozy?

  1. #161
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawcio156 Zobacz post
    za zle odpalanie odpowiedzialny jest filtr paliwa. Chodzi tu oto,ze potrafi sie zebrac woda w nim,przewaznie robi sie to po okresie letnim i wiosennym. Ta woda puzniej przeszkadza w uruchomieniu silnika,a czasem poprostu zamarza tam i jest wtedy klopot... Obiawem tego moze byc migajaca czasem lampka od wody
    To spuść sobie tą wodę. Odkręcasz ten koreczek na spodzie filtra

  2. #162
    Nikoliszyn
    Gość

    Domyślnie

    Nie ma to jak zaliczyć wszystkie z możliwych "dolegliwości" zimowych. Przy umiarkowanych mrozach w naszej 159(w dieslu niestety) zaczęły przymarzać drzwi, kiedy już udało mi się je "poodklejać" nie mogłam zamknąć tylnych lewych - tu przydała się zapalniczka, drzwi się zamknęły. Już nie wspomnę o dziwnych dźwiękach i wibracjach przy rozruchu. Przy -10 zamarzłą nam linka ręcznego, co oczywiście spostrzegłam na drugi dzień, jak już poważnie dymiło się z koła Linki wymienione, ręczny chodzi, drzwi przy większych mrozach o dziwo otwierają i zamykają się bez zarzutu. Niestety nastała temp -24(cho niektórzy podają, że było -30) a Alfa jedynie co to podygotała, poświeciła na tablicy, i nic! Co dziwne, nawet nawiew się załączał. Po godzinie, jak już znalazłam sąsiada z kablami podjeliśmy próbę uruchomienia, niestety marną Nie ominęła nas laweta i wymiana filtra. Po szerszym badaniu tematu, postanowiłam przyjrzeć się rodzajom ropy i stopniu jej odporności na mróz. Jak dotychczas tankowaliśmy vervę, teraz omijam nie tylko orlen z daleka ale sprawdzam na każdym CPN jej odporność na mróz. Jak na razie działa amen. oby mniej takich przypadków.
    Może macie jeszcze jakieś złote środki żeby nasze śródziemnomorskie auta miały mniej problemów zimą?

  3. #163
    Użytkownik Romeo Avatar 1990mb
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jarocin/Poznan, Poland, Poland
    Auto
    [Była] Alfa Romeo 145 TD 96 r.; [Jest] Alfa Romeo 147 07 r. 1,6 T.S. ; Alfa Romeo 145 1,9JTD++ 99r.
    Postów
    1,111

    Domyślnie

    Moja dzisiaj po całotygodniowym staniu kręciła dość długo ale zapaliła. Akumulator oczywiści był poza autem bo pewnie by nie rychnał.
    Masz zniszczony lakier w swoim aucie???
    Chętnie pomogę
    Szczegóły:
    http://www.forum.alfaholicy.org/wiel...ml#post1379105


  4. #164
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Moja 147-mka pali OK, ale po nocowaniu pod chmurką przy minus 15 st po odpaleniu powstaje kałuża ropy pod autem
    I tylko na zimnym

    Jeżdząc dziś po mieście celowo obserwowałem miejsca zaytzymań i 2 razy podjeżdżałem pod dom i stełem po kilkadziesiąt min. i nic zero wycieku.
    Rano po odpaleniu maluje mi ścieżkę na kostce. Co jest? Pompa C.R. i tył silnika od strony kabiny jest mokre. pomocy!
    DF


  5. #165
    mar_1981
    Gość

    Domyślnie

    A ja na szczęście nie mam problemów. Ostatnio u teściów byłem i przez 3 dni i 4 noce stała pod chmurką w mrozy ponad -20 i odpaliła. Niestety za drugim razem dopiero ale i tak nie jest źle. Teraz jak jeżdżę codziennie do pracy to pali...na widok kluczyka
    Oczywiście przed zimą wymieniłem sobie filtry i aku mam roczne więc jest OK. Jak to mówią...przezorny zawsze ubezpieczony i wolę dmuchac na zimne i wymienić np. filtr za parę groszy niż później narzekać

  6. #166
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    mam to samo i wielu użytkowników JTD też
    w tamtym roku wymieniłem opaski przy pompie CR na nowe cybanty bo te fabryczne już słabo trzymały
    a dodatkowo węże się obkurczają na mrozie i luźniejsze na króćcach

    w tym roku znowu mi się leje, nie zawsze, czasami...odpala mi wzorowo tylko śmierdzi czasem ON :-(
    albo na wężach gdzieś znowu luzy...ale dociągałem cybanty :-( już sam nie wiem

    może ropa w przewodach "galarecieje" i jak ciśnienie skacze to wycieka słabszymi miejscami dopóki się płynna nie zrobi

    dwóch mechaników mi mówiło że te pompy rzadko się rozszczelniają a jeden że często :-)
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  7. #167
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nikoliszyn Zobacz post
    Nie ma to jak zaliczyć wszystkie z możliwych "dolegliwości" zimowych. Przy umiarkowanych mrozach w naszej 159(w dieslu niestety) zaczęły przymarzać drzwi, kiedy już udało mi się je "poodklejać" nie mogłam zamknąć tylnych lewych - tu przydała się zapalniczka, drzwi się zamknęły. Już nie wspomnę o dziwnych dźwiękach i wibracjach przy rozruchu. Przy -10 zamarzłą nam linka ręcznego, co oczywiście spostrzegłam na drugi dzień, jak już poważnie dymiło się z koła Linki wymienione, ręczny chodzi, drzwi przy większych mrozach o dziwo otwierają i zamykają się bez zarzutu. Niestety nastała temp -24(cho niektórzy podają, że było -30) a Alfa jedynie co to podygotała, poświeciła na tablicy, i nic! Co dziwne, nawet nawiew się załączał. Po godzinie, jak już znalazłam sąsiada z kablami podjeliśmy próbę uruchomienia, niestety marną Nie ominęła nas laweta i wymiana filtra. Po szerszym badaniu tematu, postanowiłam przyjrzeć się rodzajom ropy i stopniu jej odporności na mróz. Jak dotychczas tankowaliśmy vervę, teraz omijam nie tylko orlen z daleka ale sprawdzam na każdym CPN jej odporność na mróz. Jak na razie działa amen. oby mniej takich przypadków. Może macie jeszcze jakieś złote środki żeby nasze śródziemnomorskie auta miały mniej problemów zimą?
    Gliceryna na uszczelki, lub jakies sztyfty ochronne. Wymiana filtra paliwa pod koniec polskiej zlotej jesieni. W podobnym okresie podladowanie akumulatora, systematyczne dodawanie uszlachetniaczy do paliwa (ja tam nie wierze w zadne rewelacje paliwowe). A kiedy juz przyjda te duuze mrozy, to przepalac autko i robic nim kilka lub kilkanascie kilometrow. Mozna by dodac jeszcze, zeby trzymac wysoki stan paliwa w baku.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  8. #168
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    Gliceryna na uszczelki, lub jakies sztyfty ochronne. Wymiana filtra paliwa pod koniec polskiej zlotej jesieni. W podobnym okresie podladowanie akumulatora, systematyczne dodawanie uszlachetniaczy do paliwa (ja tam nie wierze w zadne rewelacje paliwowe). A kiedy juz przyjda te duuze mrozy, to przepalac autko i robic nim kilka lub kilkanascie kilometrow. Mozna by dodac jeszcze, zeby trzymac wysoki stan paliwa w baku.
    W moim przypadku wszystkie powyższe czynności zostały wykonane przed zimą! Na dodatku uszlachetniającym do paliwa jeżdżę od października i co?
    Lipa wielka! Jutro rano odkręcam pokrywę silnika i obserwuję pierwsze uruchomienie. Muszę zlokalizować ten wyciek.
    DF

  9. #169
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domino
    Dołączył
    10 2006
    Mieszka w
    Dzietrzkowice |EWE XXXX|
    Auto
    AR 155 & AR Crosswagon
    Postów
    208

    Domyślnie

    Pompa CR przecieka. Taka uroda tych pomp, że puszczają uszczelnienia właśnie zimą. Temat był podejmowany nieraz na forum.
    AR 155 1.7 TS '95 & AR 156 SW 1.9 16v JTD '03

  10. #170
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał Annik Zobacz post
    W moim przypadku wszystkie powyższe czynności zostały wykonane przed zimą! Na dodatku uszlachetniającym do paliwa jeżdżę od października i co?
    Lipa wielka! Jutro rano odkręcam pokrywę silnika i obserwuję pierwsze uruchomienie. Muszę zlokalizować ten wyciek.
    DF
    No lipa, ale sama napisałaś, że ma wyciek z pompy CR... Czynności o których pisałem dotyczą w pełni sprawnej motorowni. A na jakim dodatku jeździsz?
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

Podobne wątki

  1. [GTV] Ile palą wasze TS ?
    Utworzone przez bartesiak1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 24-02-2015, 01:06
  2. Ile wam palą wasze 156 jtd? :d
    Utworzone przez PPlawski w dziale 156
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 10:58
  3. [159] Ile Wam palą Wasze 159?
    Utworzone przez pr0k0p w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 15-02-2009, 16:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory