Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: [156] Jak wyjąć silnik 2.0TS

  1. #11
    bbrys
    Gość

    Domyślnie

    Andy, bardzo chętnie podjadę żeby go sprawdzić! Co do panewek to już nawet pisałem nowy temat o tym ale nie doczekałem się odpowiedzi.
    Żeby sprawdzic panewki, wiem że trzeba zdjąć miskę olejową, powiedz mi jakie trzeba poczynić kroki i jakie trzeba ponieść koszty w przypadku gdy okaże się że panewki maja się ku końcowi?

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Zdejmujesz miskę i masz wszystko na wierzchu. Rozkręcasz korby i główne i możesz obejrzeć panewki i czopy wału. Jeżeli wszystko jest ok skręcamy kluczem dynamometrycznym korby - 25 KN później jeszcze 60 stopni a główne - 120 KN. Komplet oryginalnych panewek to chyba koszt 150 zeta jak dobrze pamiętam. Ja bym jeszcze prewencyjnie wymienił simeringi wału - duży - od strony koła zamachowego to koszt koło 100 zł a mały od strony rozrządu chyba 30 zł, dowiedz się kiedy rozrząd był w tym silniku robiony - może być do wymiany a to ważny element. Miskę olejową osadzasz na silikonie. Warto również luknąć do pompy olejowej - rozebrać , wymyć, wydmuchać - sprawdzić stan zębatek oraz wyczyścić i wydmuchać chłodnicę oleju.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    silnik idzie gorą razem ze skrzynia biegów wyciągałem i wkładałem już dwa razy w tym raz bez kanału ważne żeby lewa strona ta od skrzyni była trochę luźniej podwieszona chodzi o to żeby cały zespół szedł trochę bokiem bo przeszkadzają idące z boku przewody klimy. Ogólnie prosta operacja

    ---------- Post added at 10:10 ---------- Previous post was at 10:08 ----------

    jak by była potrzeba to pasiadam komplet panewek głównych i korbowodowych w nominalnym wymiarze firmy glyco oddam w dobrej cenie

    ---------- Post added at 10:14 ---------- Previous post was at 10:10 ----------

    Wyciagnij ta skrtzynie i wkladaj wszystko razem skrecone napewno bedzie prosciej niz szarpac sie z silnikiem do skrzyni. Ale to tylko moje zdanie

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Cytat Napisał [COLOR=Silver

    [/COLOR]Wyciagnij ta skrtzynie i wkladaj wszystko razem skrecone napewno bedzie prosciej niz szarpac sie z silnikiem do skrzyni. Ale to tylko moje zdanie
    Zgadzam się całkowicie z Piotrkiem 156 - lepiej komplet wkładać.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andy1970 Zobacz post
    Wyjęcie silnika razem ze skrzynią:
    - wyjąć akumulator, podstawę, zdemontować filtr powietrza, dolot, przepustnicę,
    - odkręcić zbiornik na płyn wspomagania, chłodnice, zderzak belkę przednią dolną i górną,
    - rozpiąć wszystkie kable,
    - zdjąć jedno koło, rozkręcić zawieszenie,
    - odkręcić przeguby,
    - odpiąć linki od skrzyni i przewód do wysprzęglika,
    - rozkręcić połączenie kolektora wydechowego i portek
    - silnik podwiesić od góry, odkręcić 2 łapy na silniku na dole, 1 łapę na skrzyni na dole i 1 łapę na górze,
    - od strony rozkręconej zawiechy pociągnąć przegub a jak wyskoczy to delikatnie w górę i silnik wychodzi.
    To chyba wszystko, wkładamy w odwrotnej kolejności.
    Dodam jeszcze ze ja nie demontowałem zderzaka ani żadnych belek jak też kolektora ssącego przed montażem jedynie tylko wentylator chłodnicy i puszkę filtra powietrza
    Co do zawieszenia to wystarczy lewy górny wahacz na sworzniu wypiąć
    Wszedł calutki z kpl. osprzętem jedynie łapy z poduszkami dokręciłem jak już był w komorze bo inaczej raczej by nie wyszedł ani nie wszedł. Czynnika z klimy jak by co też nie trzeba spuszczać wystarczy odkręcić kompresor od bloku i go podwiesić.

  6. #16
    bbrys
    Gość

    Domyślnie

    Mam problem. Dzisiaj zabrałem się za wyjmowanie tego silnika i praktycznie nic nie zrobilem.
    Ułamała mi się już jedna śruba która od spodu trzyma silnik w kielichu ale nie o to mi chodzi.
    Chodzi o to że chciałbym już wyjąć silnik ale żeby to zrobić to stojąc przodem do samochodu trzeba go przesunąć trochę w lewo żeby wyszedl taki wałek/ośka ze skrzyni biegów (postanowiłem wyjmowac silnik bez skrzyni). Ale żeby przesunąć silnik w lewo to przeszkadza tam półoś i nie wiem teraz co mam zrobić, jak zdemontować półoś. Wie ktoś może jak to zrobić? Poniżej zdjęcia:

    http://zapodaj.net/images/c107bf07a9b9.jpg
    http://zapodaj.net/images/dba2c797c99d.jpg

    ---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:08 ----------

    Tak sobie myślę że chyba lepiej będzie wyciągnąć ze skrzynia bo wtedy ten problem mi odpada. Powiedzcie mi co w takim przypadku z półosią od strony kierowcy? Musze coś rozkręcać czy wypinać? Czy po prostu wyciągać silnik ze skrzynią do góry i koniec?

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andy1970 Zobacz post
    Ja tak górą wyciągałem, zawiechę trzeba rozkręcić by wyskoczył z przegubów. Ja silnik wyjąłem sam ale nie polecam, do wkładania miałem już dwóch pomocników - generalnie wychodzi na styk, wyjmowałem żurawiem i kilka razy trzeba było punkty mocowania pasów zmienić by spasowało, jak będziesz wkładał to pod lekkim kątem skrzynią w dół, w pierwszej kolejności złap łapę skrzyni, później łapę silnika od przodu auta, następnie papę od strony kabiny - dobrze podciągnąc wtedy silnik żabą czy podnośnikiem, patrz by na przeguby ci ładnie weszło, na końcu górną łapę. Powodzonka życzę. Acha jak wszystko podepniesz można od razu palić ale ja pierwsze podłączyłem pod FES obadać błędy. Później reset i adaptację trzeba zrobić i ogień. Uwielbiam TS 2.0 chociaż lubi się zatrzeć. A co to za silnik będziesz ładował - po jakim przelocie ?
    Tak wyjmowałeś górą?????????????????????????????????/ze skrzynią????????????????????????tak to się robi tyle że dołem.górą nie ma szans.

    ---------- Post added at 23:34 ---------- Previous post was at 23:19 ----------

    :





    [/COLOR]Tak sobie myślę że chyba lepiej będzie wyciągnąć ze skrzynia bo wtedy ten problem mi odpada. Powiedzcie mi co w takim przypadku z półosią od strony kierowcy? Musze coś rozkręcać czy wypinać? Czy po prostu wyciągać silnik ze skrzynią do góry i koniec?[/QUOTE]************************************************** ************************************************** ************************************************** ************************************************** ************************************************** ******************************* Jeśli chcesz wyjmować ze skrzynią to proszę jak umiałem tak opisałemDo wyjęcia nie potrzeba kanału.Poza kluczami potrzebny jest wielokrążek(no i miejsce gdzie można go w miare wysoko zawiesić)albo dzwig warsztatowy do silników,linki lub pasy do podwieszenia silnika oraz dwie solidne podstawki(kobyłki,koźiołki różnie to nazywają).Prace zaczynasz od spuszczenia płynu z chłodnicy i demontażu wszystkiego z góry:dolotu,przewodów paliwowych,elektrycznych,akumulatora wraz z podstawą,hydrauliki sprzegła,linki biegów,przewód pompy wspomagania.Jesli masz klime odkręcasz spręzarke nie rozłączając przewodów i ją podwieszasz by nie przeszkadzała.popuszczasz koła,zakladasz linke jedną pod skrzynia,drugą z łape silnika.podczepiasz do wielokrążka i unosisz przód auta ok metr.Podkładasz podstawki w miejsca przeznaczone do podnoszenia auta(za przednimi kołami)Luzujesz linki troszke i zabawy c.d Odkręcasz koła,rozłączasz półosie przy skrzyni ,łącznik stabilizatora,wachacze odkręcasz od przedniej trawerzy(belki).Demontujesz katalizator wraz z dwórurką(nie zapomnij rozłączyc sondy)Tunel który jest nad katalizatorem odkręcasz zostawiając go na popuszczonej tylnej śrubie.Odkręcasz śruby mocujące tylną poduszke nastepnie belke do nadwozia oraz trzymajace l listwe.Odkręcasz pozostałe dwie sruby z poduszek po lewj i prawej.Opuszczasz troche silnik i wyjmujesz belke.Teraz masz dojscie by rozłączyc przewód od listwy(na opaske).Dobrze jest odciągnąc na boki wachacze.Teraz zostało opuszczenie silnika Very Happ
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #18
    bbrys
    Gość

    Domyślnie

    lesio ja w tej chwili w samochodzie mam tylko blok silnika. Wszystko poodpinane i poodłączane. Mam kanał i mam wyciagarke do silnika zawiesona u gory. Ja chcę wyjąć blok górą i od góry włożyć też drugi. Czy do wyjęcia tego bloku wraz ze skrzynią trzeba jakoś rozpiąć półoś od skrzyni? jeśli tak to jak?

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    "Ale żeby przesunąć silnik w lewo to przeszkadza tam półoś i nie wiem teraz co mam zrobić, jak zdemontować półoś. Wie ktoś może jak to zrobić?"

    kolego nie pamietam juz dokładnie ale musisz odkrecic podpore prawej pólosi od bloku silnika -3 sruby i wtedy powinno ci sie udac odsunac silnik na tyle aby zszedł z wałka skrzyni biegów. o ile pamietam bedzie i tak ciasno wyciagnac silnik . musisz go wyciagac pod katem czyli strona od rozrzadu wyzej niz ta od skrzyni o ile pamietam...

    uwazaj aby ci sruba mocujaca(lewy gwint?) koło zebate na wale(ja odkreciłem ją dopiero jak miałem goły wał zamontowany w imadle bo na aucie nie mogłem jej odkrecic) nie porysołała lakieru na podłuznicy przy wyciaganiu...chyba ze sobie juz odkreciłes
    Ostatnio edytowane przez Alfaauto ; 12-02-2012 o 00:11

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    http://zapodaj.net/897645689383.jpg.html

    http://zapodaj.net/0c27ae1a07cb.jpg.html

    http://zapodaj.net/4909e3363f93.jpg.html
    to są zdjęcia na dowód ze można wyciągnąć górą cały zespól ze wszystkim łącznie z podporą półosi
    Półosie odkręcamy na 6 śrubach na imbus. Wypinamy górny lewy wahacz na sworzniu wtedy cała zawiecha przesuwa nam sie na bok no i w delikatnie w góre.
    PS Linki ze zdjeciami trzeba wkleic w przegladarke

Podobne wątki

  1. Jak wyjąć webasto?
    Utworzone przez twardy11 w dziale 166
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 02-12-2015, 20:31
  2. 156 V6 - jak wyjąć alternator?
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-12-2012, 20:50
  3. Jak wyjĄĆ wtryski z 1.9 jtd 105 km
    Utworzone przez SZCZEPAN1234 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 06:45
  4. [166] Jak wyjąć ics-a ?
    Utworzone przez vtiii w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2010, 21:35
  5. [146] Pilnie pomocy jak wyjąć silnik
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-06-2010, 13:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory