Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: [156] Jak wyjąć silnik 2.0TS

  1. #1
    bbrys
    Gość

    Domyślnie [156] Jak wyjąć silnik 2.0TS

    Czesc,
    w sobotę zabieram się za wymianę silnika w mojej 2.0TS. W tej chwili w samochodzie silnik jest praktycznie całkowicie rozmontowany (został tylko blok silnika).
    Jak się zabrać za jego wyjęcie i włożenie drugiego silnika? Wiem że trzeba go wyjąć do dołu i demontować zawieszenie ale czy jest gdzieś na forum jakiś temat co i jak po kolei trzeba robić? Jakieś wskazówki?
    Po włożeniu drugiego silnika można od razu odpalać czy trzeba najpierw podłączyć pod komputer czy jak?

    Dzięki.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Witaj ja silnik wyciagam do gory, odkrecam maske rozpinam wszystko i wyciagarka reczna daje rade i tak samo montuje najlatwiej bez miski olejowej bo jest ciasno na dole (polos haczy). Troche kombinowania jest ale daje rade . A jak masz sam blok to w rekach da rade wyciagnac w 2 osoby Jak masz kanal to blok dolem tez wyjdzie.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  3. #3
    bbrys
    Gość

    Domyślnie

    Mam do dyspozycji kanał, podnośnik samochodowy no i wyciagarke. Czyli najlepiej robić to na kanale, nie demontować zawieszenia i wszystko górą wyciągać i wkładać?
    Z "nowego" silnika nie będę mogł wyjąć miski olejowej bo później bedę miał problem z jej założeniem (uszczelka). Czy dalej jest możliwe włożenie górą?
    Ostatnio edytowane przez bbrys ; 09-02-2012 o 14:08

  4. #4
    maxwell20
    Gość

    Domyślnie

    Kolego, od góry wchodzi, trzeba jedynie uważać i oczywiście bez brech i trochę wysiłku się nie obejdzie nie montuj jedynie przed włożeniem kolektora ssącego bo znacznie utrudni włożenie. jeżeli chodzi o miskę olejową nie odkręcaj jej jeżeli nie cieknie, tam nie ma uszczelki tylko fabrycznie sylikon i z wiedzy mi nabytej nie kupisz uszczelki tylko na sylikon będziesz musiał ją montować. Pozdrawiam i miłej zabawy...
    PS. jeden dzień Ci nie starczy na wymontowanie i zamontowanie nowego.

  5. #5
    bbrys
    Gość

    Domyślnie

    Mając w tej chwili w samochodzie tylko blok ktory trzeba wyjąć, to którym sposobem włoży się drugi silnik szybciej? Dołem czy gorą?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Wyjęcie silnika razem ze skrzynią:
    - wyjąć akumulator, podstawę, zdemontować filtr powietrza, dolot, przepustnicę,
    - odkręcić zbiornik na płyn wspomagania, chłodnice, zderzak belkę przednią dolną i górną,
    - rozpiąć wszystkie kable,
    - zdjąć jedno koło, rozkręcić zawieszenie,
    - odkręcić przeguby,
    - odpiąć linki od skrzyni i przewód do wysprzęglika,
    - rozkręcić połączenie kolektora wydechowego i portek
    - silnik podwiesić od góry, odkręcić 2 łapy na silniku na dole, 1 łapę na skrzyni na dole i 1 łapę na górze,
    - od strony rozkręconej zawiechy pociągnąć przegub a jak wyskoczy to delikatnie w górę i silnik wychodzi.
    To chyba wszystko, wkładamy w odwrotnej kolejności.

  7. #7
    bbrys
    Gość

    Domyślnie

    Andy rozumiem że to sposób wyciągnięcia dołem? (bo rozkręcamy zawieszenie?)
    A jak wyciągnąć gorą?
    Jutro wieczorem będę zaczynał a w sobotę chcę żeby robota była skończona. I dalej nie wiem czy robić to górą czy dołem.
    Będę to jednak robil na kanale, wyciągarke mam i bedzie nas 2-3osoby

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Ja tak górą wyciągałem, zawiechę trzeba rozkręcić by wyskoczył z przegubów. Ja silnik wyjąłem sam ale nie polecam, do wkładania miałem już dwóch pomocników - generalnie wychodzi na styk, wyjmowałem żurawiem i kilka razy trzeba było punkty mocowania pasów zmienić by spasowało, jak będziesz wkładał to pod lekkim kątem skrzynią w dół, w pierwszej kolejności złap łapę skrzyni, później łapę silnika od przodu auta, następnie papę od strony kabiny - dobrze podciągnąc wtedy silnik żabą czy podnośnikiem, patrz by na przeguby ci ładnie weszło, na końcu górną łapę. Powodzonka życzę. Acha jak wszystko podepniesz można od razu palić ale ja pierwsze podłączyłem pod FES obadać błędy. Później reset i adaptację trzeba zrobić i ogień. Uwielbiam TS 2.0 chociaż lubi się zatrzeć. A co to za silnik będziesz ładował - po jakim przelocie ?

  9. #9
    bbrys
    Gość

    Domyślnie

    Z silnika w mojej alfie nie duzo zostało bo jest tam już tylko blok więc nei będzie większego problemu żeby go wyjąć.
    Skrzynia jest w samochodzie więc do wlożenia mam tylko silnik. Na początku będzie nas dwoch a później dołączy 3 osoba - mechanik. Niestety nie będę miał możliwości podłączenia do komputera zanim odpale, podepnę dopiero po 2 tygodniach (chyba że ktoś w Krakowie pomoże wcześniej) więc po przekładce silnika będę od razu jeździł.
    Silnik mam od drugiego właściciela który kupił samochód od pierwszego właściciela (znajomego) w niemczech. Samochód był przyprowadzony do Polski w sierpniu lecz zostal rozbity w grudniu więc poszedł na części. Przebieg 154 tysiące, silnik kupiłem razem z calym osprzętem, czujnikami, kabelkami itp.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Super. Jak nie będziesz miał bliżej to możesz śmiało do mnie podjechać to podepniemy pod FES - mieszkam 40 km od krk. Może przed włożeniem warto by luknąć na najsłabsze ogniwo tego sprzętu - czyli panewki ?

Podobne wątki

  1. Jak wyjąć webasto?
    Utworzone przez twardy11 w dziale 166
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 02-12-2015, 20:31
  2. 156 V6 - jak wyjąć alternator?
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-12-2012, 20:50
  3. Jak wyjĄĆ wtryski z 1.9 jtd 105 km
    Utworzone przez SZCZEPAN1234 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-12-2010, 06:45
  4. [166] Jak wyjąć ics-a ?
    Utworzone przez vtiii w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2010, 21:35
  5. [146] Pilnie pomocy jak wyjąć silnik
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-06-2010, 13:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory