Strona 63 z 183 PierwszyPierwszy ... 13535455565758596061626364656667686970717273113163 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 630 z 1826

Temat: Zaślepienie EGR

  1. #621
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Żadna z tych 2.... Masz na swoje pytanie na 100% odpowiedź w tym temacie, więc trochę poczytaj.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #622
    Użytkownik Ogier Avatar H_A_L_T_I
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubliniec
    Auto
    CITROËN C5 Kombi EXCLUSIVE 2.2 HDi ; SIERRA RS500
    Postów
    160

    Domyślnie

    EGR najlepiej zaślepić 100% - dowolny silnik i wyłączyć w sterowniku - wtedy mamy tak gdyby go nie było fabrycznie - przy tej czynności warto wyczyścić kolektor ssący - więcej PW

  3. #623
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar luskamarcin
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Długie okolice Sanoka
    Auto
    ALfa Romeo 156 SW 2001 1.9 JTD 115KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Witam.

    Dziś przy wymianie termostatu zrobiłem małe czyszczenie EGR, klapki gaszącej i kolektora. Powiem tak chyba od nowości nie było to czyszczone, ponieważ w kanałach był taki prześwit, że igłę można było tylko wsadzić. Po wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu, oraz zaślepieniu EGR od strony kolektora. Podsumowanie po pierwszej jeździe. Wcześniej auto jechało i się zbierało, ale po woli, teraz przy naciśnięciu na gaz auto zbiera się jak szalone a poza tym ciszej chodzi i lepiej trzyma obroty na jałowym. Ogólnie polecam wszystkim takie zabiegi, bo naprawdę pomagają.

    Pozdrawiam.

  4. #624
    base
    Gość

    Domyślnie problem z egr ?

    witam ! Jestem posiadaczem AR 156 JTD 8V 115 z 11.2002 r. Problem rozpoczął się kiedy Włoszka przestała zapalać, pojechałem do aso na komputer. wyskoczył błąd przepływki ( o wykasowaniu błędu ponownie się pokazał ), a aso mówiło, że egr do wymiany bo się nie domyka. Tak więc odłączyłem egr,alfa zapaliła i pojechałem z aso aby zaślepić zawór. po zaślepieniu Włoszka jeździła ( chodź coś mi nie pasowało ). Po 2 dniach zrobiła się dziura w wężu od turbo do IC ( nie jest pewien czy do IC. Dochodzi do jakieś chłodnicy, która znajduje się przy kole od strony kierowcy ). Po owinięciu rury taśmą okazało się, że rura strasznie puchnie przy wyższych obrotach. Wygląda jak by miała zaraz pęknąć. Co się może dziać ?

  5. #625
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Cytat Napisał base Zobacz post
    ..... Po owinięciu rury taśmą okazało się, że rura strasznie puchnie przy wyższych obrotach. Wygląda jak by miała zaraz pęknąć. Co się może dziać ?
    To normalne - turbo pompuje powietrze - rura puchnie. Taśma niewiele Ci pomoże. Rura do wymiany.
    Na forum jest patent przeróbki na metalową. Też się do tego przymierzam. Poszukaj sobie.
    DF

  6. #626
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Jak puchnie trzeba wymienić, miałem podobną historie tyle że mi wywalało błąd na szafie. Turbina jest wtedy przeładowana. Ale w żadnym wypadku nie polecam przeróbki na rurę z kwasówki. Koledzy to musi pracować a nie być na sztywno, może to mieć naprawdę tragiczne skutki!! nawet jeśli bedzie to łączone silikonowymi opaskami. Pewnie pękła ci rura która dochodzi do ic. Wymień i ciesz się z jazdy

  7. #627
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak rury puchną to raczej turbina niedoładowuje. Rury twarde są jak najbardziej prawidłowym rozwiazaniem - tam nic nie musi pracować, a o żadnych tragicznych skutkach nie słyszałem. Wiele firm motoryzacyjnych zamiast rur gumowych stosuje wykonane z twardego tworzywa - nie ma opóźnienia na napompowanie rur elastycznych po naciśnięciu pedału przyspieszenia.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #628
    rynqu
    Gość

    Domyślnie

    Witam!
    Ja również miałem/mam problemy z EGR. W tym temacie rozpisałem się już na innym forum gdzie pomagał mi kolega Maciek-156, ale napiszę też tutaj, żeby wszystko było w jednym miejscu.

    A więc w skrócie - kupiłem Alfe 159 8v. W momencie kupna miała wstawiony nowy EGR (bo stary wywalał checki). Niestety majstry przy wstawianiu nowego EGR pominęli podkładki (była zarówno ta z dziurkami jak i całkowicie zaślepiająca). Check zniknął ale Alfa zaczęła szarpać w zakresie obrotów 1500 - 2500. Dzięki forum w miarę szybko zreflektowałem się w problemie i podkładka z dziurkami została ponownie wstawiona. Podkładki zaślepiającej nie dawałem. Problem ucichnął - przestało szarpać. Niestety dosyć szybko - po 300 - 400 km zaczęło się podszarpywanie - najpierw lekkie, a potem wszystko wróciło do stanu sprzed montażu podkładki. Stwierdziłem, że nie zaślepię EGR całkowicie, a jedynie przesłonię 2 spośród 3 otworów w podkładce. Tak zrobiłem - pozostawiłem jeden otwór. Autko oczywiście całkowicie przestało szarpać. Niestety po ok. 20km wywaliło mi checka. Nie mam jeszcze kabla diagnostycznego, ale zamierzam go kupić, żeby odczytać info o błędach, choć spodziewam się, że będą wskazywać właśnie na EGR. Z wątków na forum wyczytałem, że nada się do tego ELM327. Tylko teraz rodzi się pytanie - czy za pomocą tego interfejsu (i FESa) będę w stanie wyłączyć programowo EGR w komputerze, żeby nie wywalał już tego chcecka? Dodam jeszcze, że podkładki o których mowa u mnie mają owalny kształt i są założone przy "bocznym" otworze EGR, a nie przy "dolnym" jak pokazano na tym rysunku i zaznaczono na czerwono.

    Czy nie sądzicie, że to dziwne, że auto szarpie mimo podkładki z dziurkami? Czytając Wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że jej wstawienie załatwia u Was sprawę. Macie jakieś pomysły na to, dlaczego powróciło to szarpanie, w tak krótkim czasie?
    Ostatnio edytowane przez rynqu ; 10-02-2012 o 22:07

  9. #629
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał rynqu Zobacz post
    Witam!
    Tylko teraz rodzi się pytanie - czy za pomocą tego interfejsu (i FESa) będę w stanie wyłączyć programowo EGR w komputerze, żeby nie wywalał już tego chcecka?
    Nie.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  10. #630
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    Nie.
    stawki za programowe usuniecie EGRu to az 400zl

Podobne wątki

  1. [159] zaślepienie nowego egr
    Utworzone przez mamel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 16-08-2016, 18:53
  2. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Dziubek99 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 21:37
  3. Zaślepienie egr!
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 17:59
  4. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez grafex w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 06:20
  5. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory