308* ssacy
281* wydechowy
chyba
308* ssacy
281* wydechowy
chyba
no to weźmy sobie dane wałka do TS-a 8V od Colombo & Bianchi:
ARTS.SM1 Stradale Medio 12.1 10.5 280°/280°
Ma mniejsze kąty otwarcia niż standardowy? Nie do wiary...
Cześć.
Usiadłem i przeczytałem temat od początku do końca.
Było to dzisiaj z samego rana przy kawie, aż mi wystygła w trakcie. Po prostu nie codziennie tu zaglądam.
Pochwalę się trochę.
Mam aktualnie 2 szt. 155 1.8 TS 8v. Jedna z 1995r po FL, mam ją ponad 7 lat. Przebieg przy zakupie 173 kkm, kupiona w PL salonie przez poprzedniego właściciela, aktualnie 316 kkm i jest w trakcie odbudowy 100%. Korozja zrobiła swoje. W chwili zakupu zapłaciłem za nią 12,5 kpln, na jesieni tamtego roku była warta około 1200 pln miała LPG). Pomysł odbudowy z sentymentu, opłacalność ZEROWA . Auto robię w zasadzie pod siebie, sporo zmian na … myślę, że lepsze. Buda cała wyspawana/połatana/naprawiona. Wszystkie skorodowane miejsca wycięte i wspawane następnie zdrowe. Silnik jaki będzie, to oczywiście TS 8v o pojemności 2.0. Będzie to wersja po FL z 2.0 TS 8v.
W miedzy czasie miałem jeszcze 3 sztuki 2.0 16v, które albo sprzedaliśmy, albo i nie.
Aktualnie mam od zeszłego roku jeszcze jedną 1.8 8v Formula w kolorze czerwonym. Auto sprowadzone z Włoch 2 lata temu, tak więc nie ma większego problemu z korozją. Aktualnie oklejona trochę reklamą mojej firmy. Wkrótce zdejmuję czapkę, ponieważ uszczelka nie wytrzymała i trochę oleju pływa w układzie chłodzenia. Jak to zwykle bywa, każda taka awaria jest potencjalnym powodem do modyfikacji, a więc coś podziałamy z głowicą. Jak znajdę jakieś fotki to pokażę. Oczywiście auto ma już pewne mody, min. Większe hamulce, inna pompa paliwa, itp. Co będzie dalej, zobaczymy.
Postaram się relacjonować postępy, aczkolwiek nie będzie to się raczej działo szybko. Na razie muszę kończyć 145 2.0 20VT i składać Andrzeja PP.
Pozdrawiam.![]()
Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 19-02-2012 o 20:34
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Widziałem Twojego bolida na podnosniku ostatnio, powiem że huk roboty zrobiliście przy tej srebrnej 155 ciekawy jestem zakończenia odbudowy
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Paweł oddawaj moje blachy z tej srebrnej![]()
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
To ja miałem swego czasu 145 i 155 różniące się tylko jedną cyfrą. Rejestrowałem je razem.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Co do wałków z Rewaru, pamiętajcie o jednym gdy do nich będziecie oddawali wałki, wałki w TS 8V wykonane są w technologii jak wałki od V6, czyli cały materiał jest bardzo twardy a nie jak nowszy TS16V miękki rdzeń azotowany potem powierchniowo. Walków TS8V/V6 nie da się napawać, tak jak wałków 2.0 16V N/A i Turbo z DOHC FIAT/Lancia, wałki te przy przeróbce aby zwiększyć wznios i czasy otwarcia obrabia się poprzez oszlifowanie koła głównego wałka czyli półokrągłą część dolną plus obrabia kształt krzywki, rozwiązanie takie powoduje że jeśli chcemy zwiększyć wznios o np. 1,5mm o tyle też trzeba objechać dół wałka i teraz sprawa regulacji luzu zaworowego, może zajść przypadek że nie dacie rady pastylką zaworową [w TS8V pod szklanką na trzonku zaworu osadzaną] wyregulować luzu, będzie za duży, wtedy pozostaje albo dorabiać pastylki na wymiar u szlifierza/tokarza albo podbierać gniazda zaworowe i osadzać zawór głębiej aby skompensować luz wyżej wychodzącym trzonkiem zaworowym z głowicy.
W razie czego pytać, Rewar robił dla mnie wałki do różnych aut zawsze coś podpowiem.
---------- Post added at 12:49 ---------- Previous post was at 12:46 ----------
Nie tylko kąt otwarcia decyduje o właściwościach wałka, ważny bardzo jest profil krzywki przy tym, tzw. dobroć profilu krzywki, można wykonać dwa wałki o tych samych czasach i wzniosie ale jeden o bardzo dobrej dobroci profilu krzywki drugi że tak powiem z du...y, ustawimy taki sam overlap rozrządu w obu przypadkach a wyniki będą mega różne.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Acha, czyli trzeba wysunąć popychacz w kierunku "na wałek", wałka jest mniej od strony przeciwnej krzywce i dzięki temu ta sama krzywka mocniej wysunie zawór.
Sprytne. Ciekawe ile Rewar skasuje za komplet wałków "Medio Stradale"do 8v.
Jakie wałki można wrzucić do 8v bez modyfikacji tłoków?
Jeszcze bardziej ciekawi mnie, co by się zmieściło w moim silniku.