Strona 18 z 150 PierwszyPierwszy ... 891011121314151617181920212223242526272868118 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 1492

Temat: Alfa Romeo 155 TS 8V - "wszystko o ..." (fotki, dyskusje, modyfikacje itp.)

  1. #171
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    308* ssacy
    281* wydechowy
    chyba

  2. #172
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    no to weźmy sobie dane wałka do TS-a 8V od Colombo & Bianchi:

    ARTS.SM1 Stradale Medio 12.1 10.5 280°/280°

    Ma mniejsze kąty otwarcia niż standardowy? Nie do wiary...

  3. #173
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    Cześć.
    Usiadłem i przeczytałem temat od początku do końca.
    Było to dzisiaj z samego rana przy kawie, aż mi wystygła w trakcie. Po prostu nie codziennie tu zaglądam.
    Pochwalę się trochę.
    Mam aktualnie 2 szt. 155 1.8 TS 8v. Jedna z 1995r po FL, mam ją ponad 7 lat. Przebieg przy zakupie 173 kkm, kupiona w PL salonie przez poprzedniego właściciela, aktualnie 316 kkm i jest w trakcie odbudowy 100%. Korozja zrobiła swoje. W chwili zakupu zapłaciłem za nią 12,5 kpln, na jesieni tamtego roku była warta około 1200 pln miała LPG). Pomysł odbudowy z sentymentu, opłacalność ZEROWA . Auto robię w zasadzie pod siebie, sporo zmian na … myślę, że lepsze. Buda cała wyspawana/połatana/naprawiona. Wszystkie skorodowane miejsca wycięte i wspawane następnie zdrowe. Silnik jaki będzie, to oczywiście TS 8v o pojemności 2.0. Będzie to wersja po FL z 2.0 TS 8v.















    W miedzy czasie miałem jeszcze 3 sztuki 2.0 16v, które albo sprzedaliśmy, albo i nie.
    Aktualnie mam od zeszłego roku jeszcze jedną 1.8 8v Formula w kolorze czerwonym. Auto sprowadzone z Włoch 2 lata temu, tak więc nie ma większego problemu z korozją. Aktualnie oklejona trochę reklamą mojej firmy. Wkrótce zdejmuję czapkę, ponieważ uszczelka nie wytrzymała i trochę oleju pływa w układzie chłodzenia. Jak to zwykle bywa, każda taka awaria jest potencjalnym powodem do modyfikacji, a więc coś podziałamy z głowicą. Jak znajdę jakieś fotki to pokażę. Oczywiście auto ma już pewne mody, min. Większe hamulce, inna pompa paliwa, itp. Co będzie dalej, zobaczymy.



    Postaram się relacjonować postępy, aczkolwiek nie będzie to się raczej działo szybko. Na razie muszę kończyć 145 2.0 20VT i składać Andrzeja PP.

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 19-02-2012 o 20:34
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #174
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Widziałem Twojego bolida na podnosniku ostatnio, powiem że huk roboty zrobiliście przy tej srebrnej 155 ciekawy jestem zakończenia odbudowy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #175
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Paweł oddawaj moje blachy z tej srebrnej
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  6. #176
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Widziałem Twojego bolida na podnosniku ostatnio, powiem że huk roboty zrobiliście przy tej srebrnej 155 ciekawy jestem zakończenia odbudowy
    Tam zostało jeszcze więcej do zrobienia niż zostało zrobione.
    Ale cały czas na przód.

    ---------- Post added at 08:07 ---------- Previous post was at 08:05 ----------

    Cytat Napisał Lukasz A. Zobacz post
    Paweł oddawaj moje blachy z tej srebrnej
    Ok ok.
    To teraz będę wstawiał już niebieskie wstawki.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #177
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Ok ok. To teraz będę wstawiał już niebieskie wstawki.
    A tam nic nie wstawiaj tylko nie mogłem wyjść zdumienia jak zobaczyłem 155 na takich samych numerach jak moja.Fajnie by to wyglądało jak by stały obok siebie i różniły się tylko przednimi literkami i kolorem bo nawet silnik ten sam
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  8. #178
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    To ja miałem swego czasu 145 i 155 różniące się tylko jedną cyfrą. Rejestrowałem je razem.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  9. #179
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Co do wałków z Rewaru, pamiętajcie o jednym gdy do nich będziecie oddawali wałki, wałki w TS 8V wykonane są w technologii jak wałki od V6, czyli cały materiał jest bardzo twardy a nie jak nowszy TS16V miękki rdzeń azotowany potem powierchniowo. Walków TS8V/V6 nie da się napawać, tak jak wałków 2.0 16V N/A i Turbo z DOHC FIAT/Lancia, wałki te przy przeróbce aby zwiększyć wznios i czasy otwarcia obrabia się poprzez oszlifowanie koła głównego wałka czyli półokrągłą część dolną plus obrabia kształt krzywki, rozwiązanie takie powoduje że jeśli chcemy zwiększyć wznios o np. 1,5mm o tyle też trzeba objechać dół wałka i teraz sprawa regulacji luzu zaworowego, może zajść przypadek że nie dacie rady pastylką zaworową [w TS8V pod szklanką na trzonku zaworu osadzaną] wyregulować luzu, będzie za duży, wtedy pozostaje albo dorabiać pastylki na wymiar u szlifierza/tokarza albo podbierać gniazda zaworowe i osadzać zawór głębiej aby skompensować luz wyżej wychodzącym trzonkiem zaworowym z głowicy.
    W razie czego pytać, Rewar robił dla mnie wałki do różnych aut zawsze coś podpowiem.

    ---------- Post added at 12:49 ---------- Previous post was at 12:46 ----------

    Cytat Napisał maicher Zobacz post
    no to weźmy sobie dane wałka do TS-a 8V od Colombo & Bianchi:

    ARTS.SM1 Stradale Medio 12.1 10.5 280°/280°

    Ma mniejsze kąty otwarcia niż standardowy? Nie do wiary...
    Nie tylko kąt otwarcia decyduje o właściwościach wałka, ważny bardzo jest profil krzywki przy tym, tzw. dobroć profilu krzywki, można wykonać dwa wałki o tych samych czasach i wzniosie ale jeden o bardzo dobrej dobroci profilu krzywki drugi że tak powiem z du...y, ustawimy taki sam overlap rozrządu w obu przypadkach a wyniki będą mega różne.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #180
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Acha, czyli trzeba wysunąć popychacz w kierunku "na wałek", wałka jest mniej od strony przeciwnej krzywce i dzięki temu ta sama krzywka mocniej wysunie zawór.
    Sprytne. Ciekawe ile Rewar skasuje za komplet wałków "Medio Stradale" do 8v.

    Jakie wałki można wrzucić do 8v bez modyfikacji tłoków?

    Jeszcze bardziej ciekawi mnie, co by się zmieściło w moim silniku.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  2. [Sprzedam] Sprzedam piękny album "Alfa Romeo 1910-2010" [PL]
    Utworzone przez FXX w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-10-2014, 15:08
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-10-2011, 17:49
  4. Volkswagen potwierdza - "Alfa Romeo jest bardzo interesująca"
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory