Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 58

Temat: Jak mróz wykończył mojego JTD...

  1. #41
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Miałem też jedną akcję z przymarzniętą odmą. Oczywiście minus kilkanaście, Alfina trochę postała na dworze nieruszana. Tylko, że na szczęście u mnie wypchnęło z oddzielacza króciec z wężem(idącym do dolotu). Wypluło niecałe 100ml wg moich obliczeń, trochę pobrudziło wokoło, ale zdziwienie było.

  2. #42
    Marcuss
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co pytam mechaników to problemy z odmą to dość częsty przypadek, ale tak jak ktoś wspomniał w JTD to rzadkość. Silniki w Seatach mają ponoć szczególnie z tym problemy... Z kolei mojemu znajomemu (dowiedziałem się o tym dzisiaj) przez rozbieganie się diesla w renówce spaliła się komora silnika...Czyli cieszę się że u mnie skończyło się tylko na silniku...

  3. #43
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Pomijając już inne aspekty to jak ustrzec sie przed zamarzniętą odmą w silniku 1.9jtd 16v? Przed każdą zimą profilaktyczne czyszczenie odmy + rozgrzewanie silnika na dłuższych odcinkach? Może inaczej jakoś poprawic fabryke?

    Czy ten problem występuje też w 1.9jtd 8v? - tych starszych generacjach jtd tj. 105,110,115km? - jeszcze o takim przypadku nie słyszałem osobiscie. Wiec czyżby 16v miała jakąś wade fabryczną związaną z zamarzającą odmą?

  4. #44
    ViP Pirat drogowy Avatar mrksz87
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Megane GT220
    Postów
    253

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Pomijając już inne aspekty to jak ustrzec sie przed zamarzniętą odmą w silniku 1.9jtd 16v? Przed każdą zimą profilaktyczne czyszczenie odmy + rozgrzewanie silnika na dłuższych odcinkach? Może inaczej jakoś poprawic fabryke?

    Czy ten problem występuje też w 1.9jtd 8v? - tych starszych generacjach jtd tj. 105,110,115km? - jeszcze o takim przypadku nie słyszałem osobiscie. Wiec czyżby 16v miała jakąś wade fabryczną związaną z zamarzającą odmą?
    Podpisze sie pod pytaniem. Bo w calym temacie mozna poczytac, ze problem wystepuje, ale nikt jeszcze nie podzielil sie wiedza, jak tego uniknac, albo co zrobic, jesli juz dojdzie do "rozbiegania" naszych jtd.
    Fiat Seicento 0.9 '98 -> Alfa Romeo 145 qv '99 -> Fiat Coupe 20vt '99 -> Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v '03 -> Honda Civic 1.8 iVtec '09 -> Renault Megane GT220 Grandtour '14
    Nie zabijaj robaczka

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak uniknąc zamarzniecia odmy:
    -zapomnieć o pseudooszczędnej jeździe, czyli obroty silnika powyżej 2000obr/min
    -rozsądnie używać ogrzewania, czyli włączamy ogrzewanie dopiero po nagrzaniu silnika i temperatura w granicach 18-20C
    -sprawny termostat, to podstawa aby silnik się zagrzał
    Problem dotyczy głównie silników JTDM (w JTD to rzadkość) bo mają dodatkową chłodnicę oleju która przejmuje zadania chłodnicy głównej i ciężko zagrzać silnik...
    Co do wyłączenia silnika przy "chorobie szalonych diesli" to zasadniczo są dwa sposobu:
    -zerwanie rury łaczącej intercooler z kolektorem ssącym
    -zduszenie slinika przez właczenie wysokiego biegu naciśnięcie hamulca i puszczenie sprzęgła (może niestety uszkodzić silnik lub skrzynię)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #46
    ViP Pirat drogowy Avatar mrksz87
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Megane GT220
    Postów
    253

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jak uniknąc zamarzniecia odmy:
    -zapomnieć o pseudooszczędnej jeździe, czyli obroty silnika powyżej 2000obr/min
    -rozsądnie używać ogrzewania, czyli włączamy ogrzewanie dopiero po nagrzaniu silnika i temperatura w granicach 18-20C
    -sprawny termostat, to podstawa aby silnik się zagrzał
    Problem dotyczy głównie silników JTDM (w JTD to rzadkość) bo mają dodatkową chłodnicę oleju która przejmuje zadania chłodnicy głównej i ciężko zagrzać silnik...
    Co do wyłączenia silnika przy "chorobie szalonych diesli" to zasadniczo są dwa sposobu:
    -zerwanie rury łaczącej intercooler z kolektorem ssącym
    -zduszenie slinika przez właczenie wysokiego biegu naciśnięcie hamulca i puszczenie sprzęgła (może niestety uszkodzić silnik lub skrzynię)
    Dzieki, dokladnie o taka odpowiedz chodzilo
    Fiat Seicento 0.9 '98 -> Alfa Romeo 145 qv '99 -> Fiat Coupe 20vt '99 -> Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v '03 -> Honda Civic 1.8 iVtec '09 -> Renault Megane GT220 Grandtour '14
    Nie zabijaj robaczka

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    Marcuss....ale stracha na forum napędziłeś A tak serio to, dobrze, że zainteresowałeś innych swoim problemem. Może uchroni to niektórych właścicieli diesli przed taką sytuacją jak Twoja.

  8. #48
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    a któredy przepływa ten olej z miski do komory spalania ?
    miska -> turbina -> intercooler -> komora spalania ?

  9. #49
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seweryn80
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Brzękowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 140 KM 159 1,9 Giulietta x2 2,0 190 KM, Stelvio Q4 280KM
    Postów
    458

    Domyślnie

    Cytat Napisał siapek Zobacz post
    a któredy przepływa ten olej z miski do komory spalania ?
    miska -> turbina -> intercooler -> komora spalania ?
    Tak tędy

  10. #50
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8V
    Postów
    17

    Domyślnie

    a jeżeli chodzi o czyszczenie odmy to ma ktoś może jakieś informacje/opis jak to dobrze wykonać ?

Podobne wątki

  1. Mróz i nie zamykające się drzwi
    Utworzone przez izych w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-02-2015, 18:29
  2. 1.9 JTD 16V Mróz i gorzej pali!!!
    Utworzone przez cinek003 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 22:08
  3. Czuć gaz gdy jest mróz
    Utworzone przez polkop w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-03-2014, 14:24
  4. siłowniki maski - czy wykończył je mróz???
    Utworzone przez kinol156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-12-2010, 20:27
  5. [156] Mróz...zrobi ci najlepszy przegląd JTD
    Utworzone przez Maciek-156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 08-01-2009, 15:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory