Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Drgania na napinaczu

  1. #1
    wojtekolsztyn
    Gość

    Domyślnie Drgania na napinaczu

    Witam
    Przegladajac inne posty nie moge sie dowiedziec co jest u mnie (moze ktos juz to miał) rwie pasek .juz 3 paski poszły- zaczelo sie od wymiany rolki napinacza i 1 paska .po zdjeciu starego paska i uruchomieniu silnika stwierdzilem ze jeszcze wymienie kolo masowe po tym zabiegu po 3 dniach to samo stukania i drzenie napinacza .dzis wymienilem juz na 3 pasek i nowy napinacz -narazie nie stuka ale skacze napinacz (myslałem ze mam rozwalone sprzegielko alternatora ale w moim modely rego nie ma).

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    miałem podobnie , trzeci pasek , do tego pierwszy troche dluzszy niz ori ,drugi krótszy bo nie bylo na miejscu ,teraz siedzi taki jak trzeba i jest ok. wymieniona rolka napinacza , dupa , wymieniony kompletny napinacz i nowy pasek ,dupa , dopiero pasek + napinacz + rolka prowadzaca i jest ok

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    jak rwie pasek to zazwyczaj wyrobiło sie ramie napinacza na metalowej tulejce (ustawia sie krzywo względem paska).. niestety do 2.4 nie jest on tani.. koło pasowe tez najlepiej oryginał dayco które równiez kosztuje sporo..

  4. #4
    yattaman
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekolsztyn Zobacz post
    Witam
    Przegladajac inne posty nie moge sie dowiedziec co jest u mnie (moze ktos juz to miał) rwie pasek .juz 3 paski poszły- zaczelo sie od wymiany rolki napinacza i 1 paska .po zdjeciu starego paska i uruchomieniu silnika stwierdzilem ze jeszcze wymienie kolo masowe po tym zabiegu po 3 dniach to samo stukania i drzenie napinacza .dzis wymienilem juz na 3 pasek i nowy napinacz -narazie nie stuka ale skacze napinacz (myslałem ze mam rozwalone sprzegielko alternatora ale w moim modely rego nie ma).
    Jeśli napinacz nowy ,to może koło pasowe wymieniłeś na sztywne ,czyli bez tłumika drgań made in Hiszpania. Kiedyś też szukałem najtańszego i kiepsko na tym wyszedłem . Poszły dwa paski i wymieniłem plastikowe rolki ,a wystarczyło dołożyć 50zł i kupić koło pasowe wału z tłumikiem drgań .

    A tu prawidłowe naciągnięcie paska : http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...e_2_4_jtd.html

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    j/w. Tez sie koedys przejechałemn na sztywnym kole pasowym. Pasek miszczał niemiłosiernie juz wszystko wymienione tłumik wszystkie rolki pompa wspomagania i łożyska na alternatorze i dalej piszczy. Później sie zorientowałem przeglądając allegro że moje "nowe" koło wyglada jakos inaczej no i jak sie okazało było sztywne. Zmieniłem na wulkanizowane i nastała cisza a tłumik przestał tak skakać.

Podobne wątki

  1. [146] Drgania
    Utworzone przez Pawel Z w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-03-2014, 22:21
  2. 120 -140 drgania
    Utworzone przez JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-06-2013, 12:24
  3. 156 1.9 JTD Drgania
    Utworzone przez papcio18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-01-2011, 10:01
  4. Drgania kierownicy
    Utworzone przez pawlitoooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-06-2009, 06:39
  5. [156] Drgania 2,4 JTD 20 V
    Utworzone przez ralf1977 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-07-2008, 19:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory