Strona 38 z 158 PierwszyPierwszy ... 28293031323334353637383940414243444546474888138 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 371 do 380 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #371
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - widac dośc dokłądnie z logów sondy pre i post-cat róznice miedzy bankiem 1 i bankiem 2.
    - w którą stronę są te róznice, to zobaczymy po wymianie sondy pre-cat.
    - ja bym jeszcze zobaczył czy dobrze jest dokręcony czujnik spalania stukowego.
    - czemu obecnie prawie że zamilkł, czym to jest spowodowane ?
    Attached Files Attached Files
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #372
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Bubu - ten czujnik – no na razie sondy, z ciekawości raczej. Ale zauważyłam, że jak się zwiększyła korekta longFT, po EVAP, to w scan xl zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu – rzadziej jest na „-„ co odpowiada mocno na plusie w alfadiagu, rzadziej, bo w sumie zawsze podczas hamowania, czasami przy przyspieszaniu. Sprawdziłam z ciekawości raczej ten knock control. W ogóle ten kąt jest teraz niższy – 38% - poprzednio ok. 50%. Może to jednak nie ma znaczenia. W jeździe knock control – no potem zobaczę.

    Ten czujnik na pewno włącza/ włączał się przy hamowaniu silnikiem, na biegu, wtedy gdy inj time == 0 i jest włączony, czyli albo, żeby zubożyć mieszankę b. szybko – wtedy idzią kąt na „-„, albo dlatego, że jest b. ubogo. W tych warunkach shft == 0, podczas hamowania. Tego nie potrafie ocenić. Tutaj ktoś pisał, że włącza się jak jest za bogata mieszanka, ale nie wiem, może jak jest za bogata lub za uboga może się tak dziać? Ponieważ nie pasuje to mi do korekty shft, którą przy przyspieszaniu mam na „+” mocno, a ten czujnik włącza się przy przyspieszaniu. Z logów postojowych z sondami mi się wydaje, że widzę, że wtedy sondy pre-cat pokazują że wzbogaciło mieszankę, jak czujnik się włącza? Tylko znowu te przesunięcia czasowe – nie wiem. Tych post-cat – nie wiem, nadal mi je ciężko ogarnąć. Ale nie wiem, może coś źle patrzę. Może zrobię mniejsze wykresy jutro wieczorem, dzisiaj już na oczy nie widzę. Muszę to potem sprawdzić w jeździe, jak zachowuje się czujnik, bo teraz jest większe longFT. Ale to potem. Chyba są potrzebne dodatkowe logi.

    W sumie, póki co (albo może zawsze będzie) dla mnie temat za trudny.

    Ale dlaczego tak się stało – nie wiem niestety.

    I ok. poproszę, żeby mechanik sprawdził, dokręcenie czujnika, żebym z tego wszystkiego nie zapomniała zaś o czymś.

    Najpierw jednak sonda pre-cat.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-02-2012 o 01:48

  3. #373
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    bank2.rar

    FES.zip

    Coś poszło nie tak.
    Wtyczka odłączona, pozycja MAR, nie ma błędów,
    są napięcia na obu sondach
    prąd zmienia z 0 na 0,01
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-02-2012 o 09:19

  4. #374
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - właczyć obroty > 1300 obr, musi powstać blad jak Close Loop powstanie.
    - jak nie będzie błędu to odpiąc drugą sondę także i na obroty silnik.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-02-2012 o 09:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #375
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Odłączenie sond lambda pre-cat, jak bubu sugerował.

    Wtyczka prawa - z prawej strony kolektora osłony - bank2

    Scan xl
    na jałowym p0155 obwód nagrzewania sondy lambda (blok2, sonda1) ? wadliwe działanie
    nie mierzy napięcia wo2s21
    zaraz dam log
    prawa_jalowy_1.zip

    FES ten sam błąd
    FESLog_1202210831_ALFA GT JTS 2.0.zip

    scan xl - w jeździe, closed loop, ten sam błąd
    prawa_jazda.zip


    Wtyczka lewa - z lewej strony kolektora osłony - bank1
    na jałowym p0135 obwód nagrzewania sondy lambda (blok1, sonda1) ? wadliwe działanie

    nie włączyła się kontrolka silnika, zrzuty z ekranu, jak będę miała sieć lepszą

    jeździ i silnik pracuje, jak pracował wcześniej, nie zauważam różnicy

    Logi:
    lewa_jałowy_jazda_rpm_postój.zip
    FESLog_1202210909_ALFA GT JTS 2.0.zip

    Alfadiag, jeszcze - jedna 4 paramterów dla bank1, druga dla bank2
    ODLACZENIE_LAMBDA.zip

    Mam może odłączyć te post-cat?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-02-2012 o 11:01

  6. #376
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Sonda wymieniona na nową na bank2.

    Potem jak GT zjechała, po uruchomieniu pojawił się check, motor control failure, sądzę, że dlatego, że nie usunęłam poprzedniego błędu po odpięciu wtyczki – p0135 i przy drugim uruchomieniu tak zrobiła. Usunęłam błąd – uruchomiłam ponownie samochód – check OK i motor control failure zniknęły, błąd się nie powtórzył. Resetu nie robiłam.

    Testy:

    Po zakończeniu testu OBD (scanxl) sprawdziłam DTC – pojawił się nieoczekiwanie błąd – p01152. To właśnie odpowiedział gad. Nie paliła się żadna kontrolka, nawet po ponownym uruchomieniu samochodu. Inaczej bym przerwała testy natychmiast. Sprawdziłam, bo zawsze sprawdzam jak jestem podpięta. Z tego co wypisał FES i alfadag, błąd powstał w czasie testu scanxl – ponieważ dotyczy jazdy przy 4000 rpm, a z takimi rpm jechałam tylko w czasie testu, przez miasto i na dojeździe nie jechałam z takim rpm oraz FES – błąd aktualny a nie zapisany. Czyli akurat mamy być może możliwość zobaczyć co spowodowało ten błąd, jeśli dotyczy parametrów logowanych. Chociaż akurat końcówka przy innych rpm. Nie wiem.

    Potem – alfadiag. Bezpośrednio przed 2 testami wykasowałam błąd p01152. Błąd mieszanki, ale chyba spowodowany przez brak korekty na sondzie B2. Najpierw sprawdziłam – ramki zamrożone, ale przy opisie błędu w scanxl – pisało, że ramki zamrożone N/D. Nic tam nie było – parametrów w ramkach, szkoda. Niestety muszę powtórzyć, bo wywalił mi się 3,5 i korzystałam z 3,1. A ten nie zapisał logów z sond post-cat. Są tylko pre-cat. Po zakończeniu testu 2 – błędów nie było. Zamieszczam, może się przyda, może nie. Ale włożyłam w to jakąś pracę, tyle, że mnie to wkurzyło maksymalnie.

    Legenda do logów alfadiag, nie ma rpm:
    1 log - czasowo: 3000/2000 – dojazd – przerwy, bo były światła. Taki mix – nie wiem dokładnie kiedy, jakie rpm.
    2 log – czasowo: najpierw najpierw 3000, potem 2000
    3. log - czasowo: 3000
    4. log – czasowo: 4000

    Dzisiaj kolejny test.

    Niestety spontanicznie wyruszyłam i równie spontanicznie zakończyłam testy – nie wyłączyłam laptopa i się rozładował na tyle, że jak mogłam pojechać na 4000 dłużej, to już nie miałam czym rejestrować. Wrzucam.

    Dzisiaj przed testami i po teście błędów nie było. Oby p01152 był także błędem jednorazowym. Inaczej zostaje mi spalić gada. Dzisiaj chyba się sondy uspokoiły - korygowały obie.

    - lambda corr factor == 0 nadal na bank 2. Może to wina okablowania tych sond? 6-kabli i jeden błąd ogrzewania. Zaczynam już wydziwiać, chyba.

    Co mam robić dalej?

    wymiana_sondy.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 23-02-2012 o 02:26

  7. #377
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Co mam robić dalej?
    - wyzerować parametry adaptacyjne.
    - zrobić OBD.
    - zrobić czujnik stukowy oraz sondy pre-cat i post-cat z poziomu programu alfadiag.( wersja 3.1 lub lepiej 3.3).
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #378
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dlaczego na 3.3? Pewnie znowu nie zapisze połowy logów.

    Ten 3.5 zawsze zapisuje, tylko u mnie jest mało stabilny, potrafi się na win xp zawiesić.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 23-02-2012 o 21:51

  9. #379
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    po_wymianie_sondy_pre_bank2_reset.zip

    Ok.

    Przed jazdą błędów nie było, zrobiłam reset przez testem, po jeździe nie wiem - jutro rano już sprawdzę, laptop padł.

    Dzisiaj - scan_xl - test OBD + 4000 + trochę jazdy bez tempomatu.

    Jutro - alfadiag i ten czujnik

  10. #380
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - obroty jałowe lambda na poziomie 1.29, bank 1 , bank2 zachowuje sie tak samo.
    - obroty > 2000 lambda w granicach 0.98 -- 1.03, poprawnie, long nie rośnie.
    - obroty 3000 , long == + 5%
    - obroty 4000 long == + 7-9 %, widać róznicę na banku 2 ( problem z wtryskiwaczem ?).
    - obroty > 4000 short na bankach == + 22%, long na bankach == + 9 - 10%.
    - każde przyśpieszenie nawet z biegu jałowego generuje short == + 22 % na dwóch bankach !!
    - ECU podczas przyśpieszania cały czas zuboża.
    - jesli parametry adaptacyjne mówia o tym że silnik wzbogaca mieszankę to winny jest zwykle MAF.
    - jeśli zaś mieszanka jest zubożana to wina leży w torze dystrybucji paliwa.
    - czyli nalezy szukac problemu w tych dwóch pompach paliwa ponieważ wtryskiwacze były już czyszczone.
    --


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-02-2012 o 10:27
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory