Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Skoki Temp. do 130 i powrót do 90

  1. #1
    Alus
    Gość

    Post Skoki Temp. do 130 i powrót do 90

    Witam!
    Na forum przejrzałem już sporo postów podobnych dotyczących skoków temp. jednak nadal nie znalazłem w nich rozwiązania mojego problemu z Alfa.
    Jestem nowym alfoholikiem i to mój pierwszy post, także jeśli robię jakieś błędy proszę zwrócić mi uwagę, a się poprawię.

    Mój problem w Alfie zaczął się jakoś 3 miesiące po jej zakupie.
    Otóż przy normalnej jeździe (90-120 km/h oraz braku gwałtownych przyspieszeń) problem występuje bardzo rzadko. Alfa trzyma temp. 90 stopni a wskazówka ani drgnie.
    Gdy jadę szybciej bądź gwałtowniej przyspieszam to po pewnym odcinku (czasem kilka, kilkanaście a nawet kilkadzisiąt km) temp. skacze do 130 stopni. Wtedy zatrzymuje się na poboczu i po kilku minutach (2-5) temp. wraca do poziomu 90 stopni. W czasie tego skoku temp. do 130 stopni automatycznie tracę ogrzewanie i samochód przechodzi w stan awaryjny. Gdy temp. wraca do normy ogrzewanie wraca.
    Gdy otwieram maskę po skoku tej temp. to w zbiorniczku wyrównawczym woda wrze. Po ostygnięciu silnika (np. na drugi dzień po jeździe) w zbiorniczku brakuje płynu, a układ jest zapowietrzony (węże przy chłodnicy są puste).
    U mechanika wykonane były następujące czynności:
    - Odpowietrzenie układu --> brak poprawy
    - Podłączenie pod komputer --> brak błędów
    - Wymiana korka zbiorniczka wyrównawczego --> brak poprawy
    - Wymiana termostatu (zakupionego w serwisie Alfy) --> brak poprawy
    - Wymiana uszczelki pod głowicą (na której nie znaleziono błędów) + sprawdzenie głowicy (przez firmę specjalistyczną w Gdańsku, która nie stwierdziła wad)

    Po tej ostatniej czynności wydawało się, że problem zniknął. Zrobiłem ok 600km (na początku spokojnie jeździłem). Po tym dystansie problem wrócił.

    Spotkał się ktoś z czymś takim? Co jeszcze można zrobić?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Ja mialem podobnie,ale u mnie strzelila uszczelka pod glowica ale jak widze u ciebie to wykluczyli,moze mikro pekniecie glowicy lub bloku,dli glowice do przeswietlenia?Jak u mnie woda poszla do oleju to mialem trzy opcje,na szczescie byla to opcja najtansza i dzieki za to

  3. #3
    Alus
    Gość

    Domyślnie

    Najlepsze jest to, że ja ani wcześniej nie miałem wody w oleju ani teraz...
    Głowica była prześwietlana.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    A termostat jak jest sterowany? Elektronicznie czy przez bimetal (mechaniczne)?

  5. #5
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Moze termostat nowy,a jednak trafil sie felerny ?

  6. #6
    Alus
    Gość

    Domyślnie

    nie wiem jaki termostat, jestem słaby w mechanice. wiem, że jak wyciągnął pierwszy termostat i go sprawdzał to wlewał wrzątek do środka. niby otwierał za późno. to dobry sposób na sprawdzenie termostatu czy jest jakiś inny?

  7. #7
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Raczej ten sposob jest oczywisty.Tylko ciekawe czy on,termostat,nie wiesza sie przypadkiem w okreslonych temperaturach...

  8. #8
    Alus
    Gość

    Domyślnie

    Mechanik tak samo stwierdził, że termostat się może zawieszać. dlatego go wymieniono. Drugi ma to samo?

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    159 2,4
    Postów
    124

    Domyślnie

    Miałem podobny problem.Wszystko zaczeło sie od cieknącej pompy wodnej.Wiedziałem że cieknie i co jakis czas dolewałem płynu chłodzącego,ciekła coraz bardziej i pewnego dnia w trasie silnik zgasł i nie dało sie już go uruchomic.Mechanik ściągnął głowice i uszczelke,-nie stwierdził zadnych problemów.Kazałem mu wyjąc tłoki by sprawdzic ich stan,-były w stanie idealnym.Poskładał silnik spowrotem na nowej uszczelce i po splanowaniu głowicy i samochód jeżdzi bez problemów.Po kilkudziesięciu tel.do róznych fachowców stwierdzili że na całkowicie metalowych(składających sie z kilku warstw uszczelki pod głowica)bardzo często nie widać przedmuchów.Wg.mnie na bank głowica lub uszczelka,-ktoś przy wymianie sie do tego nie przyożył.Zalej samochód płynem na zimnym silniku,odpowietrz,pozwól mu popracować w celu całkowitego odpowietrzenia i powoli odkręć zbirniczek wyrównawczy.Jesli zauwazysz,ze pojawiaja sie tam jakieś bąble to niestety musisz ponownie ściagać głowice ,sprawdzic stan uszczelki i głowicy.Proponuje zrobić to u innego szpeca.Ja też tą czynnośc powtarzałem 2 razy bo po pierwszym razie zrobiłem 1500km i problem powrócił.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    355

    Domyślnie

    A moja teoria jest taka obluzowany wirnik pompy wody zdemontuj pompę i sprawdź czy wirnik nie obraca się luźno na ośce.

Podobne wątki

  1. Skoki temp silnika - spalanie ?
    Utworzone przez kogut25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 106
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:44
  2. [159] 159, 1.9jtdm, problem z odpalaniem-wzrost temp do max,komunikat o wys.temp.cieczy
    Utworzone przez majeczka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 21:01
  3. skoki temperatur
    Utworzone przez corfe w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-06-2009, 14:00
  4. [166] Skoki temperatury w 3.0 V6
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 23:07
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory