Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Skoki Temp. do 130 i powrót do 90

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    159 2,4
    Postów
    124

    Domyślnie

    Megalanca tez napisał prawdopodobną przyczyne.Proponuje zacząć od jego podejrzeń bo taniej i łatwiej.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego masz pompę wody do wymiany - nie zapewnia prawidłowego obiegu pod obciążeniem, bo poluzował się wirnik na ośce. zmieniałeś ją z rozrządem?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar fire998
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Wodzisław Slaski
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v upgrade soft
    Postów
    391

    Domyślnie

    może pompa wody. ale ja taki przypadek miałem też w Fronterze, ale u ,mnie była krzywa głowica, bo porostu kiedyś silnik przegrzałem w terenie i mi ją powichrowało.

  4. #14
    Alus
    Gość

    Domyślnie

    Pompa 'podobno była wymieniana' przy przebiegu 145 tys. mam prawie 180 tys.
    Głowica była planowana. Sprawdzę tę pompę wody.

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alus Zobacz post
    Spotkał się ktoś z czymś takim? Co jeszcze można zrobić?
    Rzeczą, której nie sprawdziliście która może powodować taki efekt, jest pompa wody - a konkretniej będzie oberwany wiatrak, tłoczący wodę w układzie. Pompa się kręci, a wiatrak stoi.
    Tak samo sprawdziłbym przepustowość układu chłodzenia - czy aby nie jest gdzieś czymś zatkany.
    Jeżeli pompa jest ok i układ chłodzenia także - to jeszcze raz głowica do roboty, bo na pewno jest w niej jakiś problem.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    50

    Domyślnie

    Witam, mialem podobny problem w zeszlym roku, temperatura po krotkiej jezdzie do 130 stopni, blad na wyswietlaczu, zimny nawiew i obnizona moc silnika... masz do wymiany na 100% pompe wody... co ciekawe wymienialem pompe w czerwcu 2011 wraz z rozrzadem (pompa firmy SKF), a poszla sie kochac po 4 miesiacach.... zreszta ten przypadek juz opisywalem w innym temacie...

  7. #17
    Alus
    Gość

    Domyślnie

    Rozmawiałem z tym mechanikiem co wykonywał wszystkie te czynności. Okazuje się, że sprawdzał pompę przed grzebaniem w głowicy. W przyszłym tygodniu umówiłem się na postawienie auta na warsztat. Zaczniemy od pompy, jeśli będzie ok to znów zabierzemy się za głowicę. Po tym wszystkim napiszę, że podzielić się tymi kosztownymi wrażeniami.

    ---------- Post added at 14:30 ---------- Previous post was at 14:17 ----------

    Cytat Napisał Faya99 Zobacz post
    Tak samo sprawdziłbym przepustowość układu chłodzenia - czy aby nie jest gdzieś czymś zatkany.
    jak to sprawdzić?

  8. #18
    Alus
    Gość

    Domyślnie

    Pompa wody wymieniona, układ odpowietrzony. Problem nadal aktualny...

    Powiedzcie mi, ile jest odpowietrzników?

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Klejek
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Białobrzegi/Mińsk Mazowiecki
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 JTDM 16V
    Postów
    245

    Domyślnie

    Z tego co wiem to dwa. Jeden przy chłodnicy(jak stoisz przy otwartej masce to w prawym górnym rogu chłodnicy taki mały koreczek, musisz tylko się tylko schylić i dobrze zajrzeć a na pewno zobaczysz), a drugi jest blisko zbiorniczka wyrównawczego( taki koreczek bezpośrednio na którymś przewodzie, na lewo od akumulatora ). W sumie nie wiem jak to lepiej opisać Chyba gdzieś na forum było nawet pokazane na zdjęciu. Chyba temat z termostatem.

  10. #20
    Użytkownik Ogier Avatar Junior
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stanowice k. Rybnika
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    196

    Domyślnie

    U mnie ten sam problem tylko że do skaczącej temperatury doszło jeszcze bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym, ubywający bardzo szybko płyna przed tym samym po dłuzszym postoju cięższe odpalanie czyli jakby woda leciała do cylindra

Podobne wątki

  1. Skoki temp silnika - spalanie ?
    Utworzone przez kogut25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 106
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:44
  2. [159] 159, 1.9jtdm, problem z odpalaniem-wzrost temp do max,komunikat o wys.temp.cieczy
    Utworzone przez majeczka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 21:01
  3. skoki temperatur
    Utworzone przez corfe w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-06-2009, 14:00
  4. [166] Skoki temperatury w 3.0 V6
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 23:07
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory