Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 48

Temat: Kolektor ssący nie plastikowy a aluminiowy.Dlaczego???

  1. #31
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Aluminiowy kolektor występował w AR 156 1,6 z początkiem produkcji modelu.Nie chcę mi się szukać kodu silnika ale silnik z aluminiowym kolektorem ma także aluminiową pokrywę zaworów i osłonę silnika.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #32
    damianek156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Tu nie chodzi o regulację powietrza, tylko o regulacje ilości gazu dostarczanego do dolotu, który jest zasysany przez silnik wraz z powietrzem.
    Jeśli nie masz silnika krokowego, tylko zwykłą śrubę to masz 1 generację.
    Teoretycznie taka instalacja nie może być stosowana w naszych silnikach i diagnosta na przeglądzie mógłby Cię odesłać z kwitkiem.
    Załóżmy ze będzie to gaz 1 generacji to co mógłbym zrobić żeby było jak w książce pisze? Musiałbym wymienić całą instalację?

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Aluminiowy kolektor występował w AR 156 1,6 z początkiem produkcji modelu.Nie chcę mi się szukać kodu silnika ale silnik z aluminiowym kolektorem ma także aluminiową pokrywę zaworów i osłonę silnika.
    Ale nasz kolega podaje w swoim profilu, że ma silnik 1,8 - a te silniki miały raczej od początku tylko plastik.

    ---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:35 ----------

    Cytat Napisał damianek156 Zobacz post
    Załóżmy ze będzie to gaz 1 generacji to co mógłbym zrobić żeby było jak w książce pisze? Musiałbym wymienić całą instalację?
    Myślę, że dałoby się dołożyć prosty komputerek i silnik krokowy.
    Porozmawiaj z jakimś gazownikiem, który sprawdzi instalację i na pewno doradzi, co zrobić.

  4. #34
    damianek156
    Gość

    Domyślnie

    Gdy kolektor miałem wyciągnięty to były na nim znaki markera czyli wymieniany.
    W takim razie bede musiał udać się do gazownika niech mi to sprawdzi.
    Ostatnio edytowane przez damianek156 ; 26-02-2012 o 22:54

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Nie wiem ile planujesz jeszcze tym jeździć, ale ja bym radził wsadzić porządną sekwencje jeśli tam są jakies wynalazki, bo to co drogie, czyli butle i reduktor masz na pewno. A wtryski i komp plus montaż nie wyjdzie jakos bardzo duzo. a kultura pracy, spalanie i moc pewnie znacznie wzrośnie. Jak dużo jeździsz to obijesz różnice w spalaniu i żadne wystrzały Ci wtedy nie grożą .

    Pytanie kto by zakładał takie prymitywne instalcje to jakby nie bylo zaawansowanego technicznie silnika jakim jest TS?
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  6. #36
    damianek156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    Nie wiem ile planujesz jeszcze tym jeździć, ale ja bym radził wsadzić porządną sekwencje jeśli tam są jakies wynalazki, bo to co drogie, czyli butle i reduktor masz na pewno. A wtryski i komp plus montaż nie wyjdzie jakos bardzo duzo. a kultura pracy, spalanie i moc pewnie znacznie wzrośnie. Jak dużo jeździsz to obijesz różnice w spalaniu i żadne wystrzały Ci wtedy nie grożą .

    Pytanie kto by zakładał takie prymitywne instalcje to jakby nie bylo zaawansowanego technicznie silnika jakim jest TS?
    Może były właściciel tanim kosztem zakładał tą inst.
    Co do spalania to za 50zł zrobie w mieście 150-160km myślę że aż tak źle nie jest,a co da mocy i przyśpieszenia to porażka na LPG 50% słabszy

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kilka lat temu, jak mi rozerwało kolektor to też myślałem o wymianie swojej 2 generacji na sekwencję. Ggazownicy nie chcieli rozmawiać za mniej niż 2 tys. zł, więc nie wiem czy to tak tanio.
    To jest praktyczne do wymiany cała instalacja, a pozostawienie butli i ewentualnie parownika to tylko jakieś 500 zł taniej.
    Ja bym szedł raczej w kierunku dołożenia elektronicznej regulacji składu mieszanki - to nie powinno kosztować więcej niż kilkaset zł - skoro masz już metalowy dolot.
    Ja nie mam żadnych kłopotów z dynamiką silnika - na LPG nie widzę praktycznie żadnej różnicy, więc uwierz mi, że 2 generacja również może być dobra - chociaż oczywiście ma swoje wady i do naszych silników pasuje jak pięść do nosa.

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Kolego uważaj z tą instalacja, bo jak auto jest słabsze może oznaczac ze dostaje za mało lpg a to zawsze konczy sie wypaleniem zaworów. Remont glowicy wyjdzie Cie potem drożej niż przeróbka tego co masz na sekwencje. Jak masz zamiar jeździć jeszcze z 20 tys tą alfa to nie masz sie nad czym zastanawiać tylko przekładaj. A kolektor plastikowy który pownien być Twoim silniku o ile sie nie myle ma zmienną długość co wpływa na prace silnika. wiec przez ten aluminiowy może coś gorzej chodzić w ogole.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  9. #39
    damianek156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Trochę kiepskie to zdjęcie. Nie widzę zaworu sterującego (silnika krokowego) ilością dostarczanego gazu - powinien być na przewodzie między parownikiem, a mieszaczem. Jesli go nie ma i masz tylko regulację na śrubę to to może być nawet 1 generacja, stosowana kiedyś do silników z gaźnikiem.
    Poszukaj takiego mniej więcej silnika krokowego : http://www.drypa.pl/kategoria302_REG...i_krokowe.html

    A co do kolektora to pewnie został zamieniony - no i bardzo dobrze, bo przynajmniej nie masz pewność, że go nie rozerwie.
    Ciekawe tylko, jak została rozwiązana sprawa z zaworkkiem zwrotnym powietrza dodatkowego.
    No i pewnie masz trochę gorsze osiągi bo ten kolektor nie ma zmiennej długości dolotu.
    Fajnie by było, gdybyś porobił trochę zdjęć, jak już będziesz miał go w samochodzie - szczególnie interesuje mnie podłączenie przewodów odmy/powietrza dodatkowego.

    A jak się udało z alternatorem?
    Nie było problemów z jego demontażem po wyjęciu dolotu?
    SGO240 nie wiem czyKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	S6300260.JPG
Wyświetleń:	163
Rozmiar:	412.4 KB
ID:	48933Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	S6300261.JPG
Wyświetleń:	202
Rozmiar:	415.4 KB
ID:	48934Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	S6300262.JPG
Wyświetleń:	246
Rozmiar:	429.3 KB
ID:	48935 takie zdjęcie coś Ci da

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Akurat z tych zdjęć niewiele można powiedzieć o instalacji LPG, bo nic nie widać.
    Natomiast nie ma wątpliwości, że kolektor był zamieniony z plastiku na metal.
    Ktoś, kto to robił nieźle poszatkował instalację elektryczną.
    Zdumiony jestem, że masz pozostawiony zawór dwukomorowy jako jedyną chyba pozostałość po dolocie plastikowym - ciekawe, jaką on teraz spełnia rolę?

Podobne wątki

  1. [145] Uszczelka plastikowy kolektor ssący
    Utworzone przez domino1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 08:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory