Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: problem z rowna praca silnika po pęknięciu paska klinowego

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS SW
    Postów
    6

    Domyślnie problem z rowna praca silnika po pęknięciu paska klinowego

    Witam


    jestem świeżym posiadaczem Alfy 156 1.8 ts sportwagon i niestety napotkał mnie bardzo niemiły problem.
    sytuacja wygląda następująco:
    podczas normalnej jazdy strzelił mi pasek klinowy (padła rolka prowadząca) i w silniku po jakiś 500 m od razu pojawiła się nimiła zmiana.
    silnik stracił na mocy a powyżej 2000 obrotów zaczyna coś w silniku klekotać (tak jakby jakiś tryby źle się zazębiały)
    moje pytanie co to może być?
    po wstępnym sprawdzeniu mam wrażenie że rozrząd sie przestawił po wciągnieciu resztek paska klinowego w rozrząd.
    ewentualnie wariator strzelił w tym samym czasie?

    prośba o pomoc

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Ale czy rozbierany był silnik (zdejmowana głowica) czy tylko założony inny pasek?

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2,4JTD
    Postów
    17

    Domyślnie

    Kolego na 99% rozrząd się przestawił o jeden ząbek. U mnie w 2,4jtd była ta sama sytuacja. naszczęście skończyło się tylko na wymianie rozrządu (bo i tak za jakieś 5tys mnie to czekało) no i oczywiście poprawnym ustawieniu.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Oj, chyba więcej niż 1 ząbek. Jak silnik nie ma mocy i klekocze to mogło nawet lekko "musnąć" zawory.
    Nie należy jeździć tym samochodem, tylko szybko na warsztat do kompleksowego sprawdzenia silnika.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS SW
    Postów
    6

    Domyślnie

    silnik nie byl rozbierany zerknalem pod oslone rozrzadu i jeden z trybów wyglada na sfatygowany tzn zeby sa wyżłobione na głębokść mniej wiecej 0.5mm obawiam sie ze zawory mogla troszke musnąć i zastanawiam sie ile moze wynieść koszt regeneracji głowicy? no bo rozrzą zamierzałem i tak wymienić; autko bardzo fajne tylko obawiam sie kosztów a chcialbym doprowadzic Ją do jak najlepszego stanu technicznego takze wszelkie rady odnosnie serwisowania oraz rzeczy na ktore warto zwrocic uwage chetnie przyjme

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tu nie ma co gdybać, tylko trzeba zacząć od zdemontowania osłony rozrządu i pokrywy zaworów. Potem trzeba wziąć czujnik zegarowy i blokady i zobaczyć, czy doszło do przeskoczenia paska, a jeśli tak to ile.
    A potem wymienić zużyte części lub najlepiej dać cały nowy rozrząd i sprawdzić ciśnienie sprężania.
    Dalsze decyzje w zależności od uzyskanych wyników i pracy silnika.
    Może nie będzie tak źle i obejdzie się bez naprawy silnika.
    Jeśli jesteś z Wrocławia lub okolic to mogę pomóc, bo mam wszystko, co jest potrzebne, żeby sprawdzić ten silnik.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 10-05-2013 o 19:54

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS SW
    Postów
    6

    Domyślnie

    dzieki za info i propozycje niestety w łodzi mieszkam a szkoda bo nie udało mi się wygrzebać w necie jakiegoś dobrego fachowca chyba że kotś ma kogoś godnego polecenia to bardzo byłbym wdzięczny za taka info

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Musisz poszukać kogoś, kto zna się na rozrządsch w TS i ma odpowiednie narzędzia.
    Zwykłe warsztaty i mechaników od golfów omijaj, bo tylko stracisz pieniądze.
    W Łodzi na pewno są takie warsztaty i przynajmniej kilku fachowców mających pojęcie.
    Popytaj też na forum regionalnym, może któryś z kolegów pomoże sprawdzić ten silnik.

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Murcialago
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 146 , 1.4 TS '98 / 156 JTD 16V
    Postów
    238

    Domyślnie

    Jak w Łodzi to mam kogoś kumatego. Robi też golfy ale o AR pojęcie ma dobre Info na PW

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS SW
    Postów
    6

    Domyślnie

    jest kiepsko silnik nie odpalił tylko brzmi jakby miał za słaby akumulator albo coś go blokowało. mam nadzieje że nie pad rozrząd i nie skolidował.

Podobne wątki

  1. Napiecie paska klinowego
    Utworzone przez Michal74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-01-2015, 17:02
  2. Problem z wymianą rolki prowadzącej paska klinowego
    Utworzone przez blazej w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-02-2014, 12:14
  3. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 11:13
  4. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-02-2011, 08:07
  5. [155] Rolka od paska klinowego
    Utworzone przez KUBAS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 02-03-2009, 19:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory