Strona 43 z 158 PierwszyPierwszy ... 33343536373839404142434445464748495051525393143 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 421 do 430 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #421
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    A, gdzie są sondy pre-cat i lambda w scanxl (?)
    A, temp. spalin (?)
    Czas wtrysku - w jeździe?
    Ciśnienie paliwa w jeździe?
    Zrzut z błędów z alfadiaga?
    - @majka to czemu podziekowanie za post ?, ma być nagroda czy nie ?
    - sondy i lambda kochany program Scan XL nie logował, przyjmuje tylko 12 parametrów, zamiast 16 i wiecej.
    - temp spalin, czas wtrysku alfadiag olewał, wybierał ale nie logował.
    - może mój bląd bo wgrałem najnowszy program alfadiag.
    - ciśnienie paliwa , no tak zapomniałem zrobić w jeżdzie.
    - trochę mnie telepło jak zobaczyłem gdzie są wtryskiwacze w JTS.
    - zrzut blędów jest : P0100, P0110, P0300, P0303, P0304, P0420.
    - tak dumam nad tym testem balansu wtryskiwaczy, jesli JTS ponoć nie nabija parametrów short na biegu jałowym to nie zrobi się testów balansu wtryskiwaczy.
    - nie wyobrażam sobie aby można było jeżdzić na 3 cylindrach w celu nabicia short, long.
    - AR 147 bez problemu nabija parametry podczas testu balansu wtryskiwaczy , obroty na 2.000 i short nabija.
    - wszystkie testy czy to balansu cylindrów, pomiaru kompresji dynamicznej, balansu wtryskiwaczy robione podczas pracy silnika na 3 cylindrach wykonuje się tylko na postoju auta.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 05-03-2012 o 08:14
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #422
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Podziękowałam, bo włożyliście wkład pracy, żeby zrobić testy. Poza tym, aż tak dramatycznie nie jest.

    Po resecie bezpośrednio widać w sumie, że chyba coś się dzieje ze składem mieszanki – tak do 8’ może trochę wcześniej, zanim ustawi sobie wysokie longFT na bank1. Wtedy sonda post-cat na bank1 pokazuje raczej napięcia od 0,1 do 0.335 V, czasami wskakuje 0,5-0,8, ale czasami, to chyba świadczy, że próbuje sobie to ustawić. W tym czasie shft1 jest największe, podczas nawet lekkiego przyspieszania większe od 20%, a w stałej jeździe powyżej lub == 10%. Później już napięcie na sondzie oscyluje między 0,4-0,7 (rzadko wskakuje 0,13 czy 0,2 V) przy longFT 13,3%. Wtedy shft1 – jest niskie w granicach +-5%.

    Nie wiem, może to być totalna bzdura, ale wydaje mi się, że jak sonda post-cat bank1 zejdzie w stałej jeździe do tego napięcia 0,13, 0,2 (ok. 0,2 V chyba) to wtedy mimo, że shft1 jest +-5% to zwiększa się korekta longFT1.

    Na samym początku – sondy pre-cat chyba nie pracują jeszcze – tak do 50s – bo nie ma w ogóle korekty shft na żadnym banku, mimo, że rpm są takie, że może powinna być.

    A potem w drugim logu – ta post-cat na bank1 przy 4000 pokazuje wykres raczej dobry.

    To o tyle mnie zastanawia, że jeśli sonda nie działa, to chyba zawsze będzie dawała zły wykres i chyba zawsze będzie, np.: wzbogacała?

    156JTS kolegi Kurzyka – kompensuje – to nie ma błędów, jakie ja miałam – sonda pre-cat musi pokazywać napięcie w zakresie. Jak już ustawi longFT1 – to shft jest w granicach normy, nie leci do góry, nawet podczas przyspieszania, to jest inaczej niż w mojej było. W mojej przyspieszanie + masakra totalna przy pewnym kącie otwarcia przepustnicy – wtedy tak windowało longFT2, że wywalało błąd p1175, a potem już się longFT ustawiało niżej. Ona – 156 kolegi Kurzyka - stale potrzebuje takiej korekty – bez względu na warunki jazdy. To, że potrzebuje dużego shft – widać tylko po resecie, potem już longFT jest w miarę stabilne. Ale czego to dowodzi nie wiem.

    Bo w sumie z tymi sondami pre-cat, to też dziwna sprawa, raz te przesunięcia – dwa, jeśli korekta shft wzrasta powyżej +10, to znaczy, że sonda pre-cat – pokazała chwilowo taki, skład mieszanki, który to wymusił? Bo chyba na tej podstawie ECU ustala tą korektę, jak one są w pętli zamkniętej? Zaś jeśli korekta longFT - rośnie przy niskim (w normie shft) to musi powodować to coś innego? Może sonda post-cat, ale nie wiem.

    Z wykresów alfadiaga widać, że przy analogicznym zachowaniu sond pre-cat – inne są wykresy tych post-cat, ta na bank2 – pokazuje inny wyraźnie wykres, mierzy tlen, mimo analogicznych napięć na pre-cat? Czego w mojej nie ma.

    FES – ma wyższe napięcia pre-cat na jałowym niż moja GT i niż ta 156 co testowałam. Jest b. ubogo?

    To, tak patrząc po danych w tabelce, jak się zmieniają po kolei. Nie wiem, czy to sonda post-cat jest winna, w sumie zobaczymy jak swoją wymienię na bank2, ale wg mnie chyba nie. Skoro jest aktualnie błąd p0420, to raczej temp. spalin jest za wysoka?

    Katalizator – nie wiem, już się wcześniej zastanawiałam, jak to jest, czy może czasem działać, czasem nie działać? No, bo na 4000 rpm – wykres post-cat == nie ma tlenu, a nawet chyba przy bogatej mieszance, jak katalizator będzie niesprawny, to i tak będzie tlen za katalizatorem, oprócz wysokich HC? To nie jest dla mnie jasne, nie wiem, jaki obraz parametrów da niesprawny katalizator. Jak to rozstrzygnąć też nie wiem. Może trzeba się cofnąć do logów kolegi Rychu147 – on miał niesprawny katalizator.

    Czas wtrysku na jałowym pływa w zakresie 0,9 – 1,3 (ok. niemal), chyba nie powinno tak być? Tyle, że ona nie ma jeszcze rpm biegu jałowego, a chyba to jest po uruchomieniu. Muszę sprawdzić ale moja raczej tak nie robi.

    Lambda additive factor – różne, ja mam na obydwu takie jak kolega Kurzyk na bank2 – ok. 3066. DTV == na plusie, przy korekcie silnie na +, to musi coś znaczyć, ale nie wiem co.
    Lambda corr factor – ja mam tylko na B2 == 0.

    Te pozostałe błędy, nie wiem, ale są na razie jednorazowe, wcześniej przepustnica był błąd, nie wiadomo co było naprawione, oprócz układ wodny/termostat. Nie ma warunków powstania błędów. Nie wiem – jak tak rejestruje, nie wiem – ja jestem wyczulona na napięcia. Przy spadkach napięć mój samochód chodził jak kupa złomu. I niestety spadło w jeździe do == 0, na jałowym potem, a potem się znowu dźwigało i tak w kółko. Ale nie wiem, nie wiem jakie były parametry z tamtego okresu.

    W mojej teraz – zobacz proszę, na samym początku po resecie – sonda post-cat na B2 - zachowuje się jak u kolegi Kurzyka – czy to wymusza tą korektę longFT2, że nie przechodzi przez 0? Bo shft – jest niskie?

    Wtryskiwacze – nie wiem. Ale mam teraz B2 gorszy niż B1, przelazło wraz z wtryskiwaczami, to sugeruje, że korekta longFT ma z nimi związek. Ale czasami się sytuacja odwraca w jeździe miejskiej, nie wiem czemu. Te ciśnienie paliwa, wtryskiwacz – nie wiem, powinien zwiększać stale ciśnienie, chyba? I w ogóle – powinna palić na bogato – bo się będzie chyba źle mieszanka spalała, ale może jest jakiś moment graniczny, że układ daje radę skompensować, a winne – korekcie na + są wtryskiwacze jednak?


    Ale to takie gdybanie.

    Jutro wymienią tą sondę, zobaczymy z jakim skutkiem na parametry na B1.

    Może po prostu - podstawicie moje sondy pre- i post-cat na B1 u kolegi Kurzyka? I zobaczycie na tych moich, jak to wygląda? Wiemy, jakie wykresy dają w mojej GT, to może coś podpowie? A na pewno wykluczy sondy jako sprawców takiej korekty na B1.

    A wtryskiwacze – nie wiem, mam ochotę podstawić dwa nowe na bank2 – żeby się dowiedzieć, czy mają wpływ czy nie. Wtedy też byłyby dwa testowe do badań dalszych. Po prostu chcę wiedzieć.

  3. #423
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podczas dodania gazu na niskich obrotach short jest dość duże dodatnie ponieważ wtedy mechanika ma problemy z ustawieniem składu mieszanki.
    - takich problemów nie miał "wzorcowy" JTS.
    - takie problemy kiedy mieszanka jest uwarstwiona wskazuje jednak na problemy z wtryskiwaczem.
    - zwykle sonda pre- i post-cat w tym zakresie obrotów jeszcze nie działa tak na 100 %.
    - to było widać dobrze na JTS kolegi Kurzyka, ale tylko w jednym banku.
    - pomysł Majki aby wymienić dwa wtryskiwacze w banku drugim jest godny pochwały.
    - ja bym te "odzyskane" wtryskiwacze i sondy przekazał do testów koledze aby je zamontował na swoim JTS.
    - ale tu trzeba poczekać na opinię kolegi, bo jednak trzeba zapłacić za montaż tych sond i wtryskiwaczy.

    - wykres z testów katalizatora u kolegi Rychu_147 to nie jest taki reprezentacyjny.
    - kolega zamiast katalizatora miał chyba strumienicę, logi z alfadiaga wskazywały dość niska temperaturę katalizatora.
    ( czy ktoś może wie jak ECU mierzy tę temperaturę katalizatora i spalin ? )
    - poniżej wykres sondy post-cat z auta 147 bez katalizatora.
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-03-2012 o 07:43
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #424
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 (88KW)120KM LPG OMVL DREAM XXII
    Postów
    347

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - podczas dodania gazu na niskich obrotach short jest dość duże dodatnie ponieważ wtedy mechanika ma problemy z ustawieniem składu mieszanki.
    - takich problemów nie miał "wzorcowy" JTS.
    - takie problemy kiedy mieszanka jest uwarstwiona wskazuje jednak na problemy z wtryskiwaczem.
    - zwykle sonda pre- i post-cat w tym zakresie obrotów jeszcze nie działa tak na 100 %.
    - to było widać dobrze na JTS kolegi Kurzyka, ale tylko w jednym banku.
    - pomysł Majki aby wymienić dwa wtryskiwacze w banku drugim jest godny pochwały.
    - pujdę jeszcze dalej, ja bym te "odzyskane" wtryskiwacze i sondy przekazał do testów koledze aby je zamontował na swoim JTS.
    - ale tu trzeba poczekać na opinię kolegi, bo jednak trzeba zapłacić za montaż tych sond i wtryskiwaczy.

    - wykres z testów katalizatora u kolegi Rychu_147 to nie jest taki reprezentacyjny.
    - kolega zamiast katalizatora miał chyba strumienicę, logi z alfadiaga wskazywały dość niska temperaturę katalizatora.
    ( czy ktoś może wie jak ECU mierzy tę temperaturę katalizatora i spalin ? )
    - poniżej wykres sondy post-cat z auta 147 bez katalizatora.
    --

    --
    Prawda ,sam to wymieniałem (katalizatory po prostu były puste ) i to dziwne że , błąd motor control failure nie wyskakiwał a Alfadiag nie wykrywał błędu katalizatora.
    Może w tym tygodniu jeszcze zrobię test.

  5. #425
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    4. FES – VIS, – silnik unieruchomiony – uruchomiony - dałam parametry 4, to powietrze przy zamkniętej przepustnicy, bo nie wiem skąd i jakie tam wchodzi z tego schematu, faza adaptacji przep, rpm i ten VIS. Ustawiłam tam w FES 11500, ale i tak nie zadowala, wcześniej też tak robiłam i jakoś gubi część mam wrażenie. Nie wiem jak to pokonać – w sumie tylko dwa logować? Przelazło to VIS, na górze, ale na dole nie. Faza przepustnicy == 11, ale co tej przepustnicy czasami przeszkadza to ja nie wiem.
    - też robiliśmy w FES jako parametry na wykresie VIS-a, wariator ale nic nie było.
    - z tego wynika że FES na wykres daje tylko parametry dynamiczne.
    - parametry statyczne nie będą zobrazowane w czasie jazdy lub podczas testów obrotów.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-03-2012 o 07:44
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #426
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2004r
    Postów
    67

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o sondy to z założeniem problemu nie będzie... Gorzej z wtryskiwaczami.
    Trochę poszperam to może się dowiem jak się do nich dobrać ber rozkładania na części pierwsze. Jak się uda bez wizyty u mechanika to byloby super, a jeśli nie to tak czy inaczej nie widzę problemu z tym, żeby spróbować takiej zamiany.

  7. #427
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dobrze – możemy potestować, sondy – niech jutro wyjmie mechanik tą pos-cat, pre-cat już mam.
    To poproszę od Ciebie o adres do wysyłki na PW.

    Wtryskiwacze, to się dowiedz, jakie są możliwości. Tyle, że muszę wiedzieć – co tam jeszcze potrzeba – nie wiem uszczelki – czy coś, żeby potem znowu jakiś niespodzianek nie było (?) Muszę się dowiedzieć tego. W sumie muszę, chyba zaryzykować, ciekawi mnie po prostu jak pójdzie bank2 na nowych wtryskiwaczach, a jeśli przy okazji rozwiążemy problem Twojego JTSa to tym lepiej. Raczej nie widzę powodu, aby specjalnie z tym zwlekać, więc niebawem dam znać - kiedy.

    Zacznijmy od tych sond i zobaczymy co gady zrobią.


    Tylko, żeby bubu – obiecał, że zaloguje sondy pre-cat? Bo powiem szczerze – beztroska w tym zakresie jest dość zaskakująca.


    Temp. spalin – jak alfadiag liczy, nie wiem – z modelu jakiegoś, ale ECU powinien wiedzieć ze wskazań sond pre-cat – ile tlenu przed katem, taka mieszanka i taka temperatura. I te post-cat może też, bo katalizator pracuje wydajnie tylko przy mieszance stechiometrycznej, a kiedy taka ma być to ECU, chyba wie i oczekuje stosownej odpowiedzi. Dlatego wyrzuca ten błąd p0402. Zresztą nie wiem - strzelam. On jak czytam często towarzyszy błędom mieszanki z serii p11xx.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 06-03-2012 o 00:11

  8. #428
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przy wymianie wtryskiwaczy nalezy wymienić oringi pod wtryskiwacze, na wszelki wypadek.
    - tylko wtryskiwacze w JTS wyciąga się przyrządem.
    - recznie to można wyciągać w 156 TS , 147 TS.

    Tylko, żeby bubu – obiecał, że zaloguje sondy pre-cat? Bo powiem szczerze – beztroska w tym zakresie jest dość zaskakująca.
    - to nie moja wina że ten program mnie nie lubi tak samo jak ja jego..
    - widze że Ty logujesz 18 parametrów, u mnie przyjmuje 22 parametry , loguje tylko 12.
    - jak program dalej będzie sie stawiał to bedziemy logować programem Scan Master, działa dobrze ale nie wyświetla Lambdy.
    - ale będziemy sie starać aby nie być zaskakiwanym tą jakby beztroską.

    - katalizator pracuje optymalnie przy temperaturze + 650 st C.
    - temperatura jest nabija poprzez zmianę składu mieszanki jesli bogata to i temperatura wyższa.
    - jak ECU nie może poprzez skład mieszanki utrzymać temperaturę optymalną dla katalizatora w danym przedziale czasu to daje bład P0420, zanizona efektywność katalizatora.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-03-2012 o 08:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #429
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2004r
    Postów
    67

    Domyślnie

    Też uważam że nie ma co zwlekać. Póki jeszcze zimno i objawy mojej Belli są dość wyraźne jeśli chodzi o wypadanie zapłonu. Jutro zadzwonie na Paprotną czy uda im się to zrobić, w jakim czasie i za ile. Jakoś nie mam serca dawać samochodu do byle jakiego mechanika od wszystkiego. Chyba że Bubu masz jakiś inny namiar na solidny warsztat. Nie powiem że na rękę byłby warsztat bliżej Jelcza

  10. #430
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jezdziełem po Wrocławiu po warsztatch no i wg mnie kicha z tymi innymi warsztatami, tylko Irbis, Paprotna na ten czas.
    - był kiedys super fachowiec, na giełdzie samochodowej ale to czas przeszły.
    - na forum lokalnym, dolnosląskim ktoś kiedys polecał na Wojnowie jakiś zakład ale tam nie byłem u nich, za daleko dla mnie.
    - może zapytac na tym forum lokalnym ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory