Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Dylemat odnośnie kupna alfy 156

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 166, 2004r. 2.4 JTDm 175KM
    Postów
    376

    Domyślnie

    Lesio, tutaj akurat nie podzielam Twojego zdania. Zobacz ile jest wątków na forum o remontach TSów 16V po zatarciu. I nie są to osoby które nie dbają o samochody, tylko prawdziwi (cytując nazwę forum) alfaholicy. Dla przykładu (nicka nie pamiętam), ktoś ma tutaj 155 TS 16V. Też robił remont mimo zalanej Selenii i ogólnego dbania o samochód. A teraz zobacz, ile jest wątków o remontach JTD czy V6. Jeśli są, to dużo mniej, i głównie są to remonty z winy poprzedniego właściciela. Potwierdzam, można kupić TSa 16V i nim pojeździć bez problemów, ale można też się łatwo wkopać. Sprzedawca zawsze powie że dbał i robił wszystko od razu jak było trzeba, a ile w tym prawdy nikt się nie dowie w momencie zakupu. W każdym razie, bardziej rekomendowałbym 1.9 JTD jeśli kolega chce "jeździć i nie dotykać". Mają opinię silników bardzo mało awaryjnych, a w dodatku zbyt dużo nie palą.

    Pozdrawiam.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    no za 4000 to na pewno nie kupisz alfy do jazdy. Oglądałem jakieś pół roku temu 2 egzemplarze w podobnej cenie. (chciałem kupić na części głównie o silnik chodziło) No i dzwonie do pierwszego Pana rozmowa wiadomo wszystko miodzio silniczek to wogole idealny wiec jadę na oględziny no i jazda próbna a tam klocki hamulcowe zdarte do blachy (Własciciel twierdzi ze długo stała) muli, termostat nie działa marchewa zapala sie przy 4 tys obrotów i jak by tego było mało coś cyka w silniku. Z kolejna było podobnie z tym ze oprócz tego niedalo sie jechac powyzej 80km/h a pani z którą rozmawiałem przez tel. co prawda poinformowała mnie ze coś skrzypi w zawiasie wiec pomyślałem ze to standardowe jakieś skrzypienie i jakieś lekkie stuki ale to było tragiczne, no ale przecież chodziło mi o silnik który rzekomo miał być igłą bo mechanik jej powiedział ze jest idealny niestety tak nie było wyciekał z niego olej i oczywiście prawdopodobnie wariator plus falowanie obrotów. Pytam kiedy był rozrząd robiony to ona na to ze mechanik powiedział ze nie trzeba wymieniać bo jest jeszcze dobry (ciekawe jak to stwierdził).
    Także kolego nie licz na cuda. Bo drugie tyle musisz mieć na dopieszczenie. A to co jest w opisie wcale nie musi sie pokrywać ze stanem rzeczywistym np. ta pompka sprzegla to raczej nie jest winna tym zgrzytom.

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    L Dla przykładu (nicka nie pamiętam), ktoś ma tutaj 155 TS 16V. Też robił remont mimo zalanej Selenii i ogólnego dbania o samochód.
    Miał to auto od nowości?wie jak było traktowane?servisowane?

    ---------- Post added at 19:06 ---------- Previous post was at 19:03 ----------

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    d. A teraz zobacz, ile jest wątków o remontach JTD czy V6.
    .
    Chyba nie będę odkrywcą jeśli stwierdzę że T.S jest najwięcej....

    ---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:06 ----------

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    ile jest wątków o remontach JTD czy V6. Jeśli są, to dużo mniej, i głównie są to remonty z winy poprzedniego właściciela.
    To raczej TS też się tyczy.

    ---------- Post added at 19:12 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

    Cytat Napisał Piotrekx Zobacz post
    L W każdym razie, bardziej rekomendowałbym 1.9 JTD jeśli kolega chce "jeździć i nie dotykać". Mają opinię silników bardzo mało awaryjnych, a w dodatku zbyt dużo nie palą.

    Pozdrawiam.
    Zgadzam się w 100% mam taki motor w Stilo.T.Spark nie jest zły,jest raczej wymagający uwagi,odpowiedniego servisu i traktowania.Napewno V6,8v są pod tym względem lepsze.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    .Napewno V6,8v są pod tym względem lepsze
    Jak większość starych konsrtukcji

  5. #15
    vefik156
    Gość

    Domyślnie

    Każdy samochód kupiony za "grosze" to trzeba się odrazu liczyć że się będzie dokładać,a pozatym teraz to trudno trafić na uczciwego sprzedawce takie czasy.Zresztą właściciel jeździł było ok a nowemu nabywcy może się coś popsuć,to są tylko sprzęty napchane elektroniką i nie ważne czy diesel czy benzyna-trzeba dbać i tyle

    ---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:33 ----------

    a pozatym to nie pojazdy z salonu więc zawsze coś jest nie tak

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    Jak większość starych konsrtukcji
    Dokładnie tak.TS 8v i V6 to konstrukcja z Arese,przy których fiat paluchów nie maczał...
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    TS 16V...
    mam i na pewno kupiłbym juz teraz V6 własnie przy czym nie licze na cuda równiez bo moze byc trudno trafic na zadbany egzemplarz ale zrobilbym maly remont na poczatek i jazda.
    Fiat stilo,barchetta,punto 2 hgt oraz lancia lybra i coupe maja wspolny układ korbowo-tlokowy w pojemnosciach 1.8 i 2.0
    Roznica to odrobine inny system zasilania i glowica w alfach ma 2 swiece ale to jedyna roznica,wariatory sa te same i generalnie dzis da sie w ludzkich pieniadzach zmienic swiece ale sa czesci niestety takie jak kable ktore maja chaotyczna cene itp ale jest tez duzo czesci uzywanych chociaz tez trzeba uwaznie przegladac.
    Reasumujac za 4 tys to alfe ciezko trafic albo zwyczajnie dobrze ja sprawdzic tzn
    -test komprech
    -cisnienie oleju
    -czujniki silnika
    Pakiet startowy czyli komplet rozrzadu wraz z wariatorem lub go naprawic
    no i panewki korbowe w zaleznosci od testu cisnienia ale to newralgiczny punkt silnika FIAT TS 16V
    Zawieszenie to nic nadzwyczajnego bo wszedzie sie zuzywa i komfort oraz sterowanie ma swoje plusy i minusy
    Nie jest to zly samochod,ma swoje rozszyfrowane juz dobrze niuanse i jest komfortowy i jedyny w swoim rodzaju

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Mam 2.0 TSa i wiem, że jest to wymagający silnik, nie lubi niskiego stanu oleju ani kręcenia na zimnym silniku. Osobiście twierdze, że taki egzemplarz za nie całe 4 tys. wymaga dużego wkładu, i nie wierzę w to że ktoś kto dbał sprzeda swoje auto za 4 tys.

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ja od 2007 mam 156 TS a i w porównaniu do 166 JTD to auto jest bezawaryjne/// Pomijając jakieś drobiazgi ale w samochodzie który ma swoje lata musi od czasu do czasu jakiś duperel czy inny czujnik paść Trzeba się z tym liczyć a kto się liczy ten jest zadowolony i broni tego silnika A kto sie nie liczy to zapraszam do stefczyka po kredyt i po nówke do salonu raz raz
    2.0 w 156 ma spory potencjał i ja nie żałuje zakupu...

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pedro
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    WL?ocL?awek, Poland
    Auto
    CharlesNapOB
    Postów
    147

    Domyślnie

    za 4 kloca to rower sobie kup,bedzie bezawaryjny.Bez problemow,bez serwisow,zero stresu,bo auto za 4 klocka,to sorry stary,tyle to sie za pozadny przeglad w Alfie daje

Podobne wątki

  1. Porada odnośnie kupna Alfy do latania po Niemczech
    Utworzone przez Rzulff w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-11-2015, 13:14
  2. Pomoc, pytanie odnośnie kupna alfy 147.
    Utworzone przez patryk147 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 25-08-2010, 21:48
  3. Chęć kupna alfy 147
    Utworzone przez weirdo w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-08-2010, 11:29
  4. przymierzam sie do kupna alfy
    Utworzone przez osak51 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 11:19
  5. przymierzam sie do kupna alfy
    Utworzone przez osak51 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 11:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory