Strona 47 z 158 PierwszyPierwszy ... 37383940414243444546474849505152535455565797147 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 461 do 470 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #461
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Kolego Euroscan, jak – ja nie wiem. Ale dziękuję, że monitorujesz logi. I masz taki niezwykły dar przekazywania informacji.

    No, na razie to dla banków mamy shft1 i shft2 i longFT 1 i 2.

    Bo z longFT to może być różnie, jest dziwnie. Różne już były w GT i niskie, i było jak u kolegi Kurzyka, albo i lepiej i ten czas wtrysku jakoś nie zmienia się o jeden punkt longFT. Jak miałam longFT wysokie – to wtedy czas wtrysku był jak u kolegi Kurzyka powyżej 4 ms, ale u mnie była wysoka korekta na obydwy bankach. A u kolegi Kurzyka tylko na jednym banku. Może to jakiś maksymalny czas wtrysku? Bo niby shft, ale w sumie oprócz korekty lonFT to mamy jak już to ustawi shft w zakresie raczej +-3, z wyjątkiem hamowania, wtedy wszystkie mają więcej na minus. Czyli raczej longFT. Nie wiem.

    Nie wiem, może po resecie sprawdzić, jak longFT jest 0,0, ale to nie wiem w sumie.

    Może gdyby mieć wzorcowego JTSa, ale też nie wiadomo, czy nowy jedzie cały czas na longFT == 0, jak ma nowe wtryskiwacze, a raczej wynikałoby, że niekoniecznie, albo takiego co ma równe korekty na obydwu bankach.

    E, tam. Głupoty znowu.

    Jest jeszcze jeden parametr, który może i mógłby być miarą czegoś, ale jak ustaliliśmy wcześniej – tematu nie ma. Zbyt niejasna historia. W tym aspekcie nauczyłam się trzymać jako taką dyscyplinę i nie fantazjować.

    Powoli – zobaczymy, powoli to dobre określenie, obawiam się, że gad nie powiedział ostatniego słowa i ja chyba też.


    A co będzie, jutro – zobaczymy. Nie mam co fantazjować, poziom mojego niepokoju sięgnął zenitu, więc lepiej poczytam sobie dzisiaj.


    ---------------------------------------------------------------------------------------------------


    Proszę, tamte logi z FES, od pomiarów ciśnienia paliwa - te FRA, wtedy co były, do plików R_P:

    FES_R_P.zip

    W mieście idą raczej równo, na wysokich rpm się rozjeżdżają.

  2. #462
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z tych logów to wychodzi że Long2 == + 5%.
    - widziałem ten wzór na long z parametrów adaptacyjnych ale on nie zawsze się zgadza z wynikami, jest trochę naciągany.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #463
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Nie, no nie wiem, po co wzór (?)
    FRA == korekta długoterminowa czasu wtrysku, tylko nie jest podana w %
    FRA == longFT – wyrażone inaczej.
    Tak wynika z moich obserwacji.

    Możecie podać wzór?

    Ale w sumie, gdyby to był maksymalny czas wtrysku w sensie dla banku o największej korekcie longFT. Bo jednak przy analogicznej korekcie longFT w GT na obydwu bankach i w 156 na jednym banku tylko, i ten sam czas wtrysku, to jednak dziwne. To w sumie zgodna z moją logiką – i tu jest pewien problem, bo ona często wyprowadza nas na manowce. Bo przecież mamy te korekty FT, może wystarczy z nich skorzystać?

    A gdyby tak było, to w sumie wyliczenie czasu wtrysku dla drugiego banku byłoby sprawą raczej prostą – ze zwykłej zależności matematycznej (?)
    Nie wiem jak przepływ powietrza – może tak samo?
    Tylko, że czy ECU może tak podawać (?)

    Albo może dla - łącznej fuel trim (?) - inj_time

    W ogóle z czasem wtrysku i longFT jest o tyle problem, że trzeba by chyba śledzić logi w stałej jeździe przy różnych korektach longFT i korelować jeszcze z wahaniami shft, bo tak to mamy dla jałowego i ten przy maksymalnie otwartej przepustnicy. Tego nie robiliśmy. Już nie zdążę, ale mogę zrobić jutro na postoju, jak robiłam scanxl, potrzymać w miarę równo na 2000, 3000, 4000 i zobaczyć jak to będzie wyglądało, a potem porównać gdyby coś się zmieniło, lub może u kolegi Kurzyka. Nie wiem. Ale chyba zrobię, zaszkodzić nie zaszkodzi. Może jednak nic nie wniesie, jak nie wniesie to trudno.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 13-03-2012 o 23:51

  4. #464
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jednak te nasze (wasze) wykresy ciśnienia paliwa odstają od wykresu z 156 salonowej.
    - może to jest związane z tym że te inne wykresy były robione na postoju, przy zwiększaniu obrotów.
    - 156 salonowa miała testy robione podczas jazdy.
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #465
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Wymienione, teraz wróciłam.

    Niestety używałam laptop w warsztacie, ponieważ mechanik nie mógł uruchomić e-learn z płyty i zapomniałam go potem wyłączyć, więc rozładował mi się za wcześnie.
    Na początku miałam dwa incydenty z obrotami podczas hamowania, czy wciśnięcia sprzegła, ale potem ustało.
    Na razie 1 spostrzeżenie b. stabilnie trzyma rpm biegu jałowego podczas hamowania na luzie, to tak wstępnie.
    Za wcześniej jeszcze na jakieś konkretne obserwacje, poza tym jestem zmęczona.

    Dlatego też chwilowo nie odniosę się do kwestii ciśnienia paliwa, ale tylko chwilowo.

    Miasto.
    Potem jechałam wyżej, ale nie mam zapisu.
    Na razie tylko tyle, trochę zawaliłam, znowu.
    1 log - przerwa na tankowanie - 2 log - bateria umarła.

    wymiana_wtryskiwaczy.zip

    Jutro - OBD.

    Logi czasowo przesunięte o 1 godzinę do tyłu, znowu zapomniałam zegar przestawić.

    ---------------------------------------------------------------------------------

    Aktualne logi FES i scan xl, w pozycji MAR, żeby sprawdzić jak zakończyła:

    wymiana_wtryskiwaczy_po powrocie do domu.zip

    Łącznie przejechałam 53km od warsztatu, od wymiany
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 14-03-2012 o 22:05

  6. #466
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po starcie long2 == + 0.8 % , potem się wycofuje na 0 %.
    - z jazdy long2 == long1 --> + 0.8%, to chyba podczas nagrzewania., srednie short == +/- 3 %.
    - z danych z postoju, po jezdzie long 2 == + 1.6 %, long1 == + 2.3 %.
    - widac juz różnicę w parametrach.
    - dopiero dane z testu OBD, z jazdy na 3.000, 4000, 5000 oraz na 2000 obrótów będzie widać jaki będzie trend w parametrach long.
    - nie patrząc na testyOBD , jeden wniosek jest oczywisty dla mnie, czyszczenie wtryskiwaczy na aucie to raczej zmarnowane pieniądze.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #467
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    OBD do rozładowania laptopa, a reszta po powrocie do domu:

    5000 – jutro, dzisiaj liche warunki były do jazdy stałej z taką prędkością.

    Lambda corr B2 == 0


    OBD_1_wymiana_wtrsykiwaczy.zip

  8. #468
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka Zobacz post
    OBD do rozładowania laptopa
    Może warto zainwestować ;]
    http://allegro.pl/zasilacz-samochodo...152611412.html

  9. #469
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie



    E tam, Cuorventi, nie - raczej nie.
    Wtedy nikła szansa, że kiedykolwiek zawrócę do domu

    No, nic, to.

  10. #470
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - te zasilacze mają jedną wadę, wtyczka nie pasuje dokładnie do gniazda alfy.
    - jest za cieńka, wypada podczas jazdy.

    @Majka
    - gdybym nie wiedział jak to działa to bym powiedział że nowe wtryskiwacze ktoś podstawił do banku 1 , zamiast do banku 2.
    - a z drugiej strony to przegrałaś zakład, twierdzilaś że po wymianie wtryskiwaczy long == 0 , a tak nie jest , long1 == - 08 %.
    - zostało 5000 obr, alfadiag sondy post i pre-cat oraz Corr w alfadiagu.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-03-2012 o 19:34
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory