Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Forced DPF regeneration

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V; AR GIULIETTA 2.0 JTDm 170KM
    Postów
    82

    Domyślnie

    witam,
    tak, mialem okazje (bardziej z ciekawosci niz potrzeby) wypalania DPF przy uzyciu FES. Po procedurze wypalania zapchanie DPF, a przynajmniej to co pokazywal FES bylo na poziomie 75%. Cała procedura wypalania przeszla dokladnie jak w "książce" pisze. Gdzies wyczytalem, ze tak wlasnie ma byc. Moze ktos ma inne doswiadczenia.

    Jesli FES pokazuje 70% tzn. ze filtr jest zapchany w 70%. Logika akurat tutaj jak najbardziej poprawna.

    pozdr
    seba

    ---------- Post added at 07:35 ---------- Previous post was at 07:26 ----------

    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    Załącznik 50088Takie tam wypalenie DPF-a,podczas jazdy

    Buratino ... a moze Ty nie miałeś juz DPF'a, a pusta puszke o czym nie wiesz ? Moze jakas nieudana/"garazowa" proba eliminacji DPF'a u domorosłego "mechanika" ? Tym bardziej jest to dziwne, ze napisales ze mialo to miejsce podczas jazdy.

    seba
    Ostatnio edytowane przez SebaF ; 16-03-2012 o 07:34

  2. #12
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SebaF Zobacz post
    Buratino ... a moze Ty nie miałeś juz DPF'a, a pusta puszke o czym nie wiesz ? Moze jakas nieudana/"garazowa" proba eliminacji DPF'a u domorosłego "mechanika" ? Tym bardziej jest to dziwne, ze napisales ze mialo to miejsce podczas jazdy.
    Załącznik 50103Załącznik 50104Załącznik 50105DPF napewno nie byl pusty

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V; AR GIULIETTA 2.0 JTDm 170KM
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cytat Napisał BURATINO Zobacz post
    ... no to niezłe "jaja".

    A jakas diagnoza była postawiona ? Na zdjeciu widac, ze auto stoi na podnośniku, byc moze u jakiegos mechanika - stad moje pytanie. Gdzies jest przyczyna takiego stanu rzeczy.

    seba

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Ciekawe co na tą sytuację całą powiedział / powiedziałby producent.... ?
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bllondas
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Nierada
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2007R 1.9 JTDM 16V 174KM Bez dpf i egr po programie
    Postów
    370

    Domyślnie

    pewnie tez by sie spalil...............

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Witam.
    Odgrzebuję temat, żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego.
    Dlaczego filtr DPF po wypaleniu ma około 50% zapchania... dlaczego auto nie próbuje wypalić sadzy do możliwie najniższego poziomu? Przecież im mniejsze zapchanie tym mniejsze zużycie paliwa... a mniejsze zużycie paliwa to większa ekologia (bo przecież po to jest ten DPF), a tym samym ekonomia (pitaki w kieszeni).
    Czytałem, że nie zaleca się profilaktycznego wymuszonego wypalania... dlaczego? Przez degradację oleju? Może jednak warto przed wymianą oleju zrobić sobie takie wypalanie, żeby DPF był bardziej 'przewiewny'?

    Co sądzicie o zdemontowaniu DPF'a i wyczyszczeniu go np. jakimiś środkami do kominków (na innych forach piszą, że działa)? Mój ojciec zlecił czyszczenie DPF z Passata B6 kuzynowi... ten go założył na traktor i tak przepalił, że poziom zapchania był na poziomie 2-3%

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    ... a mniejsze zużycie paliwa to większa ekologia (bo przecież po to jest ten DPF), a tym samym ekonomia (pitaki w kieszeni).
    Hahaha, fajny kawał Z moich obserwacji wynika, że auto z DPF pali 0,5-1l więcej niż bez. Tzw. "ekologia" w tym przypadku polega na zmniejszeniu emisji sadzy, a zwiększeniu CO2 z ropy spalonej w trakcie regeneracji filtra. Producenta średnio interesuje ile kasy wydasz przy tankowaniu, UE i całą bandę bardzo.
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    To to ja wiem, że chodzi o sadzę, a nie CO2. Aczkolwiek jest to dla mnie nielogiczne Ale widocznie zieloni + urzędasy UE wiedzą lepiej i wybrali 'mniejsze zło'.
    Tak czy siak, co z tym wypaleniem, żeby było na możliwie najmniejszym poziomie te zapchanie?

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar BeBe
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    SG
    Auto
    159SW 2008
    Postów
    237

    Domyślnie

    To chyba Ty sobie nabijasz posty. Ale Ci odpowiem, u mnie wypala do zera. Więc być może wyłączasz silnik przed wypaleniem DPFu, ale poszukaj na forum jest kilka tematów po czym można zaobserwować "wypalanie". A może masz już zdechły DPF, mój się wypalił 18km temu czyli konkretnie wczoraj o godz 19.

    Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jechałem trasę i wypalanie zakończyło się przed zatrzymaniem auta... aczkolwiek trzeba było zwalniać przez tiry itd... może rzeczywiście przerwało.
    Po czym zaobserwować wypalanie wiem, czytałem

    P.S. Nie nabijam postów- mam dużo pytań i się próbuję wdrożyć wierz mi, że się ograniczam.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory