Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Stuki w zawiszeniu-wymienione wahacze

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    [QUOTE=tomaszko79;270004]
    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    Kolego a opisz dokładnie, na postoju masz wyprostowane koła i lekko ruszasz kierownicą w lewo i prawo to wtedy słychać stuki?
    Jak zachowuje się samochód, gdy masz max skręcone koła i robisz powoli kółka na parkingu??


    witam

    Kolego a czemu pytasz o taki stan jak przy max skręconych kołach powoli się jedzie na parkingu??

    bo u mnie przy takim stanie szczególnie na śniegu i mokrym auto jakby szarpie i przeskakuje

    co to może być??
    Mimo że odpisałem koledze na priv, napiszę też tutaj - być może komuś się przyda.

    Jeżeli samochód na max skręconych kołach przy powolnej jeździe w kółko 'skacze' (odczuwanie tego zależy w dużej mierze od profilu opon - na wysokim będzie to mniej odczuwalne, ale da się wyczuć, na niskiej, sztywnej oponie wręcz szarpie całą budą) to niestety na 99,5% oznacza luz na maglownicy - jednak najpierw zalecam sprawdzić też końcówki drążków, czy nie mają już takich luzów, że zaraz się rozlecą.
    Skutek jazdy w takiej sytuacji - sporo szybsze zużycie opon, a co dalej to nie wiem, ale lepiej nie próbować
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 23-01-2010 o 00:08

    diesel power http://je.pl/qeuy

  2. #12
    kokos871
    Gość

    Domyślnie

    witam!! kolego miałem taki sam problem po zakupie samochodu szlak trafił lewy górny wahacz (zaraz wymieniłem) po przejechaniu ok 1000km poszedł z drugiej strony okazało sie ze luzy sa również na dolnych (wymieniłem) koszt ok 800zł z robocizną wszystkie po nie krótkim czasie znów "stuki" okazało sie że przekładnia sie rozciekała wiec od razu do regeneracji koszt 450zł +płyn przy okazji gumy na przegubie i z prawej strony łacznik stabilizatora drązki bez luzów i dalej klepie nie moge ciągle dojść z tym do ładu więc nie chce straszyć ale przygotuj sie na koszty.... no i powodzenia

  3. #13
    biki
    Gość

    Domyślnie

    Witam wszystkich! U mnie jest podobny problem wymieniłem wahacze górne i dolne a teraz gdy zahamuje dość gwałtownie słychać mocny stuk tak jakby z okolic lewego koła .Mam wrażenie że jakby coś przeskakiwało w tym momencie.Czasami ale to już rzadziej jest taki sam objaw gdy skręcę dość mocno kola w prawa stronę.Może ktoś pomoże w tej kwestii?

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Witam!!! Oj jakiś rok temu miałem dokładnie identyczny problem. Stuki zdarzały się na nierownosciach, dziurach, itp byly nie systematyczne ale przez mnie jako kierowce słyszalne.

    Wymieniłem wachacze, amorki miałem po 70 %, na szarpakach nic nie wykazało. ASO obstawiało końcowki droążka albo raczej maglownice.

    Sęk w tym, że nikt nie chciał mi dać gwarancji, że jak to wymienie to przestanie stukac. A że w czasie jazdy technicznie to nie przeszkadzało to sobie odpuściłem

    Przejeździłem tak pół roku aż... wylądowałem na drzewie hehe żartuje aż... sprzedałem samochód

    I tak na dobrą sprawę do dzis nie wiem co to było. Słyszałem także, że jeżeli to są luzy na maglownicy to podobno jest jakaś sróba korygująca, która można dokręcić na początek - może pomoże.
    Ostatnio edytowane przez SEBEK ; 03-05-2010 o 17:15

  5. #15
    biki
    Gość

    Angry

    U mnie jest to dość mocny stuk i najgorsze jest to ze przed wymiana tego nie było .Jutro muszę się wybrać do mechanika i niech węszy co to może być

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ZoLtaR_
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo 156Ti Sportwagon 2.4 JTD 20V
    Postów
    46

    Domyślnie

    na poczatek to sprawdz czy ten mechanik aby dobrze to wszystko poskręcał po wymianie.
    Alfa Romeo 156Ti SW 2.4 JTDm 20V


  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar sebaaaaaaaa
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105 KM Była Alfa Romeo 166 2.4 JTD Jest Alfa Romeo GT 1.9J
    Postów
    1,216

    Domyślnie

    Odświeżę trochę temat żeby nie zakładać następnego.

    Jestem po wymianie wahaczy górnych (TRW) i łączników stabilizatora (TRW) i niestety jak pukało nadal puka. Samochód jest teraz sztywniejszy i tych dźwięków jest zdecydowanie mniej, jednak gdy wjadę np w nadlany asfalt prawym kołem to słyszę stuknięcie w lewym kole, gdy wykonuje krótkie ruchy kierownicą na postoju na wył silniku to słyszę pukanie w lewym kole, dodam jeszcze że nie wymieniałem gum na stabilizatorze, a jakiś magik powkręcał wkręty w niego żeby był mniejszy luz chyba :|

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szwagieralfa
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Golub-Dobrzyń
    Auto
    156 1,9 jtd
    Postów
    75

    Domyślnie

    kolego , sebaaaaaaaa , gorny wahacz jest skrecany jedna srobą , ona musi byc skrecona do oporu , mechanicy nieraz zostawiaja luz i to moze byc przyczyna stukow . powodz

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar sebaaaaaaaa
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105 KM Była Alfa Romeo 166 2.4 JTD Jest Alfa Romeo GT 1.9J
    Postów
    1,216

    Domyślnie

    szwagieralfa zawieszenie sam sobie wymieniałem i skręciłem to maksymalnie jak się tylko da ! jeszcze dziś zobaczę jak to będzie wyglądało.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mati145
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Dzierżoniów
    Auto
    Była AR 156 SW 2.4JTD 140KM 2000r. / Jest AR 156 SW 1.9JTD 16V 140KM FL 2004r.
    Postów
    37

    Domyślnie

    Odsmażę troche kotleta. Po wymianie zawiasu dalej cos popukuje. Zaniepokoił mnie wahacz dolny a mianowicie tuleja. Praktycznie ten zewnętrzny pierścień dotyka aluminiowej obudowy... Może być przez to? Jak u Was wygląda ta tuleja???Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wahacz.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	45.4 KB
ID:	223546

Podobne wątki

  1. selespeed wszystko wymienione
    Utworzone przez tb1337 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-11-2014, 17:43
  2. [MiTo] drzwi szpachlowane czy wymienione
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-03-2014, 09:19
  3. Stuki stuki i po kilku naprawach dalej stuki !!!
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 20:25
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-08-2011, 13:37
  5. [156] Wymienione zawieszenie, coś się dalej tłucze
    Utworzone przez ThunderS w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-07-2011, 09:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory