Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Stuki w zawiszeniu-wymienione wahacze

  1. #1
    krzychu00
    Gość

    Unhappy Stuki w zawiszeniu-wymienione wahacze

    Witam.właśnie wróciłem po wymianie wahaczy góra, dół z aso fiata.koszt nie był mały.Miałem nadzieje że już po tym nic nie będzie stukać,pukać a tu buuuuu. Nadal puka coś w lewym kole.Prosiłem też o wymianę gum od stabilizatora ale uznali że są OK. Co może być przyczyną? Aso twierdzi że albo maglownica,albo drążki kier.ale niby sprawdzili i też są dobre. A na postoju przy ruchu kierownica słychać delikatne stukanie z lewej strony.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej luz na listwie maglownicy.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    krzychu00
    Gość

    Domyślnie

    Czyli pewnie wymiana maglownicy!a może jest na to jakiś sposób?

  4. #4
    PrzemekZ81
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzychu00 Zobacz post
    Czyli pewnie wymiana maglownicy!a może jest na to jakiś sposób?
    Na początku proponowałbym sprawdzenie gum zabezpieczających zewnętrzne krawędzie maglownicy przed wilgocią, brudem, piachem itp.
    Ja raczej stawiałbym na końcówki drążka kierowniczego (wymiana zalecana tylko para) być może ktoś się nie przyłożył do sprawdzenia i łatwiej było powiedzieć że to maglownica znam taki przypadek z autopsji.
    Jeżeli okaże się że to maglownica to pozostaje może nie od razu wymiana a regeneracja, która w zależności od stopnia uszkodzenia i czy auto wyposażone jest w wspomaganie kosztuje od ok.400zł
    Jeżeli się Tobie to przyda to zajrzyj tu:
    http://maglownica.com.pl/

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    sprawdź jeszcze górna poduszkę amortyzatora.Poproś kogoś żeby poruszał przód samochodu,a ty przystaw ucho do górnej części amortyzatora(dostępne po otwarciu maski) i posłuchaj czy nie dobiegają stamtąd jakieś stuki.Często one są bagatelizowane przez mechaników a są przyczyną stukania

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Kolego a opisz dokładnie, na postoju masz wyprostowane koła i lekko ruszasz kierownicą w lewo i prawo to wtedy słychać stuki?
    Jak zachowuje się samochód, gdy masz max skręcone koła i robisz powoli kółka na parkingu??
    Napisz też jak szerokie gumy z przodu stosujesz na lato.

    A jak się okaże maglownica, to śmiało regeneruj - nowa jak dobrze poszukasz to znajdzie się za 2000zł, w aso zapłacisz z 4000zł. Regeneracja do alfy wyjdzie Cię ok 600-700zł w zależności gdzie. Możesz też kupić gotową zregenerowaną, ceny 1000-1200zł wzwyż,, czasem w tej cenie wliczone jest już to, że musisz zdać starą przekładnie (w tym, że musi ona spełniać określone warunki).
    Demontaż i montaż niestety też tani nie jest, wraz z zalaniem nowego oryginalnego płynu można liczyć ok 300-400zł – oczywiście zależy gdzie, no i warto przy tym wszystkim wymienić od razu końcówki drążków (zwłaszcza, że prawie zawsze w takiej sytuacji kosztu robocizny się nie liczy, jak by to miało miejsce wymieniając końcówki osobno)
    pzdr Marcin

    diesel power http://je.pl/qeuy

  7. #7
    krzychu00
    Gość

    Domyślnie

    A w jaki sposób można sprawdzić luz na maglownicy? Trochę też niepokoją mnie te delikatne stuki na postoju przy ruchu kierownicą.

    ---------- Post dodany o godzinie 20:20 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:09 ----------

    Koła wyprostowane, ruchy delikatne prawo i lewo. gumy 205/60/15
    Przy jeździe zero drgań na kierownicy, przez nierówności też nic tylko to stukanie.

    ---------- Post dodany o godzinie 20:21 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:20 ----------

    Koła wyprostowane, ruchy delikatne prawo i lewo. gumy 205/60/15
    Przy jeździe zero drgań na kierownicy, przez nierówności też nic tylko to stukanie.

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    [QUOTE=RogerIZ28;269960]Kolego a opisz dokładnie, na postoju masz wyprostowane koła i lekko ruszasz kierownicą w lewo i prawo to wtedy słychać stuki?
    Jak zachowuje się samochód, gdy masz max skręcone koła i robisz powoli kółka na parkingu??


    witam

    Kolego a czemu pytasz o taki stan jak przy max skręconych kołach powoli się jedzie na parkingu??

    bo u mnie przy takim stanie szczególnie na śniegu i mokrym auto jakby szarpie i przeskakuje

    co to może być??

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    [QUOTE=tomaszko79;270004]
    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    Kolego a opisz dokładnie, na postoju masz wyprostowane koła i lekko ruszasz kierownicą w lewo i prawo to wtedy słychać stuki?
    Jak zachowuje się samochód, gdy masz max skręcone koła i robisz powoli kółka na parkingu??


    witam

    Kolego a czemu pytasz o taki stan jak przy max skręconych kołach powoli się jedzie na parkingu??

    bo u mnie przy takim stanie szczególnie na śniegu i mokrym auto jakby szarpie i przeskakuje

    co to może być??
    Może warto sprawdzic przeguby.

  10. #10
    PrzemekZ81
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzychu00 Zobacz post
    Witam.właśnie wróciłem po wymianie wahaczy góra, dół z aso fiata.koszt nie był mały.Miałem nadzieje że już po tym nic nie będzie stukać,pukać a tu buuuuu. Nadal puka coś w lewym kole.Prosiłem też o wymianę gum od stabilizatora ale uznali że są OK. Co może być przyczyną? Aso twierdzi że albo maglownica,albo drążki kier.ale niby sprawdzili i też są dobre. A na postoju przy ruchu kierownica słychać delikatne stukanie z lewej strony.
    I jak z tymi dziwnymi Stukami-pukami coś ustaliłeś?
    Byłeś może gdzieś u mechanika?

Podobne wątki

  1. selespeed wszystko wymienione
    Utworzone przez tb1337 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-11-2014, 17:43
  2. [MiTo] drzwi szpachlowane czy wymienione
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-03-2014, 09:19
  3. Stuki stuki i po kilku naprawach dalej stuki !!!
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 20:25
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-08-2011, 13:37
  5. [156] Wymienione zawieszenie, coś się dalej tłucze
    Utworzone przez ThunderS w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-07-2011, 09:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory