Znaczy się sam sobie dopisałem ową normę na opakowaniu, tak?
I tu też mijają się z prawdą?
Producent zapewne również kłamie na arkuszu danych technicznych, right?
Znaczy się sam sobie dopisałem ową normę na opakowaniu, tak?
I tu też mijają się z prawdą?
Producent zapewne również kłamie na arkuszu danych technicznych, right?
To co podałem jest przepisane z karty charakterystyki technicznej dostępnej na stronie:
http://www.motul.com/pl/pl/products/52
a tu sama karta:
http://www.motul.com/system/product_...pdf?1323967709
Owszem są tam normy:
FIAT 9.55535-H2,FIAT 9.55535-M2,FIAT 9.55535-N2 (...perfectly lubricate most of the Gasoline and
Diesel engines of FIAT, ALFA-ROMEO, and LANCIA produced before July 2007.)
ale normy FIAT 9.55535-S2 nie ma, bo tej normy FIAT nie udzielił do IV 2010 żadnemu innemu olejowi prócz SELENI PE. To o samej normie:
Norma FIAT 9.55535
Określa cechy jakie muszą spełniać oleje stosowane w silnikach wykorzystujących cykl Otto oraz w silnikach wysokoprężnych do pierwszego zalania (w fabryce) oraz do późniejszej eksploatacji.
Norma została opracowana w oparciu o szereg prób laboratoryjnych i silnikowych pod kątem oceny poziomu cech jakościowych danego oleju.
Próby laboratoryjne gwarantują jakość oleju, weryfikując jego lepkość, temperaturę płynności na zimno, tendencję do pienienia, korodowanie na miedzianej blaszce, wpływ na kontakt z gumą oraz odporność na utlenianie. Próby silnikowe natomiast, wykonywane na niektórych silnikach benzynowych i wysokoprężnych, stosujących najbardziej zawansowane rozwiązania technologiczne koncernu Fiat Auto, oceniają jakość olejów pod kątem sklejania się pierścieni, tworzenia się osadów na tłokach silnika, zużycia silnika i zużycia oleju.
FIAT 9.55535-G1 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych z formułą fuel economy oraz wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-G2 Klasyfikacja olejów do standardowych silników benzynowych
FIAT 9.55535-H2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych o wysokich osiągach oraz z wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-H3 Klasyfikacja olejów o bardzo wysokich osiągach do silników benzynowych
FIAT 9.55535-D2 Klasyfikacja olejów do standardowych silników typu diesel
FIAT 9.55535-M2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych i typu diesel z wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-N2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych i typu diesel o właściwościach optymalnych dla turbosprężarek pracujących w wysokich temperaturach i z wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-S1 Klasyfikacja olejów do silników typu diesel z systemem recyrkulacji gazów spalinowych, z formułą fuel economy oraz wydłużonym okresem wymiany oleju
FIAT 9.55535-S2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych z systemem recyrkulacji gazów spalinowych, z oraz wydłużonym okresem wymiany oleju
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 22-03-2012 o 15:57
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
A czemu wklejasz linka do karty oleju Motul 8100 X-cess skoro ja piszę o X-clean...?
Mój błąd - byłem przekonany że rozmawiamy o 8100 X-cess 5W40
Motul X-Clean 8100 spełnia tę normę i tu jego karta:
http://www.motul.com/system/product_...pdf?1323964063
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Ogólnie to polecam świece DENSO Iridium Power
Mito 170KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27
Mito 155KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27
Mito 135KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27
Mantis o ile jeszcze w TB to konkretny olej może miec jakies konkretne znaczenie to w wolnossakach (a chyba podobnie jak ja takiego dosiadasz) to olej aż tak krytyczny chyba nie jest. Zalecają low sapsy i inne wynalazki bo wymaga tego ekologia. Ale czy to naprawdę przedłuży żywot katalizatora ( bo dpfa nie mamy) to nie jestem jakoś przekonany
Ja bym się bał raczej drożności kanalików przy dużej zawartości sadzy w oleju.
To ważne szczególnie przy TB.
Może te low saps jest wymyślone dla dużych przebiegów (30kkm) na oleju?
---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 21:14 ----------
Zauważ co mówi instrukcja - IKR9F8 jest dla MATB 135KM i reszty TB - 120, 150, 155 KM.
Dla 170KM (QV) jest NGK ZKR7A-10, podobnie jak dla 78 i 95 KM.
Ciekawe czy z tym QV to błąd w instrukcji (nota bene nie jeden jedyny).
Czy możesz mi powiedzieć gdzie w fes jest cos takiego jak kalibracja multiair oraz na czym ona dokładnie polega ?
Pytałem w aso i nikt mi nie był w stanie odpowiedzieć dokładnie czy cos takiego sie robi u nich czy nie (pytanie dotyczyło akurat Giulietty 1.4MA) . To wiadomo dopiero po podłączeniu pod egzaminer bo ponoć w niektórych autach sie to robi a w innych nie. Jesli chodzi o fes to owszem jest opcja "wymiana oleju" ale to nie jest żadna kalibracja tylko zwykły reset - wpis do ecu ze olej wymieniono i tylko tyle co u siebie zrobiłem. Nic innego nie widzę .Wymieniłem sobie olej i nie wiem czy działać cos w temacie tej ewentualnej kalibracji czy nie trzeba nic robić?
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 22-03-2013 o 21:59