Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 83

Temat: Sam naprawiam

  1. #21
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mantis30
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    136

    Domyślnie

    Znaczy się sam sobie dopisałem ową normę na opakowaniu, tak?

    I tu też mijają się z prawdą?

    Producent zapewne również kłamie na arkuszu danych technicznych, right?

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To co podałem jest przepisane z karty charakterystyki technicznej dostępnej na stronie:
    http://www.motul.com/pl/pl/products/52
    a tu sama karta:
    http://www.motul.com/system/product_...pdf?1323967709
    Owszem są tam normy:
    FIAT 9.55535-H2,FIAT 9.55535-M2,FIAT 9.55535-N2 (...perfectly lubricate most of the Gasoline and
    Diesel engines of FIAT, ALFA-ROMEO, and LANCIA produced before July 2007.)
    ale normy FIAT 9.55535-S2 nie ma, bo tej normy FIAT nie udzielił do IV 2010 żadnemu innemu olejowi prócz SELENI PE. To o samej normie:

    Norma FIAT 9.55535
    Określa cechy jakie muszą spełniać oleje stosowane w silnikach wykorzystujących cykl Otto oraz w silnikach wysokoprężnych do pierwszego zalania (w fabryce) oraz do późniejszej eksploatacji.
    Norma została opracowana w oparciu o szereg prób laboratoryjnych i silnikowych pod kątem oceny poziomu cech jakościowych danego oleju.
    Próby laboratoryjne gwarantują jakość oleju, weryfikując jego lepkość, temperaturę płynności na zimno, tendencję do pienienia, korodowanie na miedzianej blaszce, wpływ na kontakt z gumą oraz odporność na utlenianie. Próby silnikowe natomiast, wykonywane na niektórych silnikach benzynowych i wysokoprężnych, stosujących najbardziej zawansowane rozwiązania technologiczne koncernu Fiat Auto, oceniają jakość olejów pod kątem sklejania się pierścieni, tworzenia się osadów na tłokach silnika, zużycia silnika i zużycia oleju.
    FIAT 9.55535-G1 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych z formułą fuel economy oraz wydłużonym okresem wymiany oleju
    FIAT 9.55535-G2 Klasyfikacja olejów do standardowych silników benzynowych
    FIAT 9.55535-H2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych o wysokich osiągach oraz z wydłużonym okresem wymiany oleju
    FIAT 9.55535-H3 Klasyfikacja olejów o bardzo wysokich osiągach do silników benzynowych
    FIAT 9.55535-D2 Klasyfikacja olejów do standardowych silników typu diesel
    FIAT 9.55535-M2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych i typu diesel z wydłużonym okresem wymiany oleju
    FIAT 9.55535-N2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych i typu diesel o właściwościach optymalnych dla turbosprężarek pracujących w wysokich temperaturach i z wydłużonym okresem wymiany oleju
    FIAT 9.55535-S1 Klasyfikacja olejów do silników typu diesel z systemem recyrkulacji gazów spalinowych, z formułą fuel economy oraz wydłużonym okresem wymiany oleju
    FIAT 9.55535-S2 Klasyfikacja olejów do silników benzynowych z systemem recyrkulacji gazów spalinowych, z oraz wydłużonym okresem wymiany oleju
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 22-03-2012 o 15:57
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mantis30
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    136

    Domyślnie

    A czemu wklejasz linka do karty oleju Motul 8100 X-cess skoro ja piszę o X-clean...?

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Mój błąd - byłem przekonany że rozmawiamy o 8100 X-cess 5W40
    Motul X-Clean 8100 spełnia tę normę i tu jego karta:
    http://www.motul.com/system/product_...pdf?1323964063
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Ogólnie to polecam świece DENSO Iridium Power

    Mito 170KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27
    Mito 155KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27
    Mito 135KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Mantis o ile jeszcze w TB to konkretny olej może miec jakies konkretne znaczenie to w wolnossakach (a chyba podobnie jak ja takiego dosiadasz) to olej aż tak krytyczny chyba nie jest. Zalecają low sapsy i inne wynalazki bo wymaga tego ekologia. Ale czy to naprawdę przedłuży żywot katalizatora ( bo dpfa nie mamy) to nie jestem jakoś przekonany

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Mantis o ile jeszcze w TB to konkretny olej może miec jakies konkretne znaczenie to w wolnossakach (a chyba podobnie jak ja takiego dosiadasz) to olej aż tak krytyczny chyba nie jest. Zalecają low sapsy i inne wynalazki bo wymaga tego ekologia. Ale czy to naprawdę przedłuży żywot katalizatora ( bo dpfa nie mamy) to nie jestem jakoś przekonany
    Ja bym się bał raczej drożności kanalików przy dużej zawartości sadzy w oleju.
    To ważne szczególnie przy TB.
    Może te low saps jest wymyślone dla dużych przebiegów (30kkm) na oleju?

    ---------- Post added at 21:19 ---------- Previous post was at 21:14 ----------

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    Ogólnie to polecam świece DENSO Iridium Power

    Mito 170KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27
    Mito 155KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27
    Mito 135KM NGK IKR9F8 5756 Denso DNSIXU27
    Zauważ co mówi instrukcja - IKR9F8 jest dla MATB 135KM i reszty TB - 120, 150, 155 KM.
    Dla 170KM (QV) jest NGK ZKR7A-10, podobnie jak dla 78 i 95 KM.

    Ciekawe czy z tym QV to błąd w instrukcji (nota bene nie jeden jedyny).

  8. #28
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mantis30
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo MiTo
    Postów
    136

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Mantis o ile jeszcze w TB to konkretny olej może miec jakies konkretne znaczenie to w wolnossakach (a chyba podobnie jak ja takiego dosiadasz) to olej aż tak krytyczny chyba nie jest. Zalecają low sapsy i inne wynalazki bo wymaga tego ekologia. Ale czy to naprawdę przedłuży żywot katalizatora ( bo dpfa nie mamy) to nie jestem jakoś przekonany
    Zapewne masz rację Aczkolwiek mam zasadę, że na filtrach i olejach nie oszczędzam. I sumienie spokojniejsze Nie kupiłem auta na rok czy dwa więc chucham na zimne trochę. W myśl zasady: jak dbasz tak masz. Odpukać - jak dotąd autko się rewanżuje i nie sprawia problemów...

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Zauważ co mówi instrukcja - IKR9F8 jest dla MATB 135KM i reszty TB - 120, 150, 155 KM.
    Dla 170KM (QV) jest NGK ZKR7A-10, podobnie jak dla 78 i 95 KM.
    Ciekawe czy z tym QV to błąd w instrukcji (nota bene nie jeden jedyny).
    Ja podałem wam dane z katalogu NGK i Nippon Denso. Instrukcja ma mnóstwo błędów, np. go Giulietty QV w pierwszej instrukcji podawali taki sam model świecy jak do MA 170KM. a są inne.

  10. #30
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post

    Ale dostęp do filtra to problem do rozwiązania, a co do kalibracji po wymianie oleju są inne możliwości niż examiner kolego - np FES.
    Czy możesz mi powiedzieć gdzie w fes jest cos takiego jak kalibracja multiair oraz na czym ona dokładnie polega ?
    Pytałem w aso i nikt mi nie był w stanie odpowiedzieć dokładnie czy cos takiego sie robi u nich czy nie (pytanie dotyczyło akurat Giulietty 1.4MA) . To wiadomo dopiero po podłączeniu pod egzaminer bo ponoć w niektórych autach sie to robi a w innych nie. Jesli chodzi o fes to owszem jest opcja "wymiana oleju" ale to nie jest żadna kalibracja tylko zwykły reset - wpis do ecu ze olej wymieniono i tylko tyle co u siebie zrobiłem. Nic innego nie widzę .Wymieniłem sobie olej i nie wiem czy działać cos w temacie tej ewentualnej kalibracji czy nie trzeba nic robić?
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 22-03-2013 o 21:59

Podobne wątki

  1. Sam naprawiam,czy jest do AR??
    Utworzone przez kabanow w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 02:06
  2. Sam naprawiam?
    Utworzone przez Piotrek20Tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-11-2009, 23:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory