Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: problem z zapalaniem - 2.0 TS

  1. #11
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    dopytam dla pewności - statyczny log mam zrobić na postoju przy uruchomionym silniku? rozumiem że kilka sekund wystarczy

    dzięki bubu za pomoc.
    przy lancii jakoś mam już obcykane i wiem na co patrzeć i co obserwować, przy tym TS nie bardzo wiem, co przydatne być może i w jakich warunkach.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - można wpierw nagrzać silnik a dopiero potem statycznie zrobić logi przez te 20 - 25 sekund od obrotów jałowego do 5.000 i z powrotem do biegu jałowego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #13
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    witam ponownie,
    niestety z moich planów niewiele wyszlo.
    udalo mi się jedynie auto uruchomić i wstępnie zlogować:

    http://tnij.org/pzbs
    [plik .txt umiesczony na zewnętrznej maszynie]

    log z uruchomienia i pracy zimnego auta.
    jak widać sonda lambda 2 podaje jakiś kosmiczne napięcie - złączki przeczyszczone, może być problem z jakimś przewodem - dziwna sprawa, dzisiaj jescze zerknę.



    lambda post-cat zmienia się w zakresie 0.455, 0.460 - błędu jej nie zgłasza, ale czy ona ma pracować w tak wąskim zakresie?

    dzisiaj zrobię wykres z prac sond, ale chcę sprawdzić te połączenia jeszcze.

    zrobię też log z zmianą obrotów tak jak opisywałeś to bubu.

    ewentualne sugestie mile widziane, co do procedur logowania i wykresów.
    dzisiaj mam nadzieje mieć nieco więcej czasu na to by przy niej się pobawić.

    auto ma instalację gazową zavoli . jeśli to ma znaczenie.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - silnik sie dusi, nie może zrobić adaptacji, norma to 11.
    Kod:
    Faza adaptacji przepustnicy: 3 
    ....
    Faza adaptacji przepustnicy: 7
    -
    Kod:
    Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,611 V
    Napięcie lambda 2 przed kat.: 3,873 V
    Napięcie lambda 1 za kat.: 0,460 V
    Napięcie lambda 2 za kat.:  V
    - coś dziwne te napięcia jak dla sondy wąskopasmowej, napięciowej. ( zakres 0 -- 1.05 V)
    Kod:
    Napięcie lambda 1 przed kat.: 3,287 V
    Napięcie lambda 2 przed kat.: 2,066 V
    Napięcie lambda 1 za kat.: 0,460 V
    Napięcie lambda 2 za kat.:  V
    - to już wygląda na sondy szerokopasmowe, 6 pinowe, prądowe. (zakres pradu - 0.75 ma -- + 2.5 mA ).
    - jak byś mógł sprawdzic kabelek idący do wtyczki sondy czy posiada 6 pinów.
    Kod:
    Stan lambda przed kat.: Pętla zamknięta 
    Stan lambda 1 za kat.: Pętla otwarta 
    Stan lambda 2 przed kat.: Pętla otwarta 
    Stan lambda 2 za kat.: Pętla otwarta
    - bank 1 sonda 1 pętla zamknięta, bank 2 sonda 1 pętla dalej otwarta.

    - zobaczmy te logi i wykresy z FEs-a na obrotach.
    - ale chyba dalsze pomiary, diagnostykę będziemy musieli robić z kablem ELM 327 + program Scan Master.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-03-2012 o 12:28
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #15
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    sondy 0 - 1 v, 4 przewodowe - sygnał, masa, grzanie. - też mnie to zadziwia.
    zrobię dzisiaj reszte diagnostyki,
    czy jakiegoś elma polecasz do tych zastosowań? np tego od viakena, ew co innego? mam tylko interfejs FES.
    ale chętnie kupię elma, bo się przyda tak czy inaczej.

    dzięki za pomoc, wiele się uczę dzięki tobie

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to jestem w szoku skąd sondy biora takie napiecia.
    - ale to wyjdzie na wykresach z obrotów silnika robionych FES-em.

    - ELM 327 ver 1.4 b z tego linku.
    --
    http://allegro.pl/interfejs-elm327-1...201959038.html
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] 2,4 JTd ti problem z zapalaniem...
    Utworzone przez Kts w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-08-2012, 01:16
  2. Problem z zapalaniem
    Utworzone przez damianek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 21:05
  3. 156 2,4 JTD nietypowy problem z zapalaniem
    Utworzone przez bob_son w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 22:25
  4. [145] Problem z zapalaniem alfy
    Utworzone przez Bob1897 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-04-2010, 10:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory