Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: problem z zapalaniem - 2.0 TS

  1. #1
    elbarto
    Gość

    Domyślnie problem z uruchamianiem - 2.0 TS

    cześć,

    w aucie siostry pojawił się po zimie problem.
    [147 2.0 + LPG selespeed] auto długo zapala.
    efekt jest taki, jak by nie uruchamiało się coś, co nazywane jest "automatyczne ssanie" , czyli wzbogacanie mieszanki / wyzsze obroty przy uruchamianiu i w pierwszej fazie pracy silnika.

    ewentualnie - jak by coś się zapowietrzało / cofało się paliwo, z tym że kilku krotne podpompowanie paliwa przed zapaleniem [z kluczyka] nie rozwiązuje problemu.

    problem pojawia się też na ciepłym silniku - po zgaszeniu, gdy jeszcze nie jest zimny, po kilku minutach, trzeba kręcić dłużej - silnik zaskakuje, ale potrafi zgasnąć jak za szybko odpuscimy kluczyk, tak jak by dostał wlasnie za mało paliwa.
    kolejne odpalenie jest już "normalne / idealne", podobnie jak zgasimy i uruchamiamy auto po kilku sekundach / minucie.

    zresetowałem komputer, i problem się utrzymuje.
    w pierwszych testach [kilka uruchomień] nie pojawiły się
    błędy. autem pojezdzimy i zobaczymy czy coś wyskoczy.

    chcę też przestawić LPG na opcję awaryjnego startu, i zerknąć jak zapali na gazie. to chyba pozwoli wyeliminować problem zapowietrzania, ale nie wskaże na inne problemy [przepustnica? coś jescze?]

    jak sądzicie,
    1: co obserwować w FES? ew. innym softem coś więcej zrobię?
    2: co czyścić, sprawdzić, jakie złączki, uszczelki, silniczki krokowe, zaworki?
    3: jakieś testy?

    co dwie głowy to nie jedna...
    Ostatnio edytowane przez elbarto ; 13-03-2012 o 08:48

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 TS
    Postów
    519

    Domyślnie

    troche jak czujnik polozenia wału ( z tym nei zapalniem na cieplym )

    gaz na start to tylko przytrzymanie guzika od LPG przed odpaleniem pojazdu i podczas odpalenia

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tutak masz cały temat o diagnostyce.
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...a_postoju.html
    --
    - a nie ma żadnego blędu, to do 147 TS nie podobne, ona sypie tymi błędami.
    - nawet żadnego wypadania zapłonu ?
    - to może być , tak jak poprzednik pisze problem z czujnikiem położenia i obrotu wału korbowego.
    - tylko żę w przypadku problemów z tym czujnikiem błąd pojawia się dość szybko.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    z czujnikiem to blad pojawil by się dość szybko, wiem z doświadczenia w cf3 dieslu

    pozatym efekt występuje i na zimno, i na ciepło.

    zavoli alisein było nie czule na moje przytrzymywanie przycisku,
    więc muszę zerknąć czy w sofcie przypadkiem nie da sie wyłączyć tej funkcji.

    co do błędów to zapewne bardziej miarodajne będzie to czytanie po przejechaniu się autem, jako ze wymieniałem przy okazji uszczelkę pod pokrywą zaworów to narazie testy tylko garazowe. ale albo mój FES jest jakiś dziwny, albo alfa dziwna bo do tej pory nie mieliśmy błędów w pamięci [wyskakiwał czasem problem z mieszanką zapisany w pamięci] ale to nie powodowało problemow.

    bubu321: przy okazji dzięki za twoje bardzo sensowne wypowiedzi na forum. dobrze się to czyta, i konkretnie piszesz.
    dzięki.

    idę czytać to co zapodałeś
    - możesz napisać, czy alfa zgłasza problemy z wypadającymi zapłonami?
    wydaje się, że pracuje ok,

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wypadające zapłony to błąd typu P0300 oraz kolejny P030x , wskazujący na dany cylinder mający problemy.
    - potrzebne są logi jakieś z tego auta, np FES na postoju, bez uruchomienia silnika i z silnikiem uruchomionym na biegu jałowym.
    - wszystkie parametry zaznaczamy literka A, odznaczamy literką N.
    - powstaje wtedy plik tekstowy w katalogu domowym FEs-a, typu
    --
    FESLog_1203081858_ALFA 147 1.6 TS 16V 105CV.txt
    --
    - jeszcze lepiej byłoby zrobić logi z parametrów EOBD, krótko i długoterminowych z pomoca programu Scan Master + ELM 327.
    - wysoki parametr Long, Short może "blokować" start auta, co już doświadczył nasz kolega Rychu_147.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Podepne sie pod temat chociaż mam 156 1,8TS
    Sprawa wygląda tak:
    Wsiadam rano w auto i kręcę kręcę a tu nic. Zapala po ok 5 sek i pracuje prawidłowo.
    Zgaszę silnik i po malej chwili odpali normalnie ale wystarczy, że wyskoczę do sklepu po papierosy np i juz musi długo kręcić.
    Nie ma różnicy zimny czy ciepły.
    Sprawdzałem wszystkie przekaźniki przy akumulatorze i są ok.
    Dolałem benzyny bo myslałem, że to jej problem i dodałem "ulepszacza" do paliwa ale w sumie bezskutecznie.
    Problem występował bardzo sporadycznie i z czasem zaczął sie nasilać.

    Wymieniałem swiece, filtry, olej i bez różnicy.
    Robiem reset i adapację AD i wszystko jest w normie
    Zadnych błędów nie było

    Efekt jest taki jakby miało cofać się paliwo lub pompa mialaby nie dobić ciśnienia ale paliwo podaje i po włączeniu zapłonu odzywa się.

    Na jakie parametry ew w AD zwrócić uwagę??
    Lub gdzie szukać mechanicznej usterki??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #7
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    witam,
    auto pojezdzilo i:
    - pojawilo sie drzenie - wypadanie zaplonow, co jest zgodne z tym co nizej.
    pytania:
    - czy wypadanie zaplonow wynika z problemow z lambdą, czy lambdy dają zły sygnał z powodu wypadania zaplonow?

    - widzę, że sonda lambda 1 ładnie pracuje, mimo że pojawia się błąd, ale:
    - Napięcie lambda 2 przed kat.: 2,105 V
    - coś się zmienia ale...: 2,096 V

    - jak sądzicie, jak diagnozować dalej auto? czemu gubi zapłony? silnik ma przejechane coś koło 190000, trzeba było robić dolewki oleju [z tym że nie wiem, ile szło w śwuiat przez uszczelkę pod pokrywą zaworów]

    - która sonda to 1 a która to 2? ktoś wie, czy mam odpinać i patrzeć?
    - 1 cyl. to ten przy pasku rozrządu? czy odwrotnie/
    - jakieś pomysły, co dalej oglądać, i co robić?

    2012-03-21 2117
    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
    1: P0150 - Sygnał lambda 2 przed kat.
    No help available
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    2: P0130 - Sygnał lambda 1 przed kat.
    The After-cat.converter Oxygen sensor signal indicated by the code is incorrect, out of range or missing. This O2 sensor monitors the residual Oxygen in the exhaust, after the HC, CO and NOx eliminating reactions, and enables the ECU verify both the converter and the pre-cat. O2 sensor functions. Depending on system, the sensors may be of the 0-5V or 0-1V type.
    Usually, if the system is in good working order there is a small quantity of oxygen in the exhaust and the signal rarely reacts. Mostly, a signal reaction can be seen by e.g. snapping the accelerator quickly several times (strong enrichment).
    Before replacing the sensor, check:
    - Check the post-cat. O2 sensor signal behavior from the data parameters or with a Multimeter or Oscilloscope: enrich strongly the mixture with repeated throttle snaps
    - the exhaust for excessive O2 with an exhaust analyzer
    - the exhaust system for leaks between and near the O2 sensors and at the converter to exhaust joints
    - Aux. Air system (if present) for leaks or excessive air supply.
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    3: P1178 - Skład mieszanki 2 (multiplikatywny)
    The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
    Possible causes:
    - Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
    - Fuel Pressure incorrect
    - Fuel Injector(s) leaking
    - Fuel Injectors clogged
    - Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
    - Vacuum leak (lean mixture)
    - Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
    - Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
    - Fuel Evaporation Control system defective
    - vehicle driven out of fuel (tank empty)
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    4: P1177 - Korekta mieszanki (multiplikatywna)
    The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
    Possible causes:
    - Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
    - Fuel Pressure incorrect
    - Fuel Injector(s) leaking
    - Fuel Injectors clogged
    - Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
    - Vacuum leak (lean mixture)
    - Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
    - Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
    - Fuel Evaporation Control system defective
    - vehicle driven out of fuel (tank empty)
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    5: P0300 - Wypadanie zapłonów (ogólny)
    Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
    6: P0303 - Cylinder 3 - wypadanie zapłonów
    The Emissions Monitoring system has detected misfires, an Air/Fuel mixture problem or other indicators of emissions exceeding the permissible level. Check the plugs, ignition and fuel system, and the engine mechanical condition, and that the oil level is not too high, or oil change overdue. Defects contribute also to O2 sensor degradeation and premature catalytic converter efficiency loss
    Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czemu nie ma logów, menu informacyjne z FEs-a.

    - bank 1 sonda 1 to sonda podłączona do cylindrow 1, 4.
    - bank 2, sonda 1 to sonda podłączona do cylindrów 2,3.
    - bank 1 to bank sond po lewej stronie jak stoisz przed autem z podniesioną maską.
    - sonda post cat 1 jest podłączona logicznie do banku 1.
    - jeśli na sondzie wąskopasmowej powstaje napięcie > 1.25 V to jest to kłopot z połaczeniami.
    - rozłaczyć połaczenia, popsikać i złączyć.

    - uszkodzona sonda może powodować wypadanie zapłonu.
    - o sprawności układu sond może tylko powiedzieć log z wykresem poszczególnych sond w funkcji obrotów.

    - cylindry liczymy od paska rozrzadu, czyli od lewej strony jak stoisz przed autem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    elbarto
    Gość

    Domyślnie

    wczoraj czasu nie było na logi - pozna godzina i sporo roboty. dostałem auto pod dom, dzisiaj zejdę i zrobię co trzeba.
    po za wykresami lambd, co byś chciał zobaczyć [co by pomóc, ew choc by dla doświadczenia?] logi z fesa wystarczą, czy zrobić wykres i eksport danych?
    logi są ok, ale muszę sobie templatke zrobić co by wszystko co trzeba od startu logował a nie walił zerowymi odczytami jednej sondy przez 5 stron

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - log statyczny robisz w FES-ie wciskająć literkę A, wybiera wszytko.
    - potem literka N, odznacza wszystko.
    - dynamicznie to robisz 4 parametry tylko, np RPM obroty, sonda precat bank1, pre-cat bank2, post cat bank1.
    - obroty to tak od jałowego do 5- 6 tysiecy na postoju.
    - potem logi podczas jazdy po mieście, tak 10 - 15 minut.
    - po każdym logu zapis pliku, eksport.
    - zebrane logi powiedza nam czy jest wymagana dalsza diagnostyka z pomoca innych programów.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] 2,4 JTd ti problem z zapalaniem...
    Utworzone przez Kts w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-08-2012, 01:16
  2. Problem z zapalaniem
    Utworzone przez damianek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 21:05
  3. 156 2,4 JTD nietypowy problem z zapalaniem
    Utworzone przez bob_son w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 22:25
  4. [145] Problem z zapalaniem alfy
    Utworzone przez Bob1897 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-04-2010, 10:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory