Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: sprawdzanie czy termostat działa jak? jtd

  1. #11
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pangien Zobacz post
    chyba muszę sprawdzić ten termostat najpierw rurami a potem nawet wymontować- trudne to jest?
    głupio byłoby kupować termostat za 280 zł bo czujnik jest walnięty..... szczególnie,że ani marchewa się od tego nie pokazuje...
    Taniej Cie wyjdzie podjechac do kogoś kto posiada kabel vagkkl i fes-a. Na pewno we Wrock jest co najmniej kilka takich osób co by pewnie pomogły. Wystarczy popytac. Podłączając do fesa ładnie widac kiedy dokładnie termostat sie otwiera i mas 100% pewnosci, czy przepuszcza, czy trzyma temp.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post

    Kiedy kolega będzie wiedział, że ma te 78-82st.C dla fabrycznego termostatu Behra montowanego jeszcze w fabryce lub do 2006r.? Wiesz gdzie jest na wskaźniku ta temp? W pozmianowych termostatach Behr ta temperatura poczatkowego otwarcia sie zmieniła na minimalnie wyższą. Najlepiej poszukac sobie temat o termostatach, gdyż tam jest napisane wszystko.
    widze że troszkę wiedzy masz więc powinieneś wiedzieć gdzie powinno być na wyświetlaczu te 82 stopnie jeśli nie wiesz to gdzieś widziałem taki wątek ,
    ale powinieneś również wiedzieć że w opisie chodziło o to że gdy wskazówka zaczyna się delikatnie podnosić to wtedy należy sprawdzić rure tą górną czy nabiera ciepła , wspominałem o 82 stopniach gdyż jest to granica na której większośc termostatów stosowanych w tych alfach zaczyna pracować , i prawidłowo otwierać się i puszczać wodę na chłodnicę.


    Cytat Napisał Pangien Zobacz post
    chyba muszę sprawdzić ten termostat najpierw rurami a potem nawet wymontować- trudne to jest?
    głupio byłoby kupować termostat za 280 zł bo czujnik jest walnięty..... szczególnie,że ani marchewa się od tego nie pokazuje...
    demontaż termostatu nie jest trudny ale trzeba troszkę powyginać paluszki żeby wszędzie dojść , pracę taką spokojnie wykonasz sam , tylko trochę czasu i cierpliwości , jeśli nie masz dostępu do kabla to nigdzie to sprawdź według 1 sposobu po rurze , wyżej koledze majstrowi opisałem to dokładniej , żeby nie miał aluzji do Mnie znowu

    pozdrowionka
    Ostatnio edytowane przez PHOENIX ; 02-04-2012 o 19:48

  3. #13
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał PHOENIX Zobacz post
    widze że troszkę wiedzy masz więc powinieneś wiedzieć gdzie powinno być na wyświetlaczu te 82 stopnie jeśli nie wiesz to gdzieś widziałem taki wątek ,
    ale powinieneś również wiedzieć że w opisie chodziło o to że gdy wskazówka zaczyna się delikatnie podnosić to wtedy należy sprawdzić rure tą górną czy nabiera ciepła , wspominałem o 82 stopniach gdyż jest to granica na której większośc termostatów stosowanych w tych alfach zaczyna pracować , i prawidłowo otwierać się i puszczać wodę na chłodnicę.
    Ja wiem, gdzie jest ta wartośc, ale czy ty aby na pewno to wiesz? Wiem, bo sam napisałem gdzie to dokładnie jest... hihihihi

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Ja wiem, gdzie jest ta wartośc, ale czy ty aby na pewno to wiesz? Wiem, bo sam napisałem gdzie to dokładnie jest... hihihihi

    no więc po co się mądrzyć , nie lepiej koledze pomóc opisując dokładnie w którym miejscu może mieć optymalną temperaturę , lub nawet lepiej zrób zdjęcie i pokaż

  5. #15
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał PHOENIX Zobacz post
    no więc po co się mądrzyć , nie lepiej koledze pomóc opisując dokładnie w którym miejscu może mieć optymalną temperaturę , lub nawet lepiej zrób zdjęcie i pokaż
    Nikt sie tutaj nie mądrzy, lecz obalamy stereotypy... Skąd mamy wiedziec jaki kolega ma tam termostat? Niech podepnie kompa to zobaczy w którym momencie dokładnie sie otwiera. Zdjecie już kiedyś dawałem - wystarczy poszukac, gdyż aktualnie nie mam go w archiwum.

    pozdro.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Podepnę się do tematu: u mnie jest chyba padnięty. Kiedy wskazówka na tablicy rozdzielczej zaczyna się podnosić 1mm od pozycji 0 górna gumowa rura jest ciepła czyli non-toper jest otwarty :/ a wentylator zaczyna pracę od około 92st C.

    Zamówiłem na jutro nówkę firmy Gates. Koszt 160,00 PLN kompletny
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 04-04-2012 o 10:50

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturR_1975 Zobacz post
    Podepnę się do tematu: u mnie jest chyba padnięty. Kiedy wskazówka na tablicy rozdzielczej zaczyna się podnosić 1mm od pozycji 0 górna gumowa rura jest ciepła czyli non-toper jest otwarty :/ a wentylator zaczyna pracę od około 92st C.

    Zamówiłem na jutro nówkę firmy Gates. Koszt 160,00 PLN kompletny
    dokładnie tak jak mówisz będzie juz walnięty , wymiana niestety konieczna

    pozdrawiam

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Termostat wymieniony. Wszystko obfotografowałem i jestem w trakcie robienia poradnika. Mam nadzieję, że się przyda. Fabryczne Fiat-owskie zaciski gumowych przewodów wykorzystałem ponownie bez najmniejszych problemów, łatwy demontaż i montaż.


    Filmik. Może się przyda - http://www.youtube.com/watch?v=lkGRkV_uSkQ
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 06-04-2012 o 20:02

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    No i niestety coś nie gra tak jak powinno. Podłączyłem Alfe pod FES-a i w momencie gdy włącza sie wentylator chłodnicy temperatura silnika wynosi 100st/C :/

    Czyżby do wymiany był jeszcze czujnik temperatury wkręcany w korpus termostatu?

    Najgorsze, że na alledrogo nie można dostać nówki :/
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 07-04-2012 o 08:30

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak załącza się przy 100C to albo masz opornik sterujący prędkością wentylatora od TS, albo/i brak pierwszego biegu, bo opornik uszkodzony, albo sam czujnik walnięty. Jego wymiana to najprostrza opcja
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Sprawdzanie zmieniarki
    Utworzone przez MatiMatteo w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 19:04
  2. [145] sprawdzanie błędów airbag
    Utworzone przez xmajk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-04-2013, 13:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory