Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 53

Temat: Tempomat w 156 z 147?

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Tak właśnie działa schemat
    Pin 1 H7 (manetka tempo) kolor CB (pomarańczowo-biały) Przeznaczenie M10 (komputer wtrysku-ECU) kostka A pin 53

  2. #32
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Tylko wczesniej sugerowałem sie kolorami kabli im przypisanymi, a niestety u mnie przy sterowniku niema nic. Trzeba ciągnąc kable od początku i wpinac sie do sterownika, a to troche dłubania już jest. Będe działał od jutra.

  3. #33
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marcin.sc
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    156SW 1,9JTD '02r :-( jest: Opel Antara '09 2.0CDTI+virus
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Poszukuje teraz oznaczeń kolorów przewodów z manetki tempomatu, abym wiedział który do jakiego pinu podpiac. Tzn. potrzebuje wiedziec jaki kolor kabla za co w manetce odpowiada. No chyba, że kolory kabli fiat tez wkładał jak popadło, gdyż w fiacie mnie już nic nie zdziwi.
    z tego co widzę (jak przeglądam tematy o tempomatach, bo sam się przymierzam do zamontowania tego u siebie) to co temat, to inne kolory kabli w kostce, ba, nawet kotki inne przy manetkach...

    ja bym te kable w Twojej manetce sam pomierzył miernikiem ("piszczałką")... jeden przewód (zasilający) jest wspólny dla pozostałych... w pięć minut sam znajdziesz który jest który. włącz manetkę na "ON" i znajdź parę przewodów "piszczących" (jeden z nich jest tym zasilającym) , wyłącz "ON" wciśnij "RES" znajdź parę piszczących (jeden z nich będzie zasilający - ten sam co w "ON"), później analogicznie dla "+" i "-" ( tu też będzie zasilający ten sam co w "ON" i "RES"). podsumowując znajdziesz 4 pary "piszczących" przewodów, w tych 4 parach jeden pin będzie się powtarzał i to jest ten kabelek zasilający. według schematu od cuoreventi powinieneś mieć pary na pinach: 1-3 (ON) 1-6 (RES) 1-5 (+) 1-4 (-)

    a jak już znajdziesz przewody to:
    "zasilający" - na 53 pin ECU (pin1)
    "ON" - +12V po stacyjce (pin3)
    "RES" - na 55 pin ECU (pin6)
    "+" - na 57 pin ECU (pin5)
    "-" - na 56 pin ECU (pin4)
    Ostatnio edytowane przez marcin.sc ; 04-04-2012 o 17:50
    Nie Jeździj Szybciej Niż Lata Twój AnIoŁ StRóŻ !!!

    "Na cudze błędy patrzymy jak na cudze żony. Mamy z nich dużo więcej radości niż ze swoich własnych." - Charles Chaplin

  4. #34
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Pare pytań odnosnie tempomatu w 156.
    - czy manetka ma podświetlane przyciski sterowania, podczas jej włączenia?
    - jak sprawdzic, czy sama manetka jest sprawna?

    Teraz dla potomnych:
    Kolory kabli w mojej manetce oraz odpowiednie im przypisane numery na wtyczce
    Kolor - ZIELONY numer 1
    Puste miejsce na przewód - numer 2
    SZARY - 3
    NIEBIESKI - 4
    CZARNY - 5
    CZERWONY - 6
    Z powyższych schematów to by sie zgadzało.
    Teraz czy wg. numerów można łączyc przewody z manetki do sterownika. Więc przypisałem sobie numery z manetki oraz sterownika (piny). Wyszło takie coś.
    Numer 1 - pin 53
    numer 2 - puste
    numer 3 - napięcie 12v
    numer 4 - pin 56
    numer 5 - pin 57
    numer 6 - pin 55

    Chyba wszystko powinno byc tak połączone? Niestety mój zwykły miernik nie oferuje funkcji "diody" - sprawdzenia przejscia, wiec nie wiem jak inaczej sprawdzic przejscia na przewodach. Chyba trzeba będzie wybulic troszke $$$$ na lepszy sprzęt.

    Po podłączeniu manetki na tzw. "krótko" na desce żadna ikonka sie nie wyświetliła, mimo tempomatu na ON. Czy w takim razie trzeba podpiąc fes-a w celu sprawdzenia systemu Cruise Control? Chyba posiada taką funkcje fes?
    Ostatnio edytowane przez majster ; 05-04-2012 o 16:52

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    - czy manetka ma podświetlane przyciski sterowania, podczas jej włączenia?
    - jak sprawdzic, czy sama manetka jest sprawna?
    1. Nie
    2. FESem

  6. #36
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Możesz mi jeszcze wytłumaczyc skąd manetka ma mase do zasilania 12V? Czy jeżeli podaje jej 12V (zasilanie), to zwierając odpowiednie piny (przełącznikiem w manetce) wtedy ma ona połączenie z masą?

    Czy jest jeszcze bezpiecznik od tempomatu?
    Ostatnio edytowane przez majster ; 05-04-2012 o 17:24

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    W którymś z tematów był schemat, nie ogarniam już.
    Na tym schemacie widać dwa punkty masowania dla obwodu włącznika.
    Jeden od aku a drugi pewnie do karoserii (ten bliższy)

    Btw, wyślij mi swój elearn 156 na maila.

  8. #38
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Tempomat elektrycznie podłaczony. Niestety nie zadziałał na drodze mimo kilku odpaleń silnika.
    Co mnie dziwi, to to, że fes widzi tempomat jako już podłaczony, podczas testu fesem zarówki od tempomatu, ta sie zapala, lecz podczas włączenia tempomatu na pozycje ON dioda sie nie zapala.
    Daje screeny z fesa.


    Raz wykrył taki bład, ale spowodował go chyba czujnik sprzęgła, gdyz sie zawiesił w pozycji wg. fesa "wciśnięty". Po poruszaniu pedałem czujnik sie odwiesił i fes widzi go juz jako "odblokowany". Błąd wykasowałem i juz nie wrócił.

    MACIE JAKIES SUGESTIE?

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Pierwsza sugestia to demo najnowszego FESa będzie o wiele lepsze niż pełne ale stare wersje. Było w nich sporo błędów.

    Na nowym fesie sprawdź jak przeskakują parametry wszystkich przełączników manetki.
    Z ON na OFF
    +/-
    REC

    Wtedy będziesz miał pewność że dobrze podłączyłeś i zajmiemy się resztą.

  10. #40
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Przełączniki działaja normalnie tzn. daje + na manetce to również fes to zmienia, tak samo dzieje sie jak ustawiam manetke na -, fes równiez to sygnalizuje oczywiscie przez zmiane komendy przy odpowiednim parametrze. Tak samo dzieje sie prz przycisku RCL, równiez jest to sygnalizowane.
    Dając przełącznik na ON widac to dobrze w fesie. W podanych screenach masz manetke w pozycji ON. Wyłączając ją na OFF w parametrach sie zmienia na wyłączone.

    Dziwi mnie dlaczego nie zapala sie lampka Cruise po włączeniu tempomatu na ON? Co dziwne to wymuszając test fesem, lampka sie zapala i tes zostaje zakończony pozytywnie.

Podobne wątki

  1. Tempomat w 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez offca11 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-05-2016, 23:59
  2. tempomat
    Utworzone przez wador w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 11:04
  3. Tempomat
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-06-2013, 20:08
  4. tempomat
    Utworzone przez limak2703 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-12-2011, 22:59
  5. Czy to tempomat ??
    Utworzone przez kolorowy w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-07-2010, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory