Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 36 z 36

Temat: ślizganie się tyłu na dziurach

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał TheRealDeal Zobacz post
    W momencie gdy zwalniasz balans samochodu się zmienia, większy docisk idzie na przednią oś, więc rozwiązanie tego problemu jest po pierwsze nie hamować w zakrętach, a po drugie kontrolowanie balansu przy pomocy przepustnicy.

    Prawdopodobnie ta zasada dotyczy każdego dupowozu. Ja, gdy bawię się w bardziej hardkorową jazdę moją Julką, to staram się trzymać zasady, że lepiej przed zakrętem przesadnie zwolnić, aby później w trakcie dodać gazu. Dlatego nigdy nie ma lipy i jeśli coś ucieka to jest to przód.
    Właśnie o to chodzi w przednionapędowym aucie... Przed zakrętem zwalniasz/hamujesz, dociążasz przednią oś, a kiedy wychodzisz z zakrętu... BUUUUUUT i Cię już nie ma .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #32
    TheRealDeal
    Gość

    Domyślnie

    Polecam nowy most w Warszawie, a konkretnie zjazd na Pułkową w stronę centrum, zajebisty łuk najpierw w dół a później wznoszący. MOCNE wrażenia z jazdy gwarantowane. Mnie tam jeszcze nic nie zaczeło uciekać ani przód ani tył, ciągle szukam limitu, oby tylko nie znajdował się ona na barierkach xD

  3. #33
    Użytkownik Ogier Avatar Wieri
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    MiTo QV
    Postów
    156

    Domyślnie

    Kolego, jedna z moich zasad - nigdy nie hamuję mocno lub nawet średnio (chyba, że zostanę niespodziewanie zmuszony) w zakręcie.
    Nie zrozumiałeś co napisałem.
    W Mito przy gwałtownym hamowaniu (i lekkiej nierówności terenu) tył sam potrafi uciekać, wystarczy lekkie odchylenie kierownicy o paręnaście stopni, lub nawet przy wyprostowanej.
    I jak napisał jeden z kolegów, da się to fajnie wykorzystać żeby dobrze się ułożyć w zakręcie.

    Pozdrawiam

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Cytat Napisał teon Zobacz post
    Wiec, poszukałem na forum włoskim isytuacja jest bardzo ciekawa. Sprężyny i amortyzatory żyją zupełnie oddzielnym życiem.
    Mianowicie twardość sprężyn jest dobierana nie pod względem czy jest sport pakiet czy nie ma. Jedyny, czynnikiem mającym wpływ na użyte sprężyny jest waga samochodu a dokładnie silnika i dodatkowego wyposażenia np. Obecność szklanego dachu. Wszystko by zachować ta sama odleglosc od ziemi i charakterystyke pracy niezaleznie od wyposażenia. Oddzielna sprawa to amortyzatory. I tu jest podbnie. Do fabryki przyjeżdżają jednakowe amortyzatory Sashs, które są ustawiane pod konkretna julkę. Najpierw wybiera się jedno z dwoch ustawień light(1.4 benzyna) heavy(diesle i qv) ma to wplyw na prace amortyzatora w zależności od silnika (wagi) następnie w ramach każdego z nich wybiera się ustawienie normal lub sport( czyli sport pakiet). Jedynie QV ma inne sprężyny i trochę zmodyfikowane zawieszenie.
    Bardzo ciekawa informacja, wielkie dzięki!

    ---------- Post added at 16:12 ---------- Previous post was at 16:04 ----------

    Cytat Napisał czarnydiabel Zobacz post
    Witam,mam problem z moja alfiatką,otórz jadąc po dziurach mam wrażenie ze slizga mi sie tył.Ktos tez tak ma?Nie wiem czy to normalne czy to cecha wielowachaczowewgo zawieszenia.
    Mam dokładnie tak samo jak Ty i bardzo mi się to podoba . Podobny efekt jest kiedy z dużą prędkością przejeżdża się przez koleiny, np. podczas wyprzedzania, kiedy szybko trzeba zmienić pas.
    Może też rodzaj i szerokość opon odgrywa tutaj rolę?

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Bardzo ciekawa informacja, wielkie dzięki!

    Tak, na tyle ciekawa że aż nieprawdopodobna. To by znaczyło, że każdą wersję można (?) ustawić sobie auto na sport lub "komfort" ... Coś mi się nie chce wierzyć.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Może też rodzaj i szerokość opon odgrywa tutaj rolę?
    tylko i wyłącznie szybkość / siła docisku (obciążenia tylnej osi) - np z teściową z tyłu nie zdarzyło mi się, a samodzielnie już tak
    w twardych zawieszeniach podskoczy wyraźnie, ale na krótko; w miękkich wrażenia może nie być, ale faktycznej przyczepności też może nie być (i śliczny bączek gwarantowany)

Podobne wątki

  1. ślizganie się sprzęgła AR 156 SportWagon 2.4JTD
    Utworzone przez dommat w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 23:36
  2. Ślizganie sprzęgła 156 2.4 jtd
    Utworzone przez kamil156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-11-2015, 22:13
  3. Przeniesienie napędu, ślizganie sprzęgła
    Utworzone przez Vapersisland w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2015, 18:18
  4. Ślizganie na 2 i 3 biegu
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 20:35
  5. Przerywa na dziurach!
    Utworzone przez przemolkas w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 09:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory