Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Wibracje przy przyspieszaniu. Uszkodzone przeguby wew. JTD

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Jeszcze raz dzięki za odp. Myślę też że temat przegubów wew w 2.4 JTD został wyczerpany. I jak juz pisałem jak nie zapomnę to zrobię manuala z wymiany.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    koledzy właśnie zakończyłem wyciąganie półosi z auta. Niby nie trudne ale mój wyjątkowo walczył i jest remis ( 3 śruby odkręcone 3 ucięte – z tym że jedna okręcona normalnie dwie nacięte na śrubokręt płaski bo środek się objechał reszta pękła na etapie śrubokręta płaskiego wiec zostało tylko odcięcie łepek )

    Co by nie było półoś na wierchu i zaczynają się problemy mianowicie:Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0385.jpg
Wyświetleń:	546
Rozmiar:	213.8 KB
ID:	52745na zdjęciu czerwonym kolorem zaznaczyłem gdzie przegub ma luzy. Na zielono tam gdzie ich nie ma a jak sa to znikome ze ich nie czuję.



    Czyli osadzenie krzyżaka na półosi jest wyjechane.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0384.jpg
Wyświetleń:	1696
Rozmiar:	223.0 KB
ID:	52746Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0386.jpg
Wyświetleń:	652
Rozmiar:	80.1 KB
ID:	52747Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0387.jpg
Wyświetleń:	721
Rozmiar:	83.9 KB
ID:	52748



    teraz pytanie wymiana samego przegubu albo krzyżaka pomoże czy lepiej kupic półoś bo z tego już nic nie będzie.

    Druga sprawa która mnie martwi to to : Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0388.jpg
Wyświetleń:	1135
Rozmiar:	215.7 KB
ID:	52749 czyli reszta półosi która wchodzi do skrzyni. Tez ma duże luzy srio duże. Jest spory przeskok przy obrocie lewo prawo zanim jest opór ( na biegu ) i w ogóle jest luźne chodzi góra dół i na boki. Na czarno zaznaczyłem śruby jest to element który można całkowicie wymienic ?? czy musze wyciągać skrzynię rozbierac mechanizm różnicowy i wymienić go ?

    pytam bo nie rozbierałem jeszcze nigdy skrzyni itd
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 12-04-2012 o 07:40

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Krzyżak powinien dosyć ciasno wchodzić na wieloklin półosi. Czy będzie ok okaże się po założeniu nowego krzyżaka.

    Jesli chodzi o luzy w skrzyni - jeśli nie ma wycieku spod półosi niczego nie ruszaj. Rozgrzebanie skrzyni do duże koszty. Jak się rozleci to kup używaną.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Damian dzięki za pstryczka w nos i otrzeźwienie



    Zrzuciłem osłonę spod silnika i sprawdziłem czy nie cieknie …. Wszędzie sucho uszczelniacze OK. stan oleju w skrzyni taki jakim go zostawiłem rok temu podczas wymiany. Skrzynia zostaje na aucie póki co. Idąc dalej pomyślałem o innej przyczynie przenoszenia wibracji na karoserię – poduszki silnika, skrzyni i chyba bingo - moja wygląda tak -
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0389.jpg
Wyświetleń:	364
Rozmiar:	190.7 KB
ID:	52806Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0391.jpg
Wyświetleń:	1066
Rozmiar:	230.7 KB
ID:	52807

    tak więc do wymiany idzie przegub wew, poduszka skrzyni i chyba od razu wymienię poduszkę silnika tą środkową i mam nadzieję ze wibracje przy przyspieszaniu ustaną

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Panie Pampik, z wymiany poduszki manuala też zrób! Nigdy nie wiadomo kiedy padnie u innych posiadaczy 166 a manual to coś pięknego..

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    części zamówione oczywiście w autosklep 24 hehe jak już wszystko wymienię napiszę co i jak

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Właśnie skończyłem wszystko skaładać do kupy. A więc tak wymienione - poduszka skrzyni/ poduszka środkowa silnika ( ta za miaską olejową ) i cała lewa półoś. Przegub wew kupiłem ale okazało sie że wieloklin na półosi jest zniszczony i nie było sensu zakładac nowego przegubu.


    Po drodze doszło jeszcze do wymiany tuleja łapy silnika ( ta od drążka rekacyjnego ) :

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zdjęcie0398.jpg
Wyświetleń:	326
Rozmiar:	66.3 KB
ID:	53322

    Jakby ktoś kiedyś szukał to półoś lewa jest taka sama jak prawa. Na prawej jest jeszcze podpora ale ja się odkręca.

    Efekt ?? W końcu nic mi nie wibruje jak przyspieszam. Wibracje były odczuwalne ok 30 km/h a później przy ok 110 km/h. Teraz spokój. Winowajcą zamieszania chyba były poduszki silnika. W "zrób to sam" opisałem co i jak.

    Mechanizm różnicowy ma luzy ale z niego nie cieknie i to nie on był powodem wibracji także na razie zostaje tak jak radził DamianS.

    Pozdro
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 18-04-2012 o 23:02

  8. #18
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Druga sprawa która mnie martwi to to : Wibracje przy przyspieszaniu. Uszkodzone przeguby wew. JTD-zdj_cie0388.jpg czyli reszta półosi która wchodzi do skrzyni. Tez ma duże luzy srio duże. Jest spory przeskok przy obrocie lewo prawo zanim jest opór ( na biegu ) i w ogóle jest luźne chodzi góra dół i na boki. Na czarno zaznaczyłem śruby jest to element który można całkowicie wymienic ?? czy musze wyciągać skrzynię rozbierac mechanizm różnicowy i wymienić go ?
    Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam tutaj. Demontowałem ostatnio przeguby wewnętrzne w celu ich wymiany i zauważyłem, iż tak jak kolega Pampik mam luz na kielichu wchodzącym do skrzyni tj. góra-dół. Czy tam taki luz musi być? Po drugiej stronie tego luzu nie mogę stwierdzić, gdyż zamontowana jest tam podpora półosi.
    Co by wskazywało na uszkodzenie mechanizmu różnicowego? Kiedy i jak najlepiej poznać, że trzeba wyregulować owy mechanizm za pomocą spcjalnych podkładek?

Podobne wątki

  1. [156] Wibracje auta przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Szymczyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 23-10-2017, 20:54
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-05-2015, 17:50
  3. Wibracje przy przyspieszaniu - przegub wew/półoś
    Utworzone przez danyielek w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 15:42
  4. [145] Wibracje przy przyspieszaniu od 70-80km/h
    Utworzone przez Lotnik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 00:10
  5. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory