Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: problem z odpalaniem 1.9 jtd

  1. #1
    alfaldz
    Gość

    Domyślnie problem z odpalaniem 1.9 jtd

    witam


    mamy problem z nasza srebna kobietka ... mianowicie zawsze rano odpala bez najmniejszego problemu bo dluzszym postoju tak samo lecz np w trakcie jazdy nad morze przy kazdym tankowaniu czy tez postoju na jedzenie w momencie wylaczenia silnika nie chce juz odpalic auto

    opis problemu:
    po przekreceniu zaplonu odczekujemy chwile az zgasna kontrolki wylanczam odcinke zaplonu i odpalam nastepuje krecenie rozrusznika i auto nie odpala a zaczyna nim telepotac i rzucac tak jak by go rozrusznik krecil nadal ale bez paliwa

    diagnoza mechanika:
    uszkodzony czujnik walu

    wiec wymienilismy na nowy efekt nadal ten sam

    obstawialismy ze to moze odciecie wiec pojechalismy na zdemontowanie odcinki do warsztatu gdzie to zakladali ale problem nadal wystepuje wiec odcinka zalozona powtornie po kilku dniach uzytkownia auta

    podkreslam nigdy na zimnym silniku to sie nie dzieje

    jedyny sposob na odpalenie auta w sytuacji wystepujacego problemu to wbicie 1 biegu lub wsteczneg ruszenie bez sprzegla tak by zaskoczyl i wtedy odpala ... co prawda wyskakuje blad na wyswietlaczu zegarow ze blad abs itp ale auto odpala z holu tak samo czy z popychu ale to zrozumiale bo to ten same efekt co wymuszenie ruszenia z biegu


    ktos ze znajomych powiedzial ze to moze byc problem z rozrusznikiem ale on kreci bez problemu wiec nie wiem ile w tym prawdy
    obstawiamy wtrysk tylko pytanie czy jest mozliwosc by tylko na cieplym mial problem z odpaleniem gdyby to byl wtrysk to czy problem nie wystepowal by juz zawsze?


    czy ktos z Was spotkal sie z podobny problemem


    auto jest z roku 2001
    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    wygląda na czujnik położenia wału korbowego.. nie wymienili Ci przez przypadek ale czujnika wałka rozrządu?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Rozrusznik jest ok skoro uruchamia auto (jak napisałeś tylko jak jest zimne, ale jednak), więc to możesz wykluczyć. Z reszta kręci silnikiem jak piszesz
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  4. #4
    piotrpom
    Gość

    Domyślnie

    Ja w poprzednim aucie miałem taki sam problem, po kilku wizytach u mechanika okazało się że jest pęknięta głowica. Gdy auto się nagrzało podnosiło się ciśnienie w układzie chłodzenia i jak zgasiłem silnik to płyn zalewał tłoki. Było to tak małe pęknięcie że nic nie było widać w zbiorniczku płynu i w oleju a jednak nie chciał odpalić. i jak pchałem to też odpalał a z rozrusznika nic. Mam nadzieję że u Ciebie tego nie ma ale sprawdź uszczelkę

  5. #5
    alfaldz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpom Zobacz post
    Ja w poprzednim aucie miałem taki sam problem, po kilku wizytach u mechanika okazało się że jest pęknięta głowica. Gdy auto się nagrzało podnosiło się ciśnienie w układzie chłodzenia i jak zgasiłem silnik to płyn zalewał tłoki. Było to tak małe pęknięcie że nic nie było widać w zbiorniczku płynu i w oleju a jednak nie chciał odpalić. i jak pchałem to też odpalał a z rozrusznika nic. Mam nadzieję że u Ciebie tego nie ma ale sprawdź uszczelkę
    hej
    no to mnie nie pocieszyles ... ale ok sprawdzimy to bo znowu auto idzie na warsztat wiec dziekujemy za info

    co do czujnika "czujnik położenia wału korbowego" wymienili czujnik walu na 100%
    teraz idzie auto na warsztat beda sprawdzane wtryski (bo jak pisalem niedawno to auto bylo kupione i nie mam pewnosci na jakim shicie to wczesniej smigalo)
    thx za info ... bede zdawac relacje co dalej
    pozdr

  6. #6
    alfaldz
    Gość

    Domyślnie

    witam po dluzszym czasie

    okazalo sie ze padly wtrysk na 4 garze .. dawal praktycznie zerowe cisnienie po wymianie wtrysku problem przestal istniec


    dzis za to auto po 3 dniach stania na zimnie (w nocy do -10st) odpalilo po czym po chwili zapalilo sie low battery i zgasly wszystkie kontrolki na desce ... wiec padl aku ... 4 miesieczny ... jutro auto idzie na warsztat okaze sie czy aku (w sumie nowy jest walniety) czy ladowanie siadlo i ost jazda byla bez ladowania ... lecz kontrolka sie zadna nie zapalila ... wiec ciekawe czy to nie kolejny jakis psikus naszej malej histeryczki 147

    pozdr

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Trochę odświeżę temat, bo po co zakładać nowy.

    Mam ten sam problem.

    Jak jest zimny, to wystarczą 2 obroty i autko ładnie chodzi, równo.
    Ale jak się silnik zagrzeje i wyłączę go np na parkingu i chcę go powiedzmy za 10 min włączyć to kręci kręci kręci i nic....dopiero jak trzy razy będę powtarzał odpalanie to zaskoczy. Nie wiem nawet może w jakim momencie go odpalać? Może akurat w złym? Nie wiem co to może być.

    Problem występuje tylko jak jest ciepły silnik, przy zimnym to tak jak napisałem, 2 obroty i jest elegancko. Ale jak ciepły to masakra.

    Proszę o jakieś wskazówki, pomoc.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Trochę odświeżę temat, bo po co zakładać nowy.

    Mam ten sam problem.

    Jak jest zimny, to wystarczą 2 obroty i autko ładnie chodzi, równo.
    Ale jak się silnik zagrzeje i wyłączę go np na parkingu i chcę go powiedzmy za 10 min włączyć to kręci kręci kręci i nic....dopiero jak trzy razy będę powtarzał odpalanie to zaskoczy. Nie wiem nawet może w jakim momencie go odpalać? Może akurat w złym? Nie wiem co to może być.

    Problem występuje tylko jak jest ciepły silnik, przy zimnym to tak jak napisałem, 2 obroty i jest elegancko. Ale jak ciepły to masakra.

    Proszę o jakieś wskazówki, pomoc.
    Zrób próbę przelewową i będziesz wszystko wiedział. Możesz jeszcze przed i w czasie rozruchu i po odpaleniu wrzucić logi z ciśnienia paliwa na listwie common rail. Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar -Marco-
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    STA
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 2001 115KM
    Postów
    138

    Domyślnie

    Może to głupie pytanie, ale po prostu nie wiem. Jak zrobić ową próbę przelewową? Nigdy takiego czegoś nie robiłem jeszcze.
    A jeżeli chodzi o logi z ciśnienia, to potrzebowałbym do tego komputer, a niestety nie mam kabla, aby podpiąć autko pod komputer...

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał -Marco- Zobacz post
    Może to głupie pytanie, ale po prostu nie wiem. Jak zrobić ową próbę przelewową? Nigdy takiego czegoś nie robiłem jeszcze.
    A jeżeli chodzi o logi z ciśnienia, to potrzebowałbym do tego komputer, a niestety nie mam kabla, aby podpiąć autko pod komputer...
    O próbie przelewowej jest bardzo dużo w internecie i wykonanie jej jest bajecznie proste tyle że będzie się później trochę ropą śmierdziało tu link:
    http://www.mondeoklubpolska.pl/showt...272#post474272
    a tu przykładowe obrazy
    http://www.google.pl/search?q=pr%C3%...HoXRsgbbrMybBA
    Jak widać można to lać do strzykawek, wężyków, szklanek a nawet pojemników na mocz... pomysłów jest tyle ile samych wykonawców próby. Najważniejsze jest później żeby ocenić i porównać ilość paliwa z poszczególnych wtryskiwaczy.

    Co do kabelka możesz go kupić na alledrogo - tu daje link:
    http://allegro.pl/interfejs-fiat-alf...226298893.html
    Widać powyżej że cena jest śmieszna a darmowy FES w zupełności ci wystarczy...
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. AR 147 1.6 TS 105 KM problem z odpalaniem
    Utworzone przez nwj1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 13:08
  2. Problem z odpalaniem v6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 10:13
  3. problem z odpalaniem 1.6 ts
    Utworzone przez brozek w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-04-2014, 21:17
  4. [159] Problem z odpalaniem
    Utworzone przez ziomek887 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 19:57
  5. problem z odpalaniem
    Utworzone przez marianek24 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-12-2009, 22:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory