Strona 39 z 52 PierwszyPierwszy ... 293031323334353637383940414243444546474849 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 381 do 390 z 519

Temat: Falowanie przy toczeniu i dojeżdzaniu do świateł bliższe rozwiązaniu

  1. #381
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    pozostalo mi tylko potwierdzić że odpinając kostke od ABSu falowanie znika
    ja i tak jeżdżę z odpiętym kabelkiem, ale u szwagra po odpięciu kostki, nie falowały obroty
    nawet po czyszczeniu pinów nie było poprawy

  2. #382
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Bo to pewnie sterownik od pompy robi tę błędy, czyściłem piny tak samo i nic to nie dało, pozostaje odpięcie lub naprawa sterownika (ale nikt nie mówi że to zadziała)...

  3. #383
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    przeglądam sobie różne fora i czytam o zimnych lutach w sterowniku
    dosyć dużo jest takich tematów
    dziś rozbieram sterownik i zdam relację

  4. #384
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    niech kolega zda relacje co się zmieni...
    Nie wiem czy nie jest wymagane jakieś programowanie tego ustrojstwa...
    W moim wcześniejszym poście dałem link do firmy która bawi się w naprawy sterowników...

    A jak to zdejmiesz z samochodu...? sterownik z pompą, czy masz jakiś pomysł na zdjęcie samego sterownika...? (mowa o AR156)

  5. #385
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    jezeli sam sterownik nie zejdzie to odpuszcze
    niby można go odkręcić ale czy wyjdzie ?

  6. #386
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Niby teoretycznie jest to wina sterownika ABS bo po odpięciu wtyczki falowanie ładnie znika, tylko jest jeden problem. Sterownik ABS ma taki duży bezpiecznik w puszcze z prawej strony obok zbiorniczka płynu hamulcowego. Skoro miała by to być wina samego sterownika ABS to wyjęcie bezpiecznika od sterownika ABS załatwiło by sprawę, a okazuje się, że samo wyłączenie sterownika ABS bezpiecznikiem nic nie daje. Co daje dopiero efekt zaniku falowania? wypięcie całkowite kostki z wiązką ze sterownika ABS. Jaki wniosek z tego? ano taki, że samo wyłączenie zasilania na sterowniku ABS nie załatwia do końca problemu. Wpięta kostka z wiązką kabli do ABSu nadal komunikuje się z ECU za pomocą ścieżek na płytce sterownika ABS i dopóki wiązka kabli jest wpięta w sterownik ABS, sygnał jest przekazywany, po prostu wiązka kabli dopóki jest wpięta, ma przejście. Teraz trzeba zadać sobie pytanie, czy to na pewno wina sterownika ABS, czy po prostu wypinając wiązkę kabli przerywamy sygnał do ECU, który tylko jest przekazywany przez sterownik ABS.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #387
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Więc na co kolega stawia...?

  8. #388
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Tak jak wspomniałem wyżej, zrobiłem test na wyjętym bezpieczniku od ABS i samo wyłączenie sterownika ABS z zasilania pokazuje że nic to nie daje. Uważam że sama kostka na sterowniku ABS gdy jest do niej wpięta wtyczka z wiązką przekazuje nadal jakieś sygnały na zasadzie zamkniętego obiegu na płytce drukowanej sterownika ABS. Wypięcie wtyczki przerywa obieg. Wykluczył bym więc sam sterownik ABS. Trudno jest mi powiedzieć co może być przyczyną, ale na pewno pokazuje to że pewien sygnał o prędkości pojazdu jest tylko przekazywany dalej.

    Na innych forach czytałem że większość problemów z ABS'em to nie sam sterowni i stawiał bym na:
    -zaśniedziałe styki wtyczki które źle przekazują sygnał,
    -pomimo sprawnego bezpiecznika, potrafi także przerywać z powodu zaśniedziałych styków- zapalająca się rzadko kontrolka ABS
    -uszkodzone przewody od czujników prędkości,
    -uszkodzone pierścienie magnetyczne na łożyskach

    Nie doczytałem aby ktoś musiał wymieniać sam sterownik ABS, choć chciałbym aby to właśnie on był przyczyną, bo mielibyśmy problem z głowy.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #389
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Jutro bede dlubal przy ABSie,wyczyszcze styki i obejrze to wszystko.Generalnie u mnie problemu w tej chwili nie ma z falowaniem ale ABS pali sie ze wzgledu na walniety czujnik wiec sie za to wezme i przy okazji spojrze na ten sterownik.
    Dorobilem sie w koncu interfejsu wiec sie dowiem co pokazuje ECU kiedy teraz akurat nie faluje

  10. #390
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    rozebrałem wczoraj sterownik (zdjęcia wrzucę później)
    oczywiście całość jest nierozbieralna, jedna część składa się ukladów (podobne do ECU), zamiast ścieżek są druciki cieńsze od włosa
    druga część też nie jest rozbieralna, a w niej są dwa przekaźniki, jakiś kondensator (więcej nie widziałem bo nie dało się wyjąć płytki)
    jeżeli cos sie popsuło w ABS to nie jest to naprawialne, przynajmniej dla mnie
    dobrze pisze motofan
    tez kiedyś, odpinałem bezpiecznik ABS-u i bez skutków, więc wade/uszkodzenie ABS odrzuciłem od razu bo nie mając zasilania co on mógł robić z falowaniem?
    sterownik ABS ma jeszcze jedną wtyczkę od dołu, sądząc po grubości i ilości przewodów jest to zasilanie

Podobne wątki

  1. Falowanie przy 2-2,5 tyś obrotów w 16v JTDm
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-06-2011, 06:49
  2. [155] Falowanie obrotów przy odpalaniu.
    Utworzone przez jedrekDSK w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-11-2010, 12:26
  3. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  4. [146] gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyzowania, pali się kontrolka wtrusku
    Utworzone przez komar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-03-2009, 22:53
  5. [156] 1500 rpm przy toczeniu ?
    Utworzone przez Marcin_AR w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory