Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Regulacja nachylenia kąta kół tylnych

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    dokładnie, zasadą tego zawieszenia jest utrzymanie cały czas koła w pozycji pionowej bez względu na obciązenie

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar b-ski
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    PiotrkĂłw Trybunalski, Poland
    Auto
    Bella 166 2,4jtd Millenium
    Postów
    754

    Domyślnie

    tak jak sqadak pisze jest taka możliwość, regulacji kąta pochylenia koła. Od pewnego czasu jedno z kół miałem pochylone bardziej względem drugiego, nie pomogła wymiana tulei wachliwych ani wahacza górnego, no może trochę ale to dalej nie było to, dopiero przy wymianie tulei na belce, po zdemontowaniu jej okazało się że uchwyty wachaczy górnych które to tam się znajdują(mocowane na 4 imbusy) mają możliwość regulacji, po wprowadzeniu drobnych zmian(mówię drobnych, bo gdy przesuniemy za bardzo to koło może nam wystawać w drugą strone, a możemy to sprawdzić dopiero po zmontowaniu wszystkiego)i złożeniu do kupy koła z tyłu stoją idealnie...

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Idąc tym tropem to możemy wyregulować wszystko co nieregulowalne....... Za regulowane uznajemy tylko mimośrody i śruby rzymskie - z zasady. Wszystko inne to po prostu robota na czuja w punktach nie przewidzianych fabrycznie do tego. Ale oczywiście jeżeli ktoś źle coś złoży, albo nadmiernie się zużyło to takie ruchy są wskazane. Ale to trzeba mieć znajomka z geometrią żeby można było pokombinować.

  4. #14
    arni52
    Gość

    Domyślnie

    Witam koledzy napiszę w tym temacie bo nie chce zakładać nowego, gdyż mam taki problem koła z tyłu stoją tak / \ i tnie mi opony od wewnątrz już nie nadążam kupować opon, co jest do wymiany ?

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    najlepiej tuleje w zwrotnicy ( to podstawa - pływająca) łącznik pionowy, wahacz górny poprzeczny ( banan) tuleje przednią i tylna ( pływającą) na wahaczu dolnym

  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Najlepiej to sprawdz w warsztacie albo stacji kontroli pojazdow. Proste.

  7. #17
    matestan
    Gość

    Domyślnie

    Hej.
    Sorka za odkopanie tematu, ale mam pytanko (mam ten sam problem, a wszystkie elementy w zawieszeniu wymieniłem) jak u kolegi, który założył temat zakończył się ten problem? Wymiana tulei czy regulacja zawieszenia? jak regulacja to gdzie ona się znajduje? Bo nie chce zdejmować całej belki tylnej na darmo.
    Pozdrawiam

  8. #18
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Garwolin
    Auto
    alfa romeo 166 2,0 TS + LPG
    Postów
    154

    Domyślnie

    zrby dokopac sie do regulacji na mocowaniach bananów musisz i tak odkrecic belke

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie

    Cytat Napisał matestan Zobacz post
    Hej.
    Sorka za odkopanie tematu, ale mam pytanko (mam ten sam problem, a wszystkie elementy w zawieszeniu wymieniłem) jak u kolegi, który założył temat zakończył się ten problem? Wymiana tulei czy regulacja zawieszenia? jak regulacja to gdzie ona się znajduje? Bo nie chce zdejmować całej belki tylnej na darmo.
    Pozdrawiam
    jeżeli masz wszystko sprawne z tyłu to zostaje tylko regulacja górnych wahaczy znajdują się na górze belki. do regulacji podnieś dupe do góry, koła wek, nic nie luzuj tylko odkręć 4 śruby od belki. Opuści się troche, potem jej w tym pomożesz ciągnąc w dół tak aby wahacze dolne były w jednej linii z belką, takie opuszczenie daje wystarczający dostęp do tych mocowań aby je ustawić. o ile stopni masz zły kąt pochylenia??

  10. #20
    matestan
    Gość

    Domyślnie

    Odkręciłem całą belkę, bo mechanik który mi wcześniej zawieszenie robił chyba nie wiedział o tym, że punkt przykręcenia górnego wachacza jest tak ważny, a pozatym śruby na klej wkręcił. Poprawiłem i odrazu widać, że koła są bardziej pionowo. Dzisiaj sobie dokładnie sprawdzę kąty. Dzięki za pomoc

Podobne wątki

  1. regulacja pochylenie tylnych kół
    Utworzone przez siapek w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-05-2015, 14:49
  2. [159] Kąty nachylenia kól
    Utworzone przez porterneon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2013, 23:18
  3. Regulacja kąta uchylenia przepustnicy
    Utworzone przez darek2116 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-07-2012, 18:53
  4. Koła - regulacja kąta pochylenia /--\
    Utworzone przez bella-hella w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-06-2010, 15:42
  5. [GTV Spider] Geometria kół, tył - czy jest regulacja kąta pochylenia koła?
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory