Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 41

Temat: Zamulony silnik do 3000obr/min JTD

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    Jaki ten głos jest- taki jakby metaliczny ale nie dokońca metaliczny?, twarrdy głos pracy silnika? i jak wciśnesz gaz do oporu na postoju to dziwny głośny ryk jest z układu dolotowego? Zdejmujesz osłony od rozrzadu i sprawdzasz, jak masz nowy pasek to znaki powinny na nim jeszcze być, maja sie zgrywać po założeniu paska, koło zębate wałka rozrządu+znak na pasku i koło zębate wału+znak na pasku, lub znaki na kołach i korpusie silnika, znajdziesz gdzieś w sieci zdjecie napewno, tylko żebyś np nie pogorszył sprawy

  2. #32
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Byłem dzisiaj u mechanika,facet trochę się znał chyba ma dwie alfy 156 1.8 i 146 1.9 jtd przejechał się ,obejrzał mówi że to zawór EGR trzeba zaślepić albo jakiś czujnik od egr nowy zakupić i dlatego taka moja 166 jest słaba bo turbine sprawdzał i jest Ok a na jego komputerze wyskoczyło coś z zaworem EGR

  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    moze wystarczy wyczyscic.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  4. #34
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Miałem już czyszczony zawór Egr Czarek , a ten mechanik powiedział że bez sensu bo to mogło tylko pogorszyć sprawę :/ zobaczymy w sobote jak odbiorę

  5. #35
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Odebrałem i jest to samo turbo zaczyna ciagnać teraz trochę szybciej od 2500 obr KU** ale znowu jest nie tak

  6. #36
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    i jak doszedłeś co i to było ?

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    1). wersja 140CV CF2, czyli 136KM - ma zmienną geometrie
    2). jak sprawdzić EGR? w FES bierzesz % otwarcia EGR i zaczynasz sczytywać podczas jazdy autem. Jak stoisz w miejscu, czyt. jałowe obroty, lub jedziesz jednostajną prędkością, % otwarcia będzie większy od 1. Jak zaczynasz przyspieszać, wówczas % otwarcia powinien spaść do 1, czyli powinien się zamknąć - natychmiast po wciśnięciu gazu. Jeżeli z opóźnieniem zamyka się EGR (czyli % otwarcia schodzi do 1 wolno) to zaślepiasz EGR. EGR odpowiedzialny jest za to, żeby po naciśnięciu na gaz, całe spaliny szły na część gorącą turbo - w ten sposób "cała moc spalin" napędza turbinę.
    Dodam tylko, że jak będziesz robił pomiar, to dodaj sobie obroty, żebyś widział kiedy przyspieszając, zamyka się Tobie EGR.
    3). Jak już napisałem, że spaliny napędzają turbo, to dodam tylko, że turbo działa tak długo, jak włączony jest silnik, to co czujemy od prawie 2000 obrotów (w Twoim przypadku trochę więcej), to maksymalna dawka doładowania i wydajność silnika.
    4). Wartość w naszym ECU, dla "desired boost pressure" / "docelowa wartość doładowania" to 0 - mechaniczne sterowanie gruszką (wastegate), brak "mapy" docelowego (oczekiwanego) doładowania.
    5). Jak na pewno poradzisz sobie z EGRem, to sprawdź, jakie masz doładowanie względem obrotów - w FESie dodaj obroty i ciśnienie doładowania - z Twojego opisu wynika (niestety czytałem na szybko, nie chciało mi się wszystkiego ) widzę, że miałeś regenerowaną turbinę - prawdopodobnie źle masz wyregulowany ogranicznik, na którym spoczywa cięgno do sterowania geometrią, podłączone do sztangi gruszki, przez co na wyłączonym silniku i przy niskich obrotach, masz już trochę zmienioną geometrię, tzn. kierownice są już trochę otwarte. Musisz wykręcić ogranicznik - zaznaczony na zdjęciu, które zaraz dodam - tak, żeby kierownice były całkowicie "zamknięte", tak żeby powietrze "sunęło" po tych kierownicach, a nie zostało już zatrzymywane przez częściowo otwarte kierownice.
    Wykręcasz (z tego co pamiętam) imbusem, wcześniej poluzowując nakrętkę kontrującą. Dostęp do tej nakrętki i śruby (a raczej jej gwintu) masz, stojąc przodem do maski, poniżej kolektora wydechowego, powyżej przewodu oleju, podłączonego do turbo - luzujesz nakrętkę, wykręcasz ten gwint imbusem i jednocześnie patrzysz, czy cięgno gruszki się podnosi (chowa się do gruszki) - jeżeli tak, to masz odpowiedź słabego "kopa" - to wszystko jest odpowiedzialne za niskie obroty, a tym bardziej za "szybkie doładowanie" - zamknięte kierownice, szybciej "sunie" powietrze i doładowuje silnik.
    Wcześniej jednak wrzuć logi z obrotów i doładowania - depnij kilka razy, żeby było widać jak doładowuje przy mocnym wciśnięciu gazu.


    Prośba o podklejenie powyższego tekstu, bo szybko nie będzie mi się chciało po raz kolejny tego pisać
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20110903009.jpg
Wyświetleń:	597
Rozmiar:	335.7 KB
ID:	53894  
    Ostatnio edytowane przez grzgar ; 24-04-2012 o 16:07
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  8. #38
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    zrobione auto przepływomierz był walnięty

    ---------- Post added at 11:53 ---------- Previous post was at 11:52 ----------

    przepływomierz był do wymiany pozdrawiam wszystkich

    ---------- Post added at 12:02 ---------- Previous post was at 11:53 ----------

    muszę jeszcze sie uporać z wymianą
    - łozysko koła tył
    - napinacz paska wieloklinowego (jak rozgrzeje się auto to dzwoni mi coś przy śilniku taki wur*** dzwięk jak traktor)
    - centralny zamek nie zamyka się z pilota
    - zagłówek od pasażera znajomy pociągnął i coś strzeliło w nim teraz cały lata :/

  9. #39
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    a odpinałeś wcześniej przepływomierz i próbowałeś się przejechać ?? i było tak samo ? czy od razu kupiłeś nową przepływkę

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    kupiłem nową firmy bosch ,ale jeszcze chyba nie jest to idzie lepiej ale nie ma jakiejś rewelacji na maxa .

    ---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:09 ----------

    jakaś magia mechaników ku*** mam teraz adres dobrego mechanika od Alfy i tam będe robił auto albo za pare mc je sprzedam bo pracuje tylko na auto :/

Podobne wątki

  1. Silnik kręci tylko do 3000obr/min 2.0 TS
    Utworzone przez RAFALczudec w dziale 166
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-10-2013, 13:08
  2. Zamulony silnik od 3000 obr/min JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 08:15
  3. Zamulony silnik 2,5 V6
    Utworzone przez Krzychu25wroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 19:07
  4. Zamulony silnik 2,4
    Utworzone przez gryzli74 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 08:30
  5. Zamulony silnik 166 3.2 V6
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-06-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory