Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: [156] Jakie obroty przy setce

  1. #21
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Olowek
    Mi przy 100km/h dochodzi prawie do 3000 obrotów, na V biegu oczywiscie. Kolega ma taki sam silnik i podobne wyniki
    To tak jak u mnie w 1.8 czyli tak ma być, a teoretycznie to powinienem mieć deczko większe obroty od 2.0 bo słabszy silnik musi nadrobić obrotami by uzyskać taką samą prędkość jak mocniejszy.
    Szkoda że nie ma 6 bo w trasie przy stałej prędkości by się przydała. Przy 120 az się prosi o to.

  2. #22
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    hmmm to ciekawe czemu ja mam tak niskie... (100, V i 2625 obr... niech nawet bedzie 2700 bo licznik minimalnie klamie - gps test)...
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

  3. #23
    Big Foot
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    słabszy silnik musi nadrobić obrotami by uzyskać taką samą prędkość jak mocniejszy.
    Nie jest prawdą to co napisałeś, obroty przy danej prędkości są zależne od skrzyni a nie od silnika, co zresztą napisał destikero. Pojemnośc i moc silnika mówią tylko o tym jak szybko i czy w ogóle się wkręci na dane obroty.

    A konkretniej mówiąc obroty przy danej prędkości są zależne od przełożeń skrzyni i od średnicy kół. Jeśli ma sie większe koła, to obroty będą niższe.

    A dodatkowo obrotomierze na deskach potrafią przekłamywa o dobre 500 ob/min

  4. #24
    ViP Pirat drogowy Avatar szamacz
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR GT 1.9 jtd
    Postów
    261

    Domyślnie

    Ja dzisiaj zauważyłem że po wymianie świeć i termostatu silnik potrzebuje troszeczkę mniejszych obrotów do uzyskania tej samej prędkości. V bieg 3tys obrotów = 105-110 km/h wcześniej przy tych samych obrotach miałem około 100km/h. Przy okazji chciałem powiedzieć dobre słowo o świecach brisk tuning AOR12LGS oraz DOR14LGS. Samochód chodzi bardzo ładnie, silnik pracuje równo i lepiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu
    To co się liczy w życiu to szybkie dziewczyny i piękne samochody...

    AR 156 2.0 TS - była i jest dalej w rodzinie
    AR GT 1.9 jtd powered by Rperformance

  5. #25
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tom993
    hmmm to ciekawe czemu ja mam tak niskie... (100, V i 2625 obr... niech nawet bedzie 2700 bo licznik minimalnie klamie - gps test)...
    Masz sporo nowszy samochód. Nikt nie wie raczej, czy skrzynia ma takie same przelożenia i co jeszcze jest zmienione.
    Cytat Napisał Big Foot
    Nie jest prawdą to co napisałeś, obroty przy danej prędkości są zależne od skrzyni a nie od silnika, co zresztą napisał destikero. Pojemnośc i moc silnika mówią tylko o tym jak szybko i czy w ogóle się wkręci na dane obroty.
    Tu chyba Ty się mylisz. Tak jak napisałem, słabszy silnik musi mieć wyższe obroty by uzyskać moc taką jak osiągnie silnik o większej pojemności, przy takiej samej prędkości samochodu.Przynajmniej dla mnie jest to logiczne, ale być może ma tu coś wspolnego fizyka, na ktorej nie znam się.

  6. #26
    Big Foot
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    Tu chyba Ty się mylisz. Tak jak napisałem, słabszy silnik musi mieć wyższe obroty by uzyskać moc taką jak osiągnie silnik o większej pojemności, przy takiej samej prędkości samochodu.Przynajmniej dla mnie jest to logiczne, ale być może ma tu coś wspolnego fizyka, na ktorej nie znam się.
    Owszem, wyższe obroty dają zazwyczaj większa moc, ale moc ma głównie znaczenie przy przyspieszaniu.

    Matematyka: Obwód koła 15" w przybliżeniu to 150 cm, jadąc 100km/h pokonujemy 1666metrów na minute, czyli koło kręci się z prędkością 1111obr/min i ta prędkoś nie ma żadnego związku z mocą silnika. A skoro przelożenie skrzyni na danym biegu nie może się zmienic, obroty silnika są ścisle zalezne od obrotów kół.
    Moze sie to w calosci nie zgadzac tylko kiedy mamy poślizg kół lub uślizg na sprzęgle.


    Podam przykład roweru: obojętnie kto jedzie rowerem, słaba (lecz piękna ) kobieta, czy zawodowy kolaż, to zakładając, że jadą takim samym rowerem, na tym samym przełożeniu muszą pedałowac tak samo szybko, lecz jedna osoba "zmęczy" się szybciej a druga później, możesz to sprawdzic na jakims rowerze.

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    tomkap,

    Obroty silnika przy danej predkosci zaleza od skrzyni biegow i rozmiaru kol
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  8. #28
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Czyli mam rozumieć że jak zamontuję silnik słabszy od CC np. mający 50KM, i jadąc 100KM/H także będę miał 3000obr. Bo wydaje mi się że trzeba by go było wkręcić na wyższe obroty aby dał radą nadać dla samochodu tą prędkość. Sądzę że przy 3000obr jechał by najwyżej 60km/h i aby jechać szybciej trzeba by było zwiększyć obroty poprzez naduszenie pedału gazu :wink:

  9. #29
    Big Foot
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomkap
    Czyli mam rozumieć że jak zamontuję silnik słabszy od CC np. mający 50KM, i jadąc 100KM/H także będę miał 3000obr.
    Jeśli nie zmienisz skrzyni biegów to dokładnie tak.
    Ale ponieważ silnik jest słabszy rozpędzi się do tej prędkości w dłuższym czasie.
    I drugie ale, słaby silnik moze nie miec mocy żeby w ogóle osiągnąc tą prędkośc, wtedy trzeba zamontowac inną skrzynię biegów.

  10. #30
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    Cytat Napisał szamacz
    Ja dzisiaj zauważyłem że po wymianie świeć i termostatu silnik potrzebuje troszeczkę mniejszych obrotów do uzyskania tej samej prędkości. V bieg 3tys obrotów = 105-110 km/h wcześniej przy tych samych obrotach miałem około 100km/h. Przy okazji chciałem powiedzieć dobre słowo o świecach brisk tuning AOR12LGS oraz DOR14LGS. Samochód chodzi bardzo ładnie, silnik pracuje równo i lepiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu
    :shock: :shock: :shock:
    Blagam Was...jesli macie pisac takie brednie, to lepiej wcale :roll:
    Minimalne pojecie trzeba miec na temat mechaniki samochodowej :roll:
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

Podobne wątki

  1. [159] Jakie obroty rozrusznika przy odpalaniu?
    Utworzone przez gsmfon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 14-12-2017, 23:27
  2. 4HP20 - Jakie obroty przy 120km/h
    Utworzone przez popi w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 21:51
  3. [33] Jakie obroty przy jakiej prędkośći??
    Utworzone przez Pol3wa w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-07-2010, 03:12
  4. [146] Jakie obroty przy 100km/h?
    Utworzone przez bartekpucus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-10-2008, 23:57
  5. jakie obroty przy predkosci 140 na godzine ?? 145 1.6 t.s.
    Utworzone przez piogor9618 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-08-2008, 15:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory