Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Zanik mocy 166 2.4JTD

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    a może jakiś gówniany przepływomierz kupiłeś ?

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001r
    Postów
    22

    Domyślnie

    Obroty w normie na jałowym, w ogóle auto śmiga dobrze, bez przepływki, tylko dymek ładny puszcza. Natomiast przepływkę kupiłem boscha w intercars 380zł, na pewno taka jak powinna być sprawdzałem i tu na forum i w katalogu boscha. Jako że i tak należało jechać podreperować zawias oleje etc. , to i przy okazji tym się zajmą u Pabla - pablogarage.pl. Po wstępnej diagnozie będą sprawdzone wyżej opisane przez was sprawy.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Jeżeli przepływka jest ok, to stawiam na pęknięty wąż doładowania albo niesprawny EGR.
    Sam miałem pęknięty wąż IC - kolektor, którego to pęknięcia w ogóle nie było widać. Właśnie przy przyspieszaniu (nawet nie dynamicznym, a wręcz spokojnym) autko puszczało "bąka". Po wymianie, jak ręką odjął - obroty wróciły, jak i brak czarnego dymu. Oczywiście może być też pęknięty wąż turbo - IC.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tadziq
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 155 1,9 TD '93 | Alfa Romeo 166 2,4 jtd 20V Sportronic '04
    Postów
    65

    Domyślnie

    Ja też miałem pękniętą rurę IC-kolektor i wtedy bardziej dymiło... po wymianie jednak dalej dymi tylko mniej...
    A do rury turbina-IC to juz nie jest tak łatwo sie dostać jak do rury IC-kolektor, która jest na wierzchu...

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał tadziq Zobacz post
    Ja też miałem pękniętą rurę IC-kolektor i wtedy bardziej dymiło... po wymianie jednak dalej dymi tylko mniej...
    Jeżeli autko jest dynamiczne, tzn. poprawnie przyspiesza itd., to wszystko jest w porządku - prawdopodobnie wtryski już bardziej leją niż powinny, nic nadzwyczajnego - domyślam się, że może minimalnie palić więcej niż kiedyś ?!
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tadziq
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 155 1,9 TD '93 | Alfa Romeo 166 2,4 jtd 20V Sportronic '04
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał GRZGAR
    Jeżeli autko jest dynamiczne, tzn. poprawnie przyspiesza itd., to wszystko jest w porządku - prawdopodobnie wtryski już bardziej leją niż powinny, nic nadzwyczajnego - domyślam się, że może minimalnie palić więcej niż kiedyś ?!
    Możliwe, że tak... z drugiej strony jak miałem dziurę w rurze IC-kolektor nie zuważyłem znacznego spadku mocy... A ponieważ mam ją od niewiele ponad roku (a dymi tak od poczatku) nie wiem czy może jeździć jeszcze lepiej niż teraz
    Nie wiem tez czy może palić mniej... w tej chwili (i tak było od zawsze od kiedy ją mam) na trasie pomiędzy 6,4-6,7l/100km w mieście około 10-11l/100km - to chyba mieści się w normie...

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    No nie wiem czy w normie ja muszę się baaaaardzo napocić żeby wyszło mi poza 10 litrów, trasa spokojnie poniżej 6 jadąc 100km/h 6-bieg. Rekord 4.6(według ics) Tak to wygląda po wymianie rur ic-turbo turbo-filtr powietrza wkład przepływki i czyszczenie egr. Pali ci sporo kolego mimo tego że masz ciut więcej mocy niż moja.

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    @jacek83 koledze @tadziq pali katalogowo i praktycznie tyle samo co moja. Weź pod uwagę, że mamy automaty.
    @tadziq ja też walczyłem z kopceniem. Przy ostrym przybutowaniu podczas jazdy (jedziesz 100 i pedał w podłogę) kiedy skrzynia zrobiła kick-downa to miałem efekt jak w krazie (zero widoczności do tyłu). Wyczyściłem wszystkie rury dolotu, wymieniłem opaski oraz wyczyściłem egr, kanały egr'a w kolektorze, wlot do kolektora i czujnik ciśnienia. Dało to efekt i poprawę, ale nie wielki. W następnej kolejności wyjąłem ponownie Egr'a i kolejne czyszczenie wszystkiego. Po wyczyszczeniu zrobiłem jego próbę naftą i okazało się, że jednak nie ma szczelności, więc go zaślepiłem blaszką z dziurkami. I to było to. Teraz delikatnie puści bączka jak ruszam i w sytuacji przyspieszania opisanej powyżej, ale jest to już nie zauważalne z pozycji kierowcy. Ale zwalam to na 3 katalizatory (mam jeden dodatkowy założony przez niemkę) które mam w szeregu, i dużą ilość jazdy w mieście na krótkich odcinkach, kiedy mają okazję się przypchać.
    A to spalanie według ICS to można między bajki włożyć. Spróbuj taki wynik uzyskać pod dystrybutorem.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    No w sumie tak automat robi swoje, ale czy spalanie według ics to lipa? Mieszkam w wraszawie i dojeżdżam codziennie do pracy około 15 km. Co prawda jak jadę nie ma jeszcze takich strasznych korków(7 wyjazd powrót 15) ale mimo tego paliwa starcza mi na 800 km...

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Jeżeli przy przyspieszaniu kopci (EGR zamknięty), a przy jednostajnej prędkości np. jadąc 2000 obrotów dłuższy czas nie (EGR otwarty), wówczas to nie jest EGR, tylko lejące wtryski. Cały czas zakładam, że osiągi są w porządku, w przeciwnym przypadku winowajcą są węże.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

Podobne wątki

  1. [Brera] brak mocy do 2000tyś 2.4jtd...
    Utworzone przez AlfaRomeo156 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 31-05-2020, 22:32
  2. [Brera] 2.4JTD spadek mocy i mulenie
    Utworzone przez adas.j w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 29-01-2016, 21:48
  3. Po wymianie turbiny brak mocy 2.4JTD 136KM
    Utworzone przez czesioos w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 22:23
  4. Chwilowy zanik mocy przy spokojnej jeździe
    Utworzone przez kolekszy w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2012, 07:32
  5. Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory