Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Zanik mocy 166 2.4JTD

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99r
    Postów
    60

    Domyślnie

    Nie chce zakładać kolejnego tematu więc napiszę tutaj. Pytanie dotyczy przepływki. Po podłączeniu pod FES watrość docelowa na biegu jałowym pokrywa się równo z wartością mierzoną. Po dodaniu gazu tak do połowy dalej jest dobrze ale zawsze przy mocnym i pełnym dodaniu gazu jeżeli wartość docelowa jest ok 1300mg u mnie przepyłwomierz wskazuje ponad 600. Błędów przepływomierza fes nie wyrzuca. Turbo po regeneracji, węże sprawdzone itp itd... Po odpięciu wtyczki od przepływki różnicy za bardzo nie wyczuwam. Auto trochę zamula do 2000obr potem jest w miarę o.k ale myślę, że to jeszcze nie jest to. Czy mam zbierać na nową przepływkę??

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar QQlek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Pustków/Dębica/Kraków
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD CF3 ... jest Vectra B
    Postów
    105

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post
    Jeżeli przy przyspieszaniu kopci (EGR zamknięty), a przy jednostajnej prędkości np. jadąc 2000 obrotów dłuższy czas nie (EGR otwarty), wówczas to nie jest EGR, tylko lejące wtryski. Cały czas zakładam, że osiągi są w porządku, w przeciwnym przypadku winowajcą są węże.
    A że tak się wtrące: jeżeli byłyby to wtryski to czy spalanie nie powinno byc zdecydowanie większe, przekraczające wielkości rzędu 10 L, moja lubi sobie zakopcic ale spala mi w trasie spokojnie poniżej 6 L , a jest jeszcze dodatkowo podkręcona na ok 170 kuca... średnio bez specjalnych starań mieszczę się w 7L/100km, a muszę dodac, że nogę to mam raczej ciężką

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał QQlek Zobacz post
    A że tak się wtrące: jeżeli byłyby to wtryski to czy spalanie nie powinno byc zdecydowanie większe, przekraczające wielkości rzędu 10 L, moja lubi sobie zakopcic ale spala mi w trasie spokojnie poniżej 6 L , a jest jeszcze dodatkowo podkręcona na ok 170 kuca... średnio bez specjalnych starań mieszczę się w 7L/100km, a muszę dodac, że nogę to mam raczej ciężką
    W takiej sytuacji masz sprawną turbinę i cały dolot które to "nadganiają" problem lejących wtrysków (jeżeli wystepuje).
    Patrzyłeś, na stacji tankując pod korek, czy obliczenia ICS'a pokrywają się z rzeczywistością? Bo mi nigdy przy sprawnym autku nie udało się zejść poniżej 6 litrów no chyba, że hamowałem silnikiem wracając z gór i miałem chwilowe spalanie rzędu < 6 litrów
    Moc podkręcona na 170 KM, sprawia że autko szybciej rozpędza się do oczekiwanej prędkości, później lekkie muśnięcie gazem "pobudza" autko.

    Poza tym lejące wtryski mogą bardziej lub mniej lać. Po drugie są to małe wartości / dawki paliwa, więc w Twoim przypadku może być wszystko ok.

    Kopci Tobie przy normalnej jeździe, czy tylko przy przyspieszaniu ? Bo jak przy przyspieszaniu, to też normalnym jest, że minimalne ilości oleju idą z powrotem do kolektora ssącego, bo turbo puszcza, nawet przy względnie nowym aucie.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar QQlek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Pustków/Dębica/Kraków
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD CF3 ... jest Vectra B
    Postów
    105

    Domyślnie

    Co do wskazań ICS'a owszem sprawdzane na stacji. Oszukiwał przed zaślepieniem EGR'a o ok poł litra w dól, teraz po zaślepieniu już pokazuje praktycznie dokładnie tyle ile spala (+/- 0,1L). O wtryski bym się raczej nie martwił... Nie ma niepokojących drgań, nic nie stuka, nie cyka. Silnik równo pracuje. Kopci tylko przy przyspieszaniu ale to jest wszystko wg mnie na poziomie akceptowalnym... W końcu powiedzmy sobie szczerze : kilkunastoletni już dizel, do tego podkręcony, bylo nie było musi trochę kopcic , zwłaszcza że bez DPFa (dzięki Bogu )

    A takie małe OT, co do spalania : trasa Dębica - Kraków , czas jazdy ok 1,5h, średnia prędkośc 75 km/h , spalanie 4,9L/100 km (bez klimy)

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ramzes_II
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    Alfa 159 1,9 Jtdm++ ; Opel Zafira A OPC++
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał QQlek Zobacz post
    Co do wskazań ICS'a owszem sprawdzane na stacji. Oszukiwał przed zaślepieniem EGR'a o ok poł litra w dól, teraz po zaślepieniu już pokazuje praktycznie dokładnie tyle ile spala (+/- 0,1L). O wtryski bym się raczej nie martwił... Nie ma niepokojących drgań, nic nie stuka, nie cyka. Silnik równo pracuje. Kopci tylko przy przyspieszaniu ale to jest wszystko wg mnie na poziomie akceptowalnym... W końcu powiedzmy sobie szczerze : kilkunastoletni już dizel, do tego podkręcony, bylo nie było musi trochę kopcic , zwłaszcza że bez DPFa (dzięki Bogu )

    A takie małe OT, co do spalania : trasa Dębica - Kraków , czas jazdy ok 1,5h, średnia prędkośc 75 km/h , spalanie 4,9L/100 km (bez klimy)
    Oszukiwał nie tyle przed zaślepieniem EGR, co przed wyłączeniem EGR w sterowniku. Bo samo zaślepienie nie zmieni wskazań ICS, ponieważ sterownik oczekuje dodatkowego powietrza. Wyłaczenie go w sofcie, powoduje zmianę warunków pracy sterownika i zmianę wskazań ICS

    Kopci Tobie zauwaz przy przyspieszaniu ale z pedałem w podłodze. Przyspieszaj np do 3/4 pedału gazu - nie powinien dymić.
    Wtryski u Ciebie są w porzadku.
    Diagnostyka i ChipTuning JTD, TDI, HDI, HGW ... tel: 661-104-166
    >>>> Modyfikacje softu także po przesłaniu sterownika <<<<

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tadziq
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 155 1,9 TD '93 | Alfa Romeo 166 2,4 jtd 20V Sportronic '04
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał JACEK83
    No nie wiem czy w normie ja muszę się baaaaardzo napocić żeby wyszło mi poza 10 litrów, trasa spokojnie poniżej 6 jadąc 100km/h 6-bieg. Rekord 4.6(według ics)
    Według ICS to ja raz doszedłem 4,8l/100 tyko, że ten pomiar to chyba tylko dla poprawienia nastroju ICS zaniża o jakieś 20%.
    Ja do pomiaru używam rachunku za paliwo, odometra i kalkulatora

    Cytat Napisał DANUS77
    W następnej kolejności wyjąłem ponownie Egr'a i kolejne czyszczenie wszystkiego. Po wyczyszczeniu zrobiłem jego próbę naftą i okazało się, że jednak nie ma szczelności, więc go zaślepiłem blaszką z dziurkami.
    Teraz zrobie dokładnie to samo...

    Cytat Napisał GRZGAR
    Jeżeli przy przyspieszaniu kopci (EGR zamknięty), a przy jednostajnej prędkości np. jadąc 2000 obrotów dłuższy czas nie (EGR otwarty), wówczas to nie jest EGR, tylko lejące wtryski. Cały czas zakładam, że osiągi są w porządku, w przeciwnym przypadku winowajcą są węże.
    Niekoniecznie... Jak lecisz na poł gwizdka 2000 obrotów to normalne że EGR otwarty i wszytko jest ok bo silnik nie potrzebuje tyle czystego powietrza do spalania... A jak dociskasz gaz do dechy to potrzebujesz tlenu... a EGR jak Ci wtedy puszcza (a powinien sie szczelnie zamknąc) to tak naprawde czyste powietrze miesza się ze spalinami i lipton...

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał tadziq Zobacz post
    Niekoniecznie... Jak lecisz na poł gwizdka 2000 obrotów to normalne że EGR otwarty i wszytko jest ok bo silnik nie potrzebuje tyle czystego powietrza do spalania... A jak dociskasz gaz do dechy to potrzebujesz tlenu... a EGR jak Ci wtedy puszcza (a powinien sie szczelnie zamknąc) to tak naprawde czyste powietrze miesza się ze spalinami i lipton...
    W przypadku przyspieszenia i "puszczającego" EGR'a tracisz na mocy, zatem osiągi masz gorsze, co się czuje i w tym momencie już masz winowajcę, czyli to co pisałem wcześniej
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tadziq
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 155 1,9 TD '93 | Alfa Romeo 166 2,4 jtd 20V Sportronic '04
    Postów
    65

    Domyślnie

    Dam znać co i jak - jak zaślepię EGR!

  9. #29
    lukaszenkoo
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Zeby nie zaśmiecać forum podepne się pod ten temat. Mam następujący problem, przy przyspieszaniu szczególnie przy dużym obciążeniu (np pod górkę) w okolicy 2,5 - 4 tys obrotów czuć tak jakby chwilowe spadki mocy, nie przyśpiesza jednostajnie tylko np przez 3sek przyspiesza po czym na 1s przestaje i tak cały czas faluje, szczególnie wyczuwalne jest to na 4biegu aczkolwiek na 3 i 5 też można to wyczuć. Dodam że sprawdzałem rury od IC a EGR jest zaślepiony.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ramzes_II
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    Alfa 159 1,9 Jtdm++ ; Opel Zafira A OPC++
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukaszenkoo Zobacz post
    Witam
    Zeby nie zaśmiecać forum podepne się pod ten temat. Mam następujący problem, przy przyspieszaniu szczególnie przy dużym obciążeniu (np pod górkę) w okolicy 2,5 - 4 tys obrotów czuć tak jakby chwilowe spadki mocy, nie przyśpiesza jednostajnie tylko np przez 3sek przyspiesza po czym na 1s przestaje i tak cały czas faluje, szczególnie wyczuwalne jest to na 4biegu aczkolwiek na 3 i 5 też można to wyczuć. Dodam że sprawdzałem rury od IC a EGR jest zaślepiony.
    Odlacz przeplywke i zobacz. Pewno sie problem rozwiaze...

    Wysłane z kalkulatora Citazen with Tapatalk
    Diagnostyka i ChipTuning JTD, TDI, HDI, HGW ... tel: 661-104-166
    >>>> Modyfikacje softu także po przesłaniu sterownika <<<<

Podobne wątki

  1. [Brera] brak mocy do 2000tyś 2.4jtd...
    Utworzone przez AlfaRomeo156 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 31-05-2020, 22:32
  2. [Brera] 2.4JTD spadek mocy i mulenie
    Utworzone przez adas.j w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 29-01-2016, 21:48
  3. Po wymianie turbiny brak mocy 2.4JTD 136KM
    Utworzone przez czesioos w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 22:23
  4. Chwilowy zanik mocy przy spokojnej jeździe
    Utworzone przez kolekszy w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2012, 07:32
  5. Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory