Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Grzechot z okolic paska lub alternatora

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie Grzechot z okolic paska lub alternatora

    Dzisiaj zauważyłem że na wolnych obrotach słychać nieregularne grzechotanie z okolic prawego koła.
    Po zwiększeniu obrotów silnika nie słychać tego grzechotania.

    Dźwięk coś jak by było luźne i wpadało w rezonans i grzechotało.

    Co to może być? Sprzęgiełko alternatora (jego koło pasowe)?

    Miał ktoś podobne objawy padającego alternatora?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar jarzyn
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    166 3.0 03, była 156 SW jtd
    Postów
    244

    Domyślnie

    U mnie są podobne objawy, dźwięk się nasila przy ruszaniu, a przy wyższych obrotach znika. Kupiłem już koło pasowe wału korbowego (bo z tego co wiem, to one notorycznie padają), jak wymienię i problem nie zniknie to wezmę się za sprzęgiełko alternatora.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    U mnie było zupełnie inaczej Słyszałem rzężenie, ale ogólnie w komorze silnika. Później było słychać w pobliżu prawego koła. U mnie okazało się, że mam "walnięte" sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora Objawy można uznać za podobne, ponieważ niepokojące dźwięki były słyszalne w wyższym zakresie obr. silnika zbliżonych do pracy turbiny (moje przypuszczenia-mechaniczne uszkodzenie turbiny). Jak się okazało, do wymiany było w/w sprzęgiełko (rolka alternatora) i przy okazji rolka napinająca. Koszt części ~300PLN

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Dzisiaj zauważyłem że na wolnych obrotach słychać nieregularne grzechotanie z okolic prawego koła.
    Po zwiększeniu obrotów silnika nie słychać tego grzechotania.

    Dźwięk coś jak by było luźne i wpadało w rezonans i grzechotało.

    Co to może być? Sprzęgiełko alternatora (jego koło pasowe)?

    Miał ktoś podobne objawy padającego alternatora?
    Sprawa rozwiązania. Nowe sprzęgło alternatora i pasek i nastała cisza.

    To auto w przeciągu miesiąca dostało nową dwumase, sprzęgło, wysprzęglik,kompletne zawieszenie wraz z nowym stabilizatorem, rurę intercooler - dolot, dwie poduszki silnika, wszystkie tarcze hamulcowe + klocki, termostat, rozrząd z pompą wody i na koniec sprzęgiełko alternatora. Za dużo jak na jeden raz

    Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Witam,
    Temat prawie podobny więc podepnę. Czy wie ktoś może czy można w 2.4JTD wymienić koło/sprzęgiełko pasowe alternatora? Zrzucając tylko pasek i koło pasowe. Tam jest tak ciasno że nawet śruba od rolki prowadzącej nie dała się do końca wykręcić, ale alternator ma nakrętkę to może się przeciśnie. Tylko pytanie czy już ktoś coś takiego praktykował?
    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    U mnie musieli wyciągać alternator by wymienić jego rolkę (sprzęgło jednokierunkowe).
    Teraz niestety mam piski na zimnym silniku i nie wiem czy to wina nowego paska czy może rolka lub napinacz są za bardzo zużyte przez to że sprzęgło altka było niesprawne przez jakiś czas.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Alternator bez obciążenia grzechocze\popiskuje, ale wystarczy podgrzewanie szyb i cichnie. Poluzowała się wcześniej rolka napinająca i na początku pasek na zimnym chwilę piszczał, później latał na boki a ostatecznie w postaci zmielonej wpadł w wirnik altka, pod główne koło pasowe i w rozrząd, ale go nie przestawił...
    To się zmartwiłem że muszę altka wyjąć by mu rolkę zmienić. Podobno kupa roboty :/

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Troszkę roboczo-godzin Cię czeka

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Wpadłem na niecny plan: poluzuje nakrętkę sprzęgiełka, odkręcę altka i cofnę go kawałeczek. Nie będę opuszczał silnika tylko jakoś pomiędzy grodzią silnika pod filtrem zdejmę całkowicie koło altka i zarzucę nowe. Później trochę gimnastyki by altek wrócił na miejsce i dociągnę mocniej sprzęgło. Chyba że źle to wykombinowałem?

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał gyver4ever Zobacz post
    Wpadłem na niecny plan: poluzuje nakrętkę sprzęgiełka, odkręcę altka i cofnę go kawałeczek. Nie będę opuszczał silnika tylko jakoś pomiędzy grodzią silnika pod filtrem zdejmę całkowicie koło altka i zarzucę nowe. Później trochę gimnastyki by altek wrócił na miejsce i dociągnę mocniej sprzęgło. Chyba że źle to wykombinowałem?
    z tym poluzowaniem koła pasowego altka to czasami nie tak łatwo , ja też myślałem że dam radę na aucie to odkręcić , a okazało się że musiałem go wyciągnąć a kółko pasowe dopiero odkręcił klucz udarowy

    BTW a nie lepiej dziada od góry wyjąć , ja tak robiłem w jtd16v , odkręciłem filtr paliwa , centralkę podgrzewania świec , bagnet oleju , separator oleju , przewód prądowy z rozrusznika do altka , i już bez problemu samego altka , i górą go wyjąłem
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Wymiana paska alternatora alfa 156
    Utworzone przez krecik1239 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-05-2015, 05:07
  2. [155] Wymiana paska napędu alternatora
    Utworzone przez Jerry1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 19:44
  3. Piszczenie i warczenie paska alternatora
    Utworzone przez zawix w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-08-2010, 08:04
  4. [145] termostat, napinacz paska od alternatora
    Utworzone przez archibaldi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 15:40
  5. wymiana paska alternatora 155
    Utworzone przez jonio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2007, 23:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory