Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: Sprzęgło i koło duwasowe 1,9 jtdm16v

  1. #11
    eskal
    Gość

    Domyślnie

    Pomimo pozytywnych doświadczeń z regeneracją maglownicy...skłaniam się coraz bardziej do kupna nowych częsci Valeo. Ze sławetną regeneracją miał ktoś przjemność spotkać?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    no ktos tu pisal ze regenerowal i byla masakra

  3. #13
    eskal
    Gość

    Domyślnie

    Także pewnie pójdzie zestaw Valeo, nie ma co kombinować Pytanie tylko czy Valeo czy osławiony Sachs...Mam zamiar go po tej wymianie zaczipować ze 150 do 180 KM, są jakieś wzmacniane sprzęgła? Ps: jakby ktoś potrzebował namiar na regenerację maglownicy, mogę dobrą firmę...przy okazji w ramach ogłoszeń duszpasterskich

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    LUKa chyba tez koledzy polecali

  5. #15
    Użytkownik Embrion Avatar marcin_bb
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR159 3.2JTS 24V 260KM Q4 Q-tronic
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał eskal Zobacz post
    Także pewnie pójdzie zestaw Valeo, nie ma co kombinować Pytanie tylko czy Valeo czy osławiony Sachs...Mam zamiar go po tej wymianie zaczipować ze 150 do 180 KM, są jakieś wzmacniane sprzęgła? Ps: jakby ktoś potrzebował namiar na regenerację maglownicy, mogę dobrą firmę...przy okazji w ramach ogłoszeń duszpasterskich
    przy ostatnim "dławieniu" programu tuner mi sprawdził, że stockowe sprzęgło jest policzone na ok 420Nm, także warto uważać, by nie przesadzić.
    pytałem o mocniejsze sprzęgło, ale stanęło na standardowym - mocniejszy zamiennik był trudny do identyfikacji bez dłubania.
    ale może Tobie się uda.


    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    kolego na postoju chyba opony,felgi,tarcze hamulcowe nie maja znaczenia??
    a zwracam uwagę, ze autor wątku nie wspominał skąd taka, a nie inna diagnoza.
    jej źródła mogą być bardzo różne, a bezrefleksyjnie to można wymienić i pół samochodu, zanim się wyeliminuje prawdziwą przyczynę.


    pzdr,
    marcin

  6. #16
    eskal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcin_bb Zobacz post
    przy ostatnim "dławieniu" programu tuner mi sprawdził, że stockowe sprzęgło jest policzone na ok 420Nm, także warto uważać, by nie przesadzić.
    pytałem o mocniejsze sprzęgło, ale stanęło na standardowym - mocniejszy zamiennik był trudny do identyfikacji bez dłubania.
    ale może Tobie się uda.




    a zwracam uwagę, ze autor wątku nie wspominał skąd taka, a nie inna diagnoza.
    jej źródła mogą być bardzo różne, a bezrefleksyjnie to można wymienić i pół samochodu, zanim się wyeliminuje prawdziwą przyczynę.


    pzdr,
    marcin

    Co pierwszej kwestii, jak Ci sprawuje samochód po chip tuningu i czemu zdecydowałeś się na "tylko" 170 KM? Jeżeli dobrze rozumiem pisząc o sprzęgle stock'owym masz na mysli stanadrdowe Valeo?

    Co do kwestii drugiej i zarazem zasadniczej, otóż uszkodzenie koła dwuamsowego zostało stwierdzone niezaleznie przez dwa autoryzowane serwisy. Cała historia zaczęła się jesienią ubiegłego roku od przypalenia sprzęgła podczas cofania na bardzo stromym podjeździe. W zimie pojawiły się miarowe stuki z okolicy właśnie koła dwumasowego...które ustępują po nagrzaniu silnika, dodam, że wciśnięcie sprzegła je "wyłącza" ale po jego odpuszczeniu stuki znów powracają. Poza tym z objawów wyczuwa się silne drżenie do jakiś 2000 obr/min szczególnie na biegu jałowym, gdzie podczas dodania gazu dochodzi efekt drżenia nie tylko pedału sprzegła ale całego nadwozia przypominający fazą drżenia jakie wywołuje skrzywione koło...jak kttoś zmieniał w dzieciństiw dętki w składaku ten wie o co chodzi To tyle z obrazowych opisów...

  7. #17
    Użytkownik Embrion Avatar marcin_bb
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR159 3.2JTS 24V 260KM Q4 Q-tronic
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał eskal Zobacz post
    Co pierwszej kwestii, jak Ci sprawuje samochód po chip tuningu i czemu zdecydowałeś się na "tylko" 170 KM? Jeżeli dobrze rozumiem pisząc o sprzęgle stock'owym masz na mysli stanadrdowe Valeo?
    sprawuje się b. dobrze, a to już lata mijają.
    szybki, elastyczny, przy tym samym spalaniu.
    nie chciałem modyfikacji MAX, a raczej takiej z głową: łatwość przyspieszania np. przy wyprzedzaniu, w tym przy wyższych prędkościach.
    stąd program fabryczny działa do 70% wciśnięcia pedału gazu, nowe mapy dopiero powyżej.
    zresztą i tak Nm przybyło sporo.

    sprzęglo oryginalne AR - możliwe, że made by Valeo (nie wiem...)

    pzdr,
    marcin

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    159 1.9JTDm 150KM
    Postów
    59

    Domyślnie

    Po chipie mojej 1.9 jtdm 150km, pojawił się problem ze ślizgającym sprzęgłem. Więc pytanko, jakie sprzęgło kupić które będzie dzielnie znosić trochę dodatkowych niutonometrów?
    Na allegro widzę głównie Valeo w cenie 650-750zł. Ale jest też Sachs za 915 oraz "oryginał Alfa Romeo" za 879.

    Tak przy okazji jeszcze się zastanawiam, czy będąc w miarę obytym z narzędziami i dysponując kanałem, jestem w stanie sam sprzęgło wymienić czy też czekają mnie jakieś nieprzewidziane trudności nie do pokonania?

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał justyn Zobacz post
    Po chipie mojej 1.9 jtdm 150km, pojawił się problem ze ślizgającym sprzęgłem. Więc pytanko, jakie sprzęgło kupić które będzie dzielnie znosić trochę dodatkowych niutonometrów?
    Na allegro widzę głównie Valeo w cenie 650-750zł. Ale jest też Sachs za 915 oraz "oryginał Alfa Romeo" za 879.

    Tak przy okazji jeszcze się zastanawiam, czy będąc w miarę obytym z narzędziami i dysponując kanałem, jestem w stanie sam sprzęgło wymienić czy też czekają mnie jakieś nieprzewidziane trudności nie do pokonania?
    Musisz zdjąć cały wózek zawieszenia, żeby wyjąć skrzynię, tak więc kanał nie do końca zdaje egzamin - auto będziesz musiał postawić na kobyłkach, bo na kołach nie ma szans
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FISHA159JTDM
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 150KM Lusso 2008 UK
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcin_bb Zobacz post
    program fabryczny działa do 70% wciśnięcia pedału gazu, nowe mapy dopiero powyżej.
    zresztą i tak Nm przybyło sporo.
    gdzie robiles?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Podobne wątki

  1. [159] Sprzęgło i koło dwumasowe
    Utworzone przez blizniakone w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 12-02-2017, 17:15
  2. Sprzęgło i koło dwumasowe 2.4 jtd
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 10:20
  3. Sprzęgło, dwumasowe koło
    Utworzone przez kiler_911 w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 19:00
  4. Sprzęgło a koło dwumasowe ?
    Utworzone przez Seferiel w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-10-2010, 08:42
  5. Sprzęgło czy koło dwu masowe?
    Utworzone przez Gino w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-08-2010, 16:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory