Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: Mniejsza stabilność na zakrętach ? hmm

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar 100P
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Kujawsko Pomorskie
    Auto
    AR GT 1.9 JTD DISTINCTIVE
    Postów
    489

    Domyślnie

    min ciśnienie to 2,4 przy max 3 osobach. opona oponie nie równa. różne mieszanki gum, rózni producenci, różna przyczepność. proponuje nadmuchać 2,5 i zobaczyć jak sie będzie prowadziła.
    BEZ SERCA, BYLI BYŚMY JEDYNIE MASZYNAMI..................

  2. #22
    kirchu
    Gość

    Domyślnie

    Popieram piszczenie w zakrętach to zbyt niskie ciśnienie w gumach lub zła geometria przodu, a jak kolega ostro wchodzisz w zakręty, to uważaj bo jak trafisz w zakręcie na dziurę, to gumę Ci z felgi zdejmie i skończysz w najlepszym wypadku jazdę w rowie
    Nie wiem jak jest w instrukcji, jeżeli jest podana wartość ciśnienia dla wszystkich modeli taka sama to jest błąd. Na chłopski rozum jaka jest różnica nacisku na oś przy silniku 1,8 a jaka przy dieslu, czy 3,2 litra
    Ostatnio edytowane przez kirchu ; 21-05-2012 o 16:35

  3. #23
    adrianbig
    Gość

    Domyślnie

    sprawdzimy. Co do zakrętów to uważam uważam, a dziury to jak się codziennie jeżdzi to raczej się zna. Dzięki za troske mimo to. Ok dopompuję a potem kiedys zbieżność zrobie. Czy takei odchylenia jak napisałem mogą mieć wpływ?

  4. #24
    BajduS
    Gość

    Domyślnie

    Mam identyczny problem Niepewność w zakrętach , przy wjechaniu w dziurę auto tak jakby skręcało i wracało na swój tor! identycznie jak opisywałeś do tego też mam lekki minus na tylnym lewym kole... Tyle, że ja miałem bliskie spotkanie z krawężnikiem praktycznie wszystkimi kołami, wymieniłem wszystkie wahacze góra/dół przód/tył , łączniki, drążki, amortyzatory sprawdzone.. niby wszystko ok a tu dupa.. dalej miękko w zakretach ,przesuwa na dziurach... a co do pochylenia tego mojego lewego koła to została mi jedynie zwrotnica , a czy miała by ona wpływ na pochyl kola hmm? zwłaszcza ,że na podnośniku jest ok pod obciążeniem koło sie chowa górą do środka..

  5. #25
    Guto
    Gość

    Domyślnie Witam,

    ja oprócz tego co wymieniali koledzy sprawdziłbym tuleje wahaczy. najszybciej lecą tuleje górnego wahacza (najpierw skrzypią, potem stukają),oraz tylna tuleja wahacza dolnego - wtedy samochód będzie miał tendencje do pływania na zakrętach. Ta tuleję można łatwo sprawdzić bez podnoszenia pojazdu. proszę wziąć klucz do kół, nałożyć na nakrętkę od koła, silnie poruszać i obserwować czy koło "chodzi", JAK "CHODZI" to tuleje do wymiany.

    Pozdrawiam
    Cytat Napisał adrianbig Zobacz post
    sprawdzimy. Co do zakrętów to uważam uważam, a dziury to jak się codziennie jeżdzi to raczej się zna. Dzięki za troske mimo to. Ok dopompuję a potem kiedys zbieżność zrobię. Czy takei odchylenia jak napisałem mogą mieć wpływ?

  6. #26
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Cytat Napisał adrianbig Zobacz post
    hmm ciśnienie dałem 2,3. Myślicie ż emoże więcej powinienem dać? Opony to dunlop 2000. Dziwne też że oponki piszczą jak mocniej zakręt biorę. Gdzie normalnie jak miałem inne opony to trzymały się jak przyklejone i cieżko było o pisk.
    Kolego,
    Miałem nieprzyjemność jeździć na tych oponach. Są koszmarnie nieprzyczepne, a już na mokrym to istna tragedia. Właściwie oprócz ich i jakiś Goodyearów "eco" to wszystko było lepsze. Mogę je porównać do Dębicy takiej montowanej w Sejczento. Chłam.
    Nokian H znacznie lepiej, Dunlop SP sport 01 znacznie znacznie lepiej, szczególnie na mokrym. Conti sportcontact2 jeszcze lepiej.

  7. #27
    adrianbig
    Gość

    Domyślnie

    no oponki faktycznie nie za ciekawe. Napompowałem 2,6 i czuję się pewniej a opony już tak nie piszczą. Natomiast jak wjadę w dziurę to nadal auto jakby skrecało a potem wraca na swój tor. Kurcze chyba wystawie te opony na allegro i coś innego będę musiał kupić.

    ---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 22:21 ----------

    juz poważnie nie wiem co mam z tym tematem począc

    ---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:24 ----------

    sądzę na 70% że to wina opon. Kurcze tylko znów wydatek mi się nie uśmiecha

  8. #28
    kirchu
    Gość

    Domyślnie

    Wiem że kolega badał amory, ale z moich doświadczeń i zasłyszanych opinii na tvn turbo, winą za to że samochód ucieka w zakrętach na nierównościach ( np. przejazd przez tory w zarkręcie ) są własnie amory. Koszt badań na stacji diagnostycznej to jest w moim regionie czteropak piwa. Moze warto sprawdzić na innej stacji a przede wszystkim różnicę na osi

  9. #29
    adrianbig
    Gość

    Domyślnie

    tak myślę że chyba to będą amortyzatory z tego co piszecie i z moich obserwacji

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar 100P
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Kujawsko Pomorskie
    Auto
    AR GT 1.9 JTD DISTINCTIVE
    Postów
    489

    Domyślnie

    jaki masz nośnik na tych oponach? może jest za mały. w instrukcji na fotkach masz wszystko opisane. jeśli masz za niski to auto będzie pływało. miałem tak kiedyś na peugeocie partnerze. Tam akurat była wymagana opona wzmacniana ze znaczkiem C czyli o dużym "przenoszeniu obciążeń". miałem zwykłe i auto plywalo po drodze choć jego masa nie była w ogóle większa jak naszej GT po zmianie na wzmacniane było lux. w zasadzie im szersza opona tym bardziej bedzie Ci auto latało w koleinach i na nierównościach A GT ma to do siebie, że ma bardzo czuły układ kierowniczy na wszelkich nierównościach ale za to w zakrętach trzyma się jak przyklejona. ja osobiście mam opony fulda carat exelero 215/45 ZR17" napompowane na 2.4 atmosfery i jest ok. zanim zaczniesz cokolwiek zmieniać weź wszystko co możliwe we własnym zakresie posprawdzaj. dobre markowe amorki to koszt około 1000zł.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cisnienie w oponach.jpg
Wyświetleń:	31
Rozmiar:	85.3 KB
ID:	57335

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	opony.jpg
Wyświetleń:	44
Rozmiar:	86.4 KB
ID:	57336

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	opony2.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	69.4 KB
ID:	57337

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	opony3.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	87.4 KB
ID:	57338
    Ostatnio edytowane przez 100P ; 26-05-2012 o 21:27
    BEZ SERCA, BYLI BYŚMY JEDYNIE MASZYNAMI..................

Podobne wątki

  1. przechyły na zakrętach
    Utworzone przez johnnie147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 12:25
  2. 2.4 kopci mała mniejsza moc
    Utworzone przez Zymek w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 23:56
  3. pływający tył na zakrętach, dziurach itp.
    Utworzone przez romeo_166 w dziale 147
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 23:32
  4. Kładzie się w zakrętach na jeden bok bardziej
    Utworzone przez Lucas w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 19:59
  5. [Zapowiedź] 1/4 mili i jazda po zakrętach
    Utworzone przez oz w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-02-2009, 15:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory