Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: pływający tył na zakrętach, dziurach itp.

  1. #1
    romeo_166
    Gość

    Domyślnie pływający tył na zakrętach, dziurach itp.

    Witam

    Zakupiłem kilka dni temu Alfę. Sprzedający poinformował mnie, że do naprawy są tuleje w tylnym zawieszeniu. Na forum widziałem już inny post i jego słowa miałyby potwierdzenie.
    Czy da się sprawdzić czy to są na pewno tuleje? Czy laik umiałby wymienić same tuleje w garażu? A może lepiej wymienić wahacze? Jeśli tak to jakie to są wahacze?

    Pozdrawiam

  2. #2
    azbxcc88
    Gość

    Domyślnie

    dla mnie słowo 'pływajacy' tył w pierwszej kolejności kojarzy się z amortyzatorami które nie trzymają i przez to auto faluje w czasie jazdy.
    co do wymiany tulejki to myslę że to będzie jedna tulejka która najczęściej się wybija tulejka działająca z wahaczem podłużnym. Koszt nie duży a jeśli to ta tulejka to wyraźna poprawa po wymianie.
    moim zdaniem podjedź do dobrej stacji kontroli pojazdów i poproś o sprawdzenie luzów w zawieszeniu. mnie to kosztowało 20zł ale po tym badaniu wiedziałem dokładnie na którym z wahaczy i której tulejce mam luz...

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    dzwignij samochód i poruszaj kołem

  4. #4
    romeo_166
    Gość

    Domyślnie

    jak dźwignę samochód to na co mam zwrócić uwagę? luz i kąt pochylenia koła?

  5. #5
    azbxcc88
    Gość

    Domyślnie

    jeśli to mały luz to nie da się go wyczuć ruszając kołem ręcznie...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Możesz mieć np. piastę do wymiany... Najpierw usuń wszystkie luzy, pozniej jedz na pomiar kątów. Jak nie będzie kątów to naprawa będzie droga

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mati147
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa romeo 147 1.6TS 120km 2001r
    Postów
    49

    Domyślnie

    panowie u mnie też po ziemi tył zaczął pływać , wjechałem autem na kanał i szarpałem się z zawieszeniem i znalazłem duże luzy na wahaczach poprzecznych z tyłu , luzy na niektórych są duże a na niektórych mniejsze czy wymieniać wszystkie 4 szt ??

    a i czy w tych wahaczach poprzecznych nie wymienia się tulej czy całość trzeba ?? jakiej firmy jak coś ?


    dzięki z góry

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mati147 Zobacz post
    panowie u mnie też po ziemi tył zaczął pływać , wjechałem autem na kanał i szarpałem się z zawieszeniem i znalazłem duże luzy na wahaczach poprzecznych z tyłu , luzy na niektórych są duże a na niektórych mniejsze czy wymieniać wszystkie 4 szt ??

    a i czy w tych wahaczach poprzecznych nie wymienia się tulej czy całość trzeba ?? jakiej firmy jak coś ?


    dzięki z góry
    Wahacze poprzeczne tylne są delikatne, wprasowywanie w nie tulei to lekka rzeźba w drucie włączając to spawanie - bo tuleje te okazują się nie być pasowne. Proponuję wymianę na wahacze markowe , lub choćby flennor (te zakładałem u siebie bo pływał mi tył) koszt 80zł krótszy 100 zł dłuższy.
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 08-05-2013 o 13:25
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kołobrzeg
    Auto
    147
    Postów
    84

    Domyślnie

    Cześć, na 90%masz wybite tuleje w wahaczach poprzecznych, ja miałem wybite w tych krótkich i tył mi pływał na lewo i prawo. Wymiana samych tulei to sporo rzeźbienia, lepiej wziąć całe wahacze, chyba że ktoś ma doświadczenie z wymianą.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    - wybite tuleje
    - amorki
    - zbieżność tyłu

    P.S. Wymiana tulei w tylnym wahaczu poprzecznym to żaden problem. Wystarczy zwykły impulsownik kinetyczny* jakaś stara tuleja i imadło.

    * Impulsownik kinetyczny - http://tinyurl.com/cejjh77
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. Pływający tył na dziurach
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-02-2015, 23:10
  2. pływający tył alfy
    Utworzone przez domelmen w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 00:20
  3. pływający tył auta
    Utworzone przez lysy76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 20:33
  4. Pływający tył
    Utworzone przez Kayrol w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-09-2009, 18:42
  5. [156] pływający tył
    Utworzone przez bosniak_sg w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-10-2008, 06:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory