Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: [JTMm] kopci i to bardzo

  1. #1
    vanquisz
    Gość

    Domyślnie [JTMm] kopci i to bardzo

    Witam,
    AR 147 JTDm (120km 8v)

    Jak jest zimno (np wcześnie rano) alfa chodzi elegancko, nie kopci, moc jest.

    Po przejechaniu 500m-1km lekki spadek mocy i dużo czarnego dymu.

    Popołudniu jak jest ciepło, kopci od samego początku, czasami moc jest w normie.
    Im cieplej na dworze, tym bardziej zamula i kopci.

    Przepływomierz wymieniony.
    Po czyszczeniu egr moc jest (dużo mocy) ale przez max 2dni, kopci cały czas.
    Egr nie jest zaślepiony.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Może dziura w dolocie? Sprawdź przewody turbo-ic, ic-kolektor ssący.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Podłącz go do FESa i sprawdź co w trawie piszczy. Może EGR jest zblokowany i czyszczenie nic nie daje.

    Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar k4t27y
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Krk / NS
    Auto
    Alfa 147 - 1.9 JTDm 120KM, 2007r
    Postów
    80

    Domyślnie

    Też bym powiedział, żeby sprawdzić dolot IC. U mnie też mega kopciło i traciła moc, bo się dolot rozszerzał po nagrzaniu, a był pęknięty, brak szczelności = brak mocy. Jeszcze było świst słychać...

  5. #5
    vanquisz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Podłącz go do FESa i sprawdź co w trawie piszczy. Może EGR jest zblokowany i czyszczenie nic nie daje.
    Czyszczenie EGR znacząco przywraca moc.. ..na 2dni, ale kopcenie nie ustaje.

    k4t27y, brzmi sensownie, zagłębie sie w ten temat.



    A co myślicie o zaślepce EGR/wymianie EGRa? Zdarzały sie przypadki, że ludziom przestawało kopcić i moc powracała.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar k4t27y
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Krk / NS
    Auto
    Alfa 147 - 1.9 JTDm 120KM, 2007r
    Postów
    80

    Domyślnie

    Całkowicie chyba nie możesz zaślepić w swoim silniku (JTDm), ale nie jestem pewien, nie myślałem o tym.
    Jest taki duży temat o EGR, to go możesz dokładnie przeczytać .

    Są dwie rury które mogą być nieszczelne, tę co widać od razu jak otworzysz maskę i poniżej... u mnie raz jedna siadła, a po jakimś czasie druga ;D. I miałem tak, że jak dałem więcej gazu to gorzej się zbierała, niż jak delikatnie próbowałem przyspieszyć, bo zapewne mniejsza nieszczelność się robiła .
    Ostatnio edytowane przez k4t27y ; 23-05-2012 o 21:34

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Skoro manipulacje EGRa przywracają moc to logiczne że coś jest z nim nie halo. Nowy zawór EGR jeszcze nikomu nie zaszkodził. Sprawdź koniecznie rury turbo-IC IC-kolektor bo jeśli jest tam nieszczelność to auta kopci i moc spada. Nie słyszysz szumu przy szybkim starcie?

    Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2

  8. #8
    vanquisz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał k4t27y Zobacz post
    Całkowicie chyba nie możesz zaślepić w swoim silniku (jtdm), ale nie jestem pewien, nie myślałem o tym.
    Jest taki duży temat o EGR, to go możesz dokładnie przeczytać .

    Są dwie rury które mogą być nieszczelne, tę co widać od razu jak otworzysz maskę i poniżej... u mnie raz jedna siadła, a po jakimś czasie druga ;D. I miałem tak, że jak dałem więcej gazu to gorzej się zbierała, niż jak delikatnie próbowałem przyspieszyć, bo zapewne mniejsza nieszczelność się robiła .
    Jasna sprawa, zaślepka będzie miała 3 dziury.
    Pytanie, dlaczego tak szybko zapycha EGR.

    Dymienie jest najintensywniejsze przy ruszaniu/przyspieszaniu. Im więcej gazu, tym większa zadyma.

    ---------- Post added at 22:42 ---------- Previous post was at 22:37 ----------

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Skoro manipulacje EGRa przywracają moc to logiczne że coś jest z nim nie halo. Nowy zawór EGR jeszcze nikomu nie zaszkodził. Sprawdź koniecznie rury turbo-IC IC-kolektor bo jeśli jest tam nieszczelność to auta kopci i moc spada. Nie słyszysz szumu przy szybkim starcie?
    Z poziomu kabiny nie potrafię określić, czy to świst turbiny czy nieszczelność. Zwrócę jutro na to uwagę

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Lubelskie
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    47

    Domyślnie

    Zaślep EGR zwykłą blaszką bez rzadnych dziurek, jeżeli masz zmienna geometrie w turbinie to nic jej się nie stanie. Tylko zaślep pomiędzy wydechem a zaworem a nie jak widziałem bezsensowne pomiędzy EGR-em a kolektorem ssącym

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamo350 Zobacz post
    Zaślep EGR zwykłą blaszką bez żadnych dziurek, jeżeli masz zmienna geometrie w turbinie to nic jej się nie stanie. Tylko zaślep pomiędzy wydechem a zaworem a nie jak widziałem bezsensowne pomiędzy EGR-em a kolektorem ssącym
    stanie się...błąd egru

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 27-02-2016, 00:03
  2. Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 16:43
  3. Licznik bardzo bardzo bardzo dziwny temat
    Utworzone przez dudzik87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 14:02
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-11-2012, 13:22
  5. JTD Trzęsie..bardzo kopci na siwo
    Utworzone przez Keeperek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-09-2009, 12:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory