Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: JTD 16V Nagła duża utrata mocy

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kg11 Zobacz post
    A podnosi się wskazówka z TURBO? Miałem podobne objawy i winny był kolektor dolotowy (SWIRL), a konkretnie jego łożysko. Zaprzyjaźniony mechanik naprawił mi to za 400 zł (wziął tylko za demontaż i montaż (grzebaniny mnóstwo), bo łożysko miał z innej Alfy)
    U mnie objawiało się to nagłym spadkiem mocy (właśnie jakby paliwa nie dostawał, po chwili znowu pełna moc, aż 2 dni później nie mogłem wyjechać z placu, bo auto całkowicie straciło moc...), pierwsza na celownik szła turbina, ale obeszło się bez wielkich wydatków na jej regenerację. Pozdro
    PRzepraszam, ale to jakiś bełkot jest. Jakie łożysko w kolektorze dolotowym ten mechanik wymieniał?????
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    pewnie żadne...wyczyścił sprężonym powietrzem EGR i kolektor i skasował 400zł
    Born to be wild.

  3. #23
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    FSD
    Auto
    159 SPORTWAGON 1.9 JTDM
    Postów
    30

    Domyślnie

    Zastanawiam się jak się skończyła ta przygoda, bo właśnie miałem holowane auto po takich samych objawach. Na komputerze żadnych błędów. Komputer pokazuje, że EGR pracuje, ale otwarcie zaworu jest na stałym poziomie 4% przy ciągłej zmianie położenia przepustnicy. Dodam tylko, że w czwartek raz mi szarpnął (przerwał) przy wyprzedzaniu a dwa dni później szarpnął trzy razy na dłuższej trasie przy 140km/h. Tak jakby paliwa brakowało. Wtedy sprawdzone było tylko czy są jakieś błędy (nie było) i zalecenie było wymienić filtr paliwa (czekam na dostawę filtra). Filtr był zmieniany przed zimną i mam na nim przejechane około 7 tys. km, ale może się podczas mrozów troche przytkał parafiną. Wypalanie filtra DPF było cały czas w odstępach około 700km a teraz na komputerze wykazało zapachnie w 84%. A dziś spokojnie zajechałem do pracy, ale już przy powrocie i przejechaniu kilkuset metrów zaczął tracić moc i nie było już jazdy. Na wolnych obrotach pracuje prawidłowo, ale leniwie wchodzi na obroty i nie ma mocy, żeby jechać. Błędów nadal nie ma. Filtr paliwa przyjdzie prawdopodobnie jutro...

  4. #24
    maalek
    Gość

    Domyślnie

    Początkowa diagnoza to był EGR ale po jego demontażu okazało się że jest w miarę czysty, ruszał się bez problemów. Po odstawieniu na komputer była badane pompy i cały układ zasilania oczywiście bez rezultatów. W końcu mechanik zorientował się że napinacz rozrządu dał ciała i pasek się przesunął o dwa ząbki. Przywróciliśmy prawidłowe położenie paska ale niestety straciła kompresję na jednym z cylindrów. Prawdopodobnie pogięte zawory. Jutro będzie ściągana głowica i wtedy będzie wiadomo dokładnie jakie są szkody. Więc pierwsze co sprawdzisz u mechanika to znaczniki na rozrządzie. Oczywiście w miarę napływu informacji będę opisywał ciąg dalszy. Tak dla informacji auto z przebiegiem 147 kkm kupiona 1,5 msc temu przejechane od tamtej pory jakieś 1 000 km, wymiana rozrządu odkładana była na przyszły msc i sie zemściło ....

  5. #25
    maalek
    Gość

    Domyślnie

    Auto stoi już dłuższy czas u mechanika. Początkowa diagnoza to przeskoczenie paska rozrządu o dwa ząbki co spowodowało prawdopodobnie pogięcie zaworów i utratę kompresji na jednym z cylindrów. Oczywiście decyzja zdejmujemy głowicę i po cichu mamy nadzieję że uszkodzenia są niewielkie. Po demontażu głowicy okazało się jednak że przeskoczenie paska było kwestią wtórną spowodowaną przez oberwanie jednej z klap wirowych w kolektorze ssącym. Szczęście w nieszczęściu że urwana klapka po wpadnięciu do cylindra miała ochotę od razu z niego wypaść i ugrzęzła na stałe w okolicy zaworu wydechowego. Tłok i cylinder wyglądają OK. Głowica oczywiście pojechała do specjalisty. W poniedziałek będę wiedział coś więcej na temat głowicy więc opiszę. Podziękowania dla Tomek_KRK za wszystkie porady telefoniczne. Oczywiście reszta klap z kolektora będzie zdemontowana. Dokładniejszy opis podobnego przypadku Tomek na na swojej stronie : http://www.autka.pl/?p=560 Każdemu z 1.9 JTD 16V (moja to przebieg 147 kkm) zalecił bym zdjęcie kolektora i pozbycie się klap póki czas (dotyczy wersji z plastikowym kolektorem).
    Ostatnio edytowane przez maalek ; 20-05-2012 o 18:54

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    FSD
    Auto
    159 SPORTWAGON 1.9 JTDM
    Postów
    30

    Domyślnie

    U mnie zakończyło się to jedynie zapchanym filtrem DPF i wymuszonym wypalaniem jego przez komputer. Jak na razie wszystko gra...

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Warszawa / Gorlice
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTD 16V 2007
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał maalek Zobacz post
    Auto stoi już dłuższy czas u mechanika. Początkowa diagnoza to przeskoczenie paska rozrządu o dwa ząbki co spowodowało prawdopodobnie pogięcie zaworów i utratę kompresji na jednym z cylindrów. Oczywiście decyzja zdejmujemy głowicę i po cichu mamy nadzieję że uszkodzenia są niewielkie. Po demontażu głowicy okazało się jednak że przeskoczenie paska było kwestią wtórną spowodowaną przez oberwanie jednej z klap wirowych w kolektorze ssącym. Szczęście w nieszczęściu że urwana klapka po wpadnięciu do cylindra miała ochotę od razu z niego wypaść i ugrzęzła na stałe w okolicy zaworu wydechowego. Tłok i cylinder wyglądają OK. Głowica oczywiście pojechała do specjalisty. W poniedziałek będę wiedział coś więcej na temat głowicy więc opiszę. Podziękowania dla Tomek_KRK za wszystkie porady telefoniczne. Oczywiście reszta klap z kolektora będzie zdemontowana. Dokładniejszy opis podobnego przypadku Tomek na na swojej stronie : http://www.autka.pl/?p=560 Każdemu z 1.9 JTD 16V (moja to przebieg 147 kkm) zalecił bym zdjęcie kolektora i pozbycie się klap póki czas (dotyczy wersji z plastikowym kolektorem).
    Maalek napisz proszę jak sie samochod zachowuje po usunięciu klap wirowych, ponieważ mnie spotaklo to samo co ciebie z tą różnica, że mi urwały się dwie klapy, jedna uszkodziła mi turbine a druga zawory. Moja alfa jeszcze stoi w warsztacie bo panowie mechanicy po złożeniu silnika nie mogą dojść dlaczego nie ma dobrego kopa jak na 150 kucyków przystało. Mam usunięte klapy całkowicie z tego plasikowego kolektora i zastanawiam się czy to nie ma wpływu na moc samochodu, czy może coś innego szwankuje. Dodam, że brak jest błedów elektroniki, parametry pracy silnika w normie, turbina ładnie pompuje po regeneracji a alfa cos ma zadyszkę. Filtry wymienione, EGR wydaje się być ok. Normalnie masakra.

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał markarp79 Zobacz post
    Maalek napisz proszę jak sie samochod zachowuje po usunięciu klap wirowych, ponieważ mnie spotaklo to samo co ciebie z tą różnica, że mi urwały się dwie klapy, jedna uszkodziła mi turbine a druga zawory. Moja alfa jeszcze stoi w warsztacie bo panowie mechanicy po złożeniu silnika nie mogą dojść dlaczego nie ma dobrego kopa jak na 150 kucyków przystało. Mam usunięte klapy całkowicie z tego plasikowego kolektora i zastanawiam się czy to nie ma wpływu na moc samochodu, czy może coś innego szwankuje. Dodam, że brak jest błedów elektroniki, parametry pracy silnika w normie, turbina ładnie pompuje po regeneracji a alfa cos ma zadyszkę. Filtry wymienione, EGR wydaje się być ok. Normalnie masakra.
    Opcji masz kilka - od trywialnych (np. źle zregenerowana turbina, źle pracująca geometria sprężarki, itp.) do takich, że np. błędnie przeprowadzono naprawę głowicy po tym przypadku, albo założono za grubą uszczelkę pod głowicą.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #29
    maalek
    Gość

    Domyślnie

    Auto po usunięciu klap wirowych zachowuje się zupełnie normalnie. Nie odczuwam żadnej różnicy. Głowica naprawiona. Nowy rozrząd, olej i filtry. Na razie jest jednak cały czas na obserwacji.

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDM
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał maalek Zobacz post
    Auto po usunięciu klap wirowych zachowuje się zupełnie normalnie. Nie odczuwam żadnej różnicy. Głowica naprawiona. Nowy rozrząd, olej i filtry. Na razie jest jednak cały czas na obserwacji.
    Mam pytanie do ciebie maalek czy po tym zabiego nie świecą się jakieś kontrolki na desce w aucie?

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. chwilowa utrata mocy w JTD
    Utworzone przez wojtaak w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 12:29
  3. Przerywanie utrata mocy co to????
    Utworzone przez Szwejk73 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 13:54
  4. Utrata mocy 19.jtd
    Utworzone przez sebaaaaaaaa w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 17:11
  5. nagła utrata mocy alfa156 1.8 ts
    Utworzone przez wrafi2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-07-2009, 06:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory